õhulugeja tuuning

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

õhulugeja tuuning

Postitus Postitas Miq »

Sai suuremad pihustid pandud, turbo jaoks(ei ole veel peal), ning hakkasind õhulugejat paika keerama. vanad pihustid olid mingi umbes 180cc uued mingi 350 kanti - ei mäleta täpselt enam.

Alustuseks sai WB peale panud originaali asemele, ning jälgitud kuidas peaks segu olema enne kui ma seda ise sättima hakkan. Pidevalt hoidis 14,5-14,9, erandiks oli pedaali järsk vajutus ning põhjagaasi kiirendus mis andsid mõlemad 11,9-12,8. Midagi sellist ma näha lootsingi.
Seega hakkasin lammutama, vahetasin pihustid ära. Kookisin õhulugeja kaane ettevaatlikult maha ning keerasin enne esimest käivitust veerand ringi julgelt peale (märkisin alg koha ära muidugi).
Lasin lambdal oma soojenduse tsükli kohe ära teha ning andsin starterit(auto oli pool soe) käivitus isegi kuidagi. Hoidsin mingi 3000 pööred, käis ühtlaselt, lugesin näitu - ~10,..midagi. Tapsin ära keerasin umbes pool ringi peale. käivitasin uuesti, käivitus uuesti, hoidsin pöördeid, lugesin, tapsin sättisin, nii mõned korrad kuni hakkasin 13,..millegi juurde jõudma, siis julgesin vaikselt proovida kas ise suudab tühikäiku hoida. Hoidis.. AGA!
Hoidis kõrgel millegipärst.. mingi 1400-1600. esialgu ei pöörand selle suurt tähelepanu. jätsin mootori käima ja sättisin segu samal ajal. Saavutasin mingi kõrge 14'ne. Tapsin ära ja käivitasin uuesti, ilma gaasi vajutamata. käivitus täitsa viisakalt, kuid pöörded jäid vaikselt tõusma ja saavutasid uuesi selle 1500.
Esimene asi mis pähe kargas oli tühikäigu mootor. Võtsin pistiku tagant ära, suri välja, käivitasin kohe uuesti, väikse varbaga aidates läks käima, tühikäik oli paigas aga kui proovida hoida pöördeid üle 2000 siis hakkavad pöörded pendeldama sujuvalt - tõusevad ja katkevad ära, tõusevad ja katkevad jälle. Mingil põhjusel katkestab aju kütuse ära, vms. WB näit vilksatab ka vastavalt katkestuseks 19,..midagi.
Selline käitumine oli tuttav mulle, aga siis oli põhjuseks siibri andur, mis näitas ajule kinnist asendit, mis omakorda piiras tühikäigu 2000'ga sarnase pendeldamisega.
Võtsin siibri pistiku ära, midagi ei muutunud. Siin kohal sai mõistus otsa.

Ahjaa lõpus hakkas WB mulle millegipärast 19 kanti näitama aga see võis olla tingitud sellest et mul on üks kollektori ja pükstevaheline polt veidi lahti. peab selle järgmine kord külmaga kinni keerama.
Oskab keegi mingeid tähelepanekuid teha, tean et meil on siin mõned kes "omal-ajal" on samu trikke teinud.

ps! tuli küll pikk aga loodan et kellegil on aega üle :D
Mihkel
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Võimalik, et vedru jäikuse tõttu on aju kütusetabelis konkreetne pööre hoopis teises kohas.
Samas on nendel vanakooli klapiga õhukulumõõtjatel ka tühikäigu möödavoolu kruvi, kui mälu ei peta.
Kui sul selline on (kuuskant kuskil nurgas), siis proovi ka seda kruttida.

See klapi osaga proovi light loadis saada normaalseks segu ja põhjagaasiga ning tühikäigu möödavool keera kuuskandist peale.
Kunagi sai Tarmo M20 mootoril ka katsetatud õhukulumõõtja tuuningut.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

Seda kuuskantkruvi otsisin esimese asjana - mul oli kuskilt meelest et tuli alustada selle kinni keeramisega. Ei ole seda kruvi mul.
Kas siibri-andur peaks olema normaalselt avatud ahelatega a'la et kes asendis ei ole lülitust ning äärtes on?
Aga kas lahtine lambda ots ei või midagi põhjustada? mul on tehase lambda pistik lahti lihtsalt praegu. lambda ühendamata. ning nelja juhtmega lambdaga on tegu.

PS! maisnaks on 318 m40b18 mootoriga.

õhulugeja on täpselt samasugune ->
http://www.alfabb.com/bb/forums/attachm ... g_7545.jpg
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Tühikäigu võib lambda laienatama panna küll.
Soovitatavalt tee kas summutisse lisapesa WB jaoks või kui kontrolleril on ka väljund, siis pane NB väljund aju taha, et ta lambda signaali saaks.
Küttele tasuks ka ilmselt mingi takisti siis vahele panna kuna muidu annab aju lambda veateate.

