Nissan 300zx Viljar

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

Nukkvõllid - kuidas custom grindidega on? Olen tahtnud seda aastaid küsida. Arvatavasti ekslik mulje on jäänud, et võetakse kataloogist nukk ja loodetakse, et küll turbo puhub.

Usakatel on custom nukk A&O, lisaks on olemas näiteks konkreetselt sinu autole ja kasutuseesmärgile vastavad custom plokikaaned ja kolvid.

Ja kas nukal swap'i ka kasutakse? Erkkil näiteks oli/on double swap, s.t. 4/7 ja 2/3 ehk tavapärase 18436572 asemel on 18726543. Point selles et originaalis kõrvutiolevad 5&7 ära vahetada. Nad "varastavad" omavahel segu ja lisaks inductive crossfire kui 5&7 küünlajuhtmed pikemalt kõrvuti on. See järjekord muidugi paneb 1&3 kõrvuti, mis nagu kohe ei lülitanud, vaatan, et #3 on lahja, et mis jama on jne. Nagu muid jamasid oleks vähe olnud. Krt, et 1 on numbrirea alguses ja 3 lõpus!
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Nukkvõllid - kuidas custom grindidega on? Olen tahtnud seda aastaid küsida. Arvatavasti ekslik mulje on jäänud, et võetakse kataloogist nukk ja loodetakse, et küll turbo puhub.

Usakatel on custom nukk A&O, lisaks on olemas näiteks konkreetselt sinu autole ja kasutuseesmärgile vastavad custom plokikaaned ja kolvid.

Ja kas nukal swap'i ka kasutakse? Erkkil näiteks oli/on double swap, s.t. 4/7 ja 2/3 ehk tavapärase 18436572 asemel on 18726543. Point selles et originaalis kõrvutiolevad 5&7 ära vahetada. Nad "varastavad" omavahel segu ja lisaks inductive crossfire kui 5&7 küünlajuhtmed pikemalt kõrvuti on. See järjekord muidugi paneb 1&3 kõrvuti, mis nagu kohe ei lülitanud, vaatan, et #3 on lahja, et mis jama on jne. Nagu muid jamasid oleks vähe olnud. Krt, et 1 on numbrirea alguses ja 3 lõpus!
Meie kasutasime JWT Nukkasid, mis on end hästi USA meeste 800rwhp autodel õigustanud. Oli ka netist infot võtta. 272 Deg/9,78mm" Lift with a +4 Degree advance on the exhaust cams.
Meie aga keerasime väljalaske nuka vägisi 4 kraadi hilisemaks ja saavutasime sellega parema ülemise otsa, kuid meie radadel polnud sellega midagi teha ja sai uuesti tagasi reguleeritud ja max vääne uuesti 1000rpm alla toodud.
Erinevaid nukkasid tellida on palju, kuid hetkel ei saa me endale seda lubada. Prooviks kõrgema tõusuga nukka, mida JUN ja Tomei pakub.
Uue turboga oleks põnev enda harimise mõttes nukkasid vahetada, sest praktika ei pruugi arvutusega ja teooriaga kokku minna.
Selles mõttes on USA auto omanikel lihtsam, sest internet on infot täis ja osi saab ka kilohinnaga.
EFIga ei näe ma põhjust ja vajadust nuka järjekorda muuta, sest ükski silinder ei saa teise eest kütust ära varastada. Pihustatakse ju vastavalt vajadusele ja õigel ajal. Karburaatoriga muidugi teine asi.
Selliste pisiasjade tõttu ma EFI fänn olengi. Datalogid igat silindrit ja muudad ka vajadusel ainult seda. Meie kasutasime ka vanat head küünlavärvi vaatamist.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

Küünalde lugemine ongi kõige tähtsam, EGT ja lambda on toredad asjad, aga kahtluse korral usaldad küünlaid. Nende põhjal ma seadistasingi ja nagu näha, siis asi õhku ei lennanud.

Bensu ja alko puhul on küünalde lugemine erinev, bensu oma kohta jutt hävituslennuki (F-22) insenerilt, ehk vast mitte kõige rumalamalt inimeselt.
http://www.dragstuff.com/techarticles/r ... plugs.html

Hehe ja lisaks "tuunisin" alkomeetriga, tühikäigul "puhus välja" 4 promilli! :) Ja metanool on nii külm, et sisselaske liblikad olid miinus 4 kraadi ja õhukogur härmas.

