silindrite erinev töömaht

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

dexter
Postitusi: 70
Liitunud: 05.02.2006 19:26
Asukoht: tartu

silindrite erinev töömaht

Postitus Postitas dexter »

äkki oskab keegi aidata?
mootori litraas on 2.0, kolvi originaal läbimõõt on 93.98, hülss 94.00 mm

on olemas kolm rem mõõdus hülssi koos kolbidega, kolvi mõõtudeks 94.48mm ja hülss 94.50.

Siin tekibki küsimus, mis juhtub kui paneksin kolm komplekti rem mõõdus ja ühe originaal mõõdus?

tegemist boxer mootoriga, pöörete piiraja ca 5500rpm, mootorit hakkab juhtima MS ver 3
Viimati muutis dexter, 27.02.2009 14:29, muudetud 1 kord kokku.
mind lihtsalt huvitab
Kasutaja avatar
prr
Postitusi: 160
Liitunud: 17.12.2004 13:37
Asukoht: tar2

Re: töömaht?

Postitus Postitas prr »

dexter kirjutas:äkki oskab keegi aidata?
on olemas kolm rem mõõdus hülssi koos kolbidega, kolvi mõõtudeks 94.48mm ja hülss 94.50.

Siin tekibki küsimus, mis juhtub kui paneksin kolm komplekti rem mõõdus ja ühe originaal mõõdus?
tead sa kedagi, kes nii on teinud ?
lapsest peale on hobused meeldinud
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

No miks sul seda pornot teha vaja on?!?

Eriti arvestades, et üle laadida tahad.

Põrnika remokomplektid ei maksa ju suurt essugi kui arvestada projekti kogumaksumust.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Sisuliselt tekib sul siis olukord, kus ühe silindri voolamus on tunduvalt väiksem kui ülejäänud 3-me.
Kuidas sa MS-ile kavatsed selgeks teha, et nüüd 1-ele silindrile X koguse võrra vähem kütust annab.
Lisaks seadistamise jaoks oleks siis vaja 2-te WB lambdat, üks üksikule silindrile ja ülejäänud teistele.
Lisaks ilmselt väntvõllile ei mõju ka siis just kõige võrdsemad jõud.

Kobamisi võid selle kindlasti tööle saada aga mingist täppisseadistamisest ei saa ilmselt juttugi olla.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
dexter
Postitusi: 70
Liitunud: 05.02.2006 19:26
Asukoht: tartu

Postitus Postitas dexter »

mart154 kirjutas:No miks sul seda pornot teha vaja on?!?

Eriti arvestades, et üle laadida tahad.

Põrnika remokomplektid ei maksa ju suurt essugi kui arvestada projekti kogumaksumust.
Polegi kavas midagi teha, lihtsalt tekkis küsimus mis juhtuks, ära tee kohe ennatlikke järeldusi :x
Ega mul see plaanis polnud, lihtsalt jäi õhku küsimus, mis juhtuks...


suured tänud Mihklile hea vastuse eest.
on kellegil veel ideid, mida see mõjutada võiks? mootori ebaühtset tööd? kiiremat kulumist? (arvatavasti jaa kuna nagu mihkel ütles mõjuvad väntvõllile erinevad suurused) jne jne...
mind lihtsalt huvitab
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Mootor hakkab täiesti kindlalt "lonkama"

Arvesta, et lisaks erinevatele survetele silindris mõjub ka erinev liikuva osa mass (peenem kolb on kergem).

Kujuta nüüd ette, mida see erinev mass 5000rpm juures teeb?
dexter
Postitusi: 70
Liitunud: 05.02.2006 19:26
Asukoht: tartu

Postitus Postitas dexter »

mart154 kirjutas:Mootor hakkab täiesti kindlalt "lonkama"

Arvesta, et lisaks erinevatele survetele silindris mõjub ka erinev liikuva osa mass (peenem kolb on kergem).

Kujuta nüüd ette, mida see erinev mass 5000rpm juures teeb?

jaa, selle peale mõtlesin et massid on erinevad, aga kui ajaks kaalud ühtseks?
mõtlen just kas mootori ühtsus sõltuks ka tõõmahu erinevusest, no kindlasti peaks erinema, arvestades erinevaid surveid...kuid kui palju see reaalselt mõjutaks??
ega ei tea küll jah kedagi kes oleks sellist asja proovinud ja kui keegi seda teinud oleks siis ega vist vabalt siin ei tunnista kaa :roll:
mind lihtsalt huvitab
silver7
Postitusi: 72
Liitunud: 08.01.2006 20:40
Asukoht: Põltsamaa

Postitus Postitas silver7 »