Lihtsam on üks lambda pesa juurde teha ja originaal lambda külge jätta nagu ta on.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

oleks. aga mul "kava" näeb ette, et ma sätin pihustid ja õhulugeja omavahel enamvähem kooskõlla ja siis lõhun selle stock sumpsi ära. Ei tahaks seda enne uuesti alt ära võtta.
Tühikäigu võib lambda laienatama panna küll.
Mind häiribki see, et kui siibri pistikut taga ei ole siis aju ei tohiks arvestada tühikäiguga. Ning et tegu ei ole lainetusega vaid sujuvate tõusude ja järskude kukkumistega. A peab selle väljundi ajule peale suunama. Oskab öelda keegi kas Vemsi WB kellal on väljundi tehase seadi NB stiilis või mõni muu..
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

Miq kirjutas:Oskab öelda keegi kas Vemsi WB kellal on väljundi tehase seadi NB stiilis või mõni muu..
Tehase seades on nad jah NB out.
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
allu
Postitusi: 34
Liitunud: 11.09.2008 11:57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas allu »

Pakuks, et mõni vaakum ots või pihusti on halvasti pesas ja saab lisaõhku. Pigista pööreteregulaatori voolik täiesti kinni. Siis peab auto välja surema tõhikäigul käib kõik õhk läbi pööreteregulaatori ja segusiiber peab olema suletud). Kui vooliku kinnipigistades auto tööle jääb saab kuskilt lisaõhku. Antud õhukulumõõtjal on co potensiomeeter ja see on plommi all ja sealt kaudu saab natukene segu korrigeerida ( sinine asi pildil ). Mina üritaks kõigepealt tühikäigul segu paika panna ja otsiks ülese põhjuse millepärast pöörded nii üleval on.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

noo pöörded olid üleval selle pärast et tühikäigu mootor keerab klapi lahti, aga miks ta seda teeb on hoopis küsimus. ??
ning teine küsimus , et miks ta pöördeid katkestama hakkab. ??

Mingi hetk mõtlesin, et äkki see kõikumine on süütenurgaga seotud kuidagi. Peab lambda sigaali ajule anda, ehk siis rahuneb ta maha.

Käisin täna korra proovimas ka. Olin eile ikka suure hooga segu liiga lahjaks vast keeranud.. keerasin tagasi pea terve ringi. nüüd on tühikäigul 14,5 ja kui natuke pööret tõsta siis langes segu 13,6-midagi peale. Siin kohal kuluks see tühikäigu-segu-kuuskant-kruvi ära.
Jätsin sinna paika, rohkem ei näppinud.
Tühikäigu mootoriga tühikäik 1400 ja ilma 750.
Üle 2300 ühtlaselt gaasi hoidas pöörded ikka katkevad ära.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

sai vist nagu asja :P
Aju sai nüüd WB-kontrollerist NB näidu endale, paistab et ta jäi sellega rahule. Enam ei tõmble ühtlaselt gaasi hoides. Segu otsustas rikkaks minna uuesti. Aga hetkel see ei morjenda. Saaks nüüd vähe suve-kummilikku-ilma siis saaks ehk õhulugejale viimase lihvi anda ning loodan et tühikäigumootor hakkab ka sõna kuulama.

Mõttes valin vaikselt turbo asukohta. :D

ps!
kas lambda juhmed on mingist teistsugusest sulamist? ei taha kuidagi tina peale võtta, kampoliga igatahes mitte.
Kasutaja avatar
RKsilver
Postitusi: 259
Liitunud: 14.01.2008 23:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RKsilver »

Lambda juhtmeid EI tinutata !
perfectenemy
Postitusi: 12
Liitunud: 22.08.2006 22:03

Postitus Postitas perfectenemy »

RKsilver kirjutas:Lambda juhtmeid EI tinutata !
miks?
pressitakse kokku klambritega ainult?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Hmm, ma omal ajal korduvalt jootnud lambda juhtmeid, siiani ei ole probleeme esinenud.
Need peaks enamuses lihtsalt roostevabast olema.

Olen mingeid teooriaid selle jootmise kohta kuulnud aga siiani pole ma kõrvalnähte täheldanud.
Viimased olen krimpinud, kuna nii on mugavam, sest RV juhtme jootmiseks on üldjuhul lisakeemiat tarvis.

Enamus lambdadel on signaal ju pinge, mida see jootmine seal mõjutama peaks?

Minujaoks võrdub igasugune lihtsalt krimpimine veidi pornoga, tahan veenduda lihtsalt , et ühendus kindel oleks, seega krimpimine+jootmine.
Siiani NULL probleemi ka pikaajaliselt sellise tehnoloogiaga.
Jah on ka selle kohta kümneid eri teooriaid.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

lambda mass võttis tina peale seega see on joodetud, aga signaali oma ei tahtnud kohe üldse. läks kruviklemmikusse. Alutiselt! :D:D
allu
Postitusi: 34
Liitunud: 11.09.2008 11:57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas allu »

Joota ei tohi sellepärast, et andur saab juhtme kaudu hapniku.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

See on jah üks teooria mida ma kuulnud olen. Samas nagu ennist mainisin olen ka WB-ga kõrvuti näite jälginud ja 14.7 on ka peale jootmist ilusti hoidnud.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Vasta