Erkki puhul ei olnud probleem mitte EFI puudumises, vaid pordipihustite puudumises. S.t. silindreid ei saanud võrdseks, pidin rikkalt peale laskma. Muidu oleks pannud miski 60-70% enne kompressorit ja ülejäänud siis otse kanalitesse. Ja mitu pihustit läheks näiteks Top Fueli 8000 hj toitmiseks vajaliku 5 liitrit sekundis pihustamiseks. Näiteks pordipihusteid on 2 per kanal ja ava läbimõõt on 3 mm! Samuti polnud timereid jne. Stardiseadeid sain üldse hakata tegema Pärnu viimasel sõidul jne jne alguse hädad.

Mis klapimajandusse puutub, siis Erkkil on 58 mm sisselaskeklapid, tõus 20 mm. Nukk 284/290, seda 0.050 tolli pealt, Viljari 272 kontekst tähendaks miski 320+ kraadi. Vedrude seat pressure on 330 naela/150 kg, lahtiolekul ligi pool tonni. Kusjuures see pole midagi erilist. Nüansina veel see, et 8-liitristel Pro Stock mootoritel on asi nii tundlik, et suurusjärgus 10000 p/min redline'i juures on tähendab +100 rpm seda, et kõik vedrud lendavad joonelt prügikasti ilma mõõtmatagi ja +200 puhul on asi sodi paari sekundiga... Samuti on nukkvõllile sisse treitud offset, kuna väntvõll ju väändub läbi a la 10 kraadi otsast otsani ehk ajastused lähevad paigast ära.

Palju plokk kestab? Meil on vana veesärgiga plokk, mida metanooli puhul vaja pole, aga ikkagi 2000 hj või rohkemgi on kestnud. Lihtsalt suuremat kompressorit vaja.

P.S. millist küünalde sädevahet kasutasite? Ma panin alguses 0.40 mm, siis 0.35, mille peale mehaanikupoisid tegid suured silmad. Seda kasutatakse isegi 44-ampriste magneetode puhul, mis peaks ju tõrvapotist läbi lööma. Vahelejätud on märkamatud, üks Funny Cari tüüp vähendas sädevahet ja võitis 0.3 sek!

P.P.S Arvatavasti mõni mõtleb, et mida ma siin kompressor-usakast paugutan. Lihtsalt 1000 hj on 1000 hj ja drag racing on drag racing. Viljariga on alati huvitav rääkida. Samuti näiteks 100 m jooksjaga, kuna drag racing on ju 100 m jooks, ainult autodega. Mingi usaka restaureerijaga pole mul millestki rääkida...
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

Väike asi veel, mis juhtus Titani poiste Scioniga (mootor 2JZ). Stock plokk ja kaas, nagu reeglid nõudsid, 1800 hj.

Boost tõstis kaane üles ehk lõi surve veesärki, radikas vist lendas õhku. 1800 hj autol vett rataste alla vast ei taha... Seepeale panid mingid veekanalid kinni.

Palun mind mitte tsiteerida, lihtsalt midagi sellist on silmanurgast meelde jäänud. Väga võimalik, et keegi teab täpsemalt.
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

Üldintellekti huvides üks samuti 10.5 rehviga turboauto, mis avaetapil saavutas 300 km/h, seda siis 200 m peal, saades ka Flowmasteri eriauhinna $5000 esimesena 185 mph ületajale.

http://dragracingonline.com/raceresults ... drl-5.html
Nagu näha on kasutusel magneetosüüde - MSD Pro Mag, 44 amprit.

Video ka eelmise aasta lõpust:
http://www.youtube.com/watch?v=tNFaxllHiFE
Sõit läks abordiks, aga see pole oluline.
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Üldintellekti huvides üks samuti 10.5 rehviga turboauto, mis avaetapil saavutas 300 km/h, seda siis 200 m peal, saades ka Flowmasteri eriauhinna $5000 esimesena 185 mph ületajale.
Arvan, et neil on 10,5 W rehvid, mis on veidi laiemad. Aga tulemus on väga kõva.
29/10,5/15 rehviga on selliseid kiirusi sõidetud liimil ja muidugi 400 meetril.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

ADRL reeglid lubavad 11.5 ja ümbermõõduks 105"
http://www.adrl.us/index.php/main/rules