See ei lähe kohe mitte.Ei ole üldse mõtlemise ega ka arutlemise vajadus .Mõõtude erinevus veel sajandikes aga mitte pooles millimeetris.
dexter
Postitusi: 70
Liitunud: 05.02.2006 19:26
Asukoht: tartu

Postitus Postitas dexter »

silver7 kirjutas:See ei lähe kohe mitte.Ei ole üldse mõtlemise ega ka arutlemise vajadus .Mõõtude erinevus veel sajandikes aga mitte pooles millimeetris.
Äkki viitsid põhjendad, sinu vastus ei ütle hetkel mitte midagi...
mind lihtsalt huvitab
silver7
Postitusi: 72
Liitunud: 08.01.2006 20:40
Asukoht: Põltsamaa

Postitus Postitas silver7 »

dexter kirjutas:
silver7 kirjutas:See ei lähe kohe mitte.Ei ole üldse mõtlemise ega ka arutlemise vajadus .Mõõtude erinevus veel sajandikes aga mitte pooles millimeetris.
Äkki viitsid põhjendad, sinu vastus ei ütle hetkel mitte midagi...
originaal kolvi pindala on 74mm2 väiksem. Sellest ka silindri kubatuur umbes väiksem 6sm3.Normaalselt ei pane ju kokku 500 sm3 ja 506sm3 silindreid .
dexter
Postitusi: 70
Liitunud: 05.02.2006 19:26
Asukoht: tartu

Postitus Postitas dexter »

silver7 kirjutas:
dexter kirjutas:
silver7 kirjutas:See ei lähe kohe mitte.Ei ole üldse mõtlemise ega ka arutlemise vajadus .Mõõtude erinevus veel sajandikes aga mitte pooles millimeetris.
Äkki viitsid põhjendad, sinu vastus ei ütle hetkel mitte midagi...
originaal kolvi pindala on 74mm2 väiksem. Sellest ka silindri kubatuur umbes väiksem 6sm3.Normaalselt ei pane ju kokku 500 sm3 ja 506sm3 silindreid .
jah, normaalselt, nõus, aga mis juhtuks kui paneks? sooviks põhjendusi juurde...

Ärge nüüd saage valesti aru, tõesti pole plaanis midagi sellist teha, aga lihtsalt on huvi, mis juhtuks...
mind lihtsalt huvitab
silver7
Postitusi: 72
Liitunud: 08.01.2006 20:40
Asukoht: Põltsamaa

Postitus Postitas silver7 »

mis seal ikka juhtub ,Peotäis pilpaid, muidugi mitte kohe.
dexter
Postitusi: 70
Liitunud: 05.02.2006 19:26
Asukoht: tartu

Postitus Postitas dexter »

silver7 kirjutas:mis seal ikka juhtub ,Peotäis pilpaid, muidugi mitte kohe.

järjekordne täiuslik vastus...oskad ka oma vastust põhjendada, mis juhtub, mix juhtub. Saan aru et see pole 100% ennustatav aga mingeid mõtteid ju ikka?

sry, vb tundub norimisena, aga pool päeva olen otsingut lappanud ja enamus vastused mis ma kusagilt leian on sellised: "ei saa/saab", ilma põhjenduseta....Samas sooviks ka teada mis siis juhtuda võiks...
mind lihtsalt huvitab
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Mina näen kõige suuremat probleemi mootoijuhtimises, kuna kütuse doseerimine on erinev, lisaks tuleb ka surveaste erinev.
See eeldaks ka individuaalset süütetrim-i sellele ühele silindrile.

Enne kui nö. tehnilise poole peale jõuaksin, oleksin juba käega löönud.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

Mihkel kirjutas:Mina näen kõige suuremat probleemi mootoijuhtimises, kuna kütuse doseerimine on erinev, lisaks tuleb ka surveaste erinev.
See eeldaks ka individuaalset süütetrim-i sellele ühele silindrile.

Enne kui nö. tehnilise poole peale jõuaksin, oleksin juba käega löönud.
Surveastme saaks selle ühe kolvi traimisega võrdseks.

Kütuse doseerimiseks valiks neljast pihustist kõige väiksema läbilaskega pihusti tollele või paneks mõne ühiku väiksema pihusti. :-D

Kui kaalud võrdseks ajada, siis ei tule sellest väntvõllile ka ilmselt liiga suuri lisakoormusi, sest ka teistel autodel ei ole silindrid alati võrdse täitumisega.

Väntmehhanismi purunemine on selles foorumis tavaliselt "piisavalt" suure boosti süü. :)

Madalapöördelisel tänavamootoril ei juhtu sellise porno tegemisel ilmselt suurt midagi, kuid võistlusmootorisse sellist jama ei korraldaks.

Mina isiklikult ei mõtleks hetkegi selle plaani maha laitmisel.
Otsi parem neljas kompleks ka ikka samasugune.
Vasta