Ehk 33 x 10.5W mahub napilt.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Kõrge boostiga turboautol (nt kestvussõidu autod) kaotatakse ploki- ja kaanevahelised õli- ja veekanalid ära ning need juhitakse eraldi voolikute-torudega kaande.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

P.S. millist küünalde sädevahet kasutasite? Ma panin alguses 0.40 mm, siis 0.35, mille peale mehaanikupoisid tegid suured silmad. Seda kasutatakse isegi 44-ampriste magneetode puhul, mis peaks ju tõrvapotist läbi lööma. Vahelejätud on märkamatud, üks Funny Cari tüüp vähendas sädevahet ja võitis 0.3 sek!
Meil töötab ilusti 0,5mm vahega, ilma et peaks coilisid pikalt laadima.
Olen proovinud ka väiksemat vahet, kuid see kiirendab jällegi põlemist ja detonatsiooni oht suureneb ka teoreetiliselt. Muidugi C16 kütusega korralikku detonatsiooni kuulda ei õnnestunudki.
Kõrge boostiga turboautol (nt kestvussõidu autod) kaotatakse ploki- ja kaanevahelised õli- ja veekanalid ära ning need juhitakse eraldi voolikute-torudega kaande.
See on ilmselt sarnane süsteem nagu kuival karteril, mis meil algselt plaanis oli, kuid rahapuudusel tegematta jääb.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

pole hullu, tuleval hooajal ei ole enam C16 lubatud, küll siis oma ihaldatud hääle ära kuuled :-D
C16 on kõige tolerantsem bensiinkütus mida ma kasutanud olen, olen proovinud isegi 7-8 kraadi üle MBT minna ja ikka ei kuulnud midagi 8)
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
Robo
Postitusi: 526
Liitunud: 01.05.2005 15:17

Postitus Postitas Robo »

Mis hinnaga seda C16 kütust eestisse saab ja mis näitajad sellel on ???
Hayabusa Turbo 281 RWHP/270 Tq @ 1.2 bar.
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

C16 Used in turbocharged engines, blown engines and nitrous applications with CRs up to 17:1. Recommended by the top nitrous oxide companies.
Color: Blue.
Motor Octane: 117.
Specific gravity: .735 at 60° F


Eestis maksis umbes 80eeki liiter ja pean ütlema, et oli oma hinda väärt.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

RICE BURNER kirjutas:Eestis maksis umbes 80eeki liiter ja pean ütlema, et oli oma hinda väärt.
See hind on küll alla soovitusliku, seega ei tasu sellisena reklaamida.
Õigetest VP hindadest saab ülevaate näiteks siin: http://www.speceng.fi/kisabensa_hinnasto.html
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

Samvel kirjutas:pole hullu, tuleval hooajal ei ole enam C16 lubatud, küll siis oma ihaldatud hääle ära kuuled :-D
C16 on kõige tolerantsem bensiinkütus mida ma kasutanud olen, olen proovinud isegi 7-8 kraadi üle MBT minna ja ikka ei kuulnud midagi 8)
Kuidas muidu kepsusaaltega on? Blown alkol detonatsiooni nende järgi tuvastataksegi, et kui ära taotud nad on. Usinamad mõõdavad peale iga sõitu või siis panevad lihtsalt uued sisse või vähemalt ülemise. Erkkiga oli 25 sõidu järel nagu uued! :)

Samas turbo on kõige "pehmem" power adder, jänkid, kes on N2O või bloweri pealt turbole üle läinud, ei jõua ära imestada, kuidas saaled kestavad.
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Kuidas muidu kepsusaaltega on? Blown alkol detonatsiooni nende järgi tuvastataksegi, et kui ära taotud nad on. Usinamad mõõdavad peale iga sõitu või siis panevad lihtsalt uued sisse või vähemalt ülemise. Erkkiga oli 25 sõidu järel nagu uued!
Tegime umbes 50 sõitu ja max oli 9000rpm, mis saaledele ka oma jälje jättis, kuid 2007a nitroga sõites olid hooaja lõpus saaled nagu uued.
Hetkel kasutuses oleval mootoril olid saalelõtkud väiksemad, kui meie oleksime pannud ja seetõttu läksid uued saaled suurema lõtkuga sisse, et õlile rohkem ruumi teha.
Kui oleksime detonatsiooni saalede järgi vaadanud, siis ilmselt seisaks sulanud kovbidega mootor ammu nurgas. :)
Muidugi blown alkol nii teha ei saagi, et kuulad kõrvaklappidega dynos.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Vasta