elektriline veepump

Kuidas oma auto dünaamikat paremaks muuta ?

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

elektriline veepump

Postitus Postitas Astrona »

Mis arvate [url=http://www.pegasusautoracing.com/productdetails.asp?RecID=4899]
Davies Craig 12 Volt Electric Water Pump, 80 Liter/min[/url]? Pakuvad ka 110L/min for racing.

Kas 15-20HP võitu elektrilise veepumbaga on reaalne? Tundub absurd, et 100W pump suudab asendada mehhaanilist 15kw pumpa ka täiskoormusel. Ja kui 15KW pakutakse mõne tuhande krooni eest, miks see siis nii vähe populaarne on?

Netist 1 ütles, et rusika reegel on 1gallon/min / 10HP, ehk 500HP masinal peaks olema 50gl/min. Ehk 190L/min. jutt käis muidugi V8'st. Samas kui 3x väiksem mootor arendab sama võimsuse, siis võiks ka vool olla 3x kiirem. Seega see EWP 110L/min for racing sobiks kuni 300hp. Elektriline pump ilma kontrollerita aga käib mootori madalamal pöördel ikka sama kiirelt, seega 300hp keskmiselt. Et kui kiirendada 5000-7000RPM võimsus kõigug 275-325HP, siis peaks ok olema. Aga 4-500hp jaoks jääks ikka nagu väikseks. (LS1 stock pump on ca55gl/min @ 5500RPM)

Kes sõidab juba elektrilise veepumbaga, võiks kommenteerida.

* kaotada 15hj parasiite hoorattalt asendada 100W pumbaga, mis läbi geneka raiskab kuni 0.5hj.
* võib olla tootlikum kui stock pump
* kergem, lihtsam, ega töökindlam see süsteem ei pruugi olla
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Miinuseid on sellel ka, esiteks lühem eluiga. Teiseks on DC pumba kontrollerite kohta halbu sõnu kuulda, pidavat segast peksma, mille tulemusena on mootor jokk.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Raceboy kirjutas:Miinuseid on sellel ka, esiteks lühem eluiga. Teiseks on DC pumba kontrollerite kohta halbu sõnu kuulda, pidavat segast peksma, mille tulemusena on mootor jokk.
Racingu puhul soovitati otse lülitit.
Loodetavasti pole see harjadeta-mootor, mida ei saagi ilma elektroonikata juhtuda.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
ahto
Postitusi: 21
Liitunud: 12.10.2007 15:08
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ahto »

Ehk sobib mingi selline vidin pumba kontrollimiseks - http://www.autospeed.com.au/cms/article.html?&A=1522. Ühe transostoriga võimeline tüürima kuni 120W, kuid trükkplaadil koht ka teise MOSFET transistori jaoks.
Võimalik reguleerida pumba jõudlust manuaalselt või MAP/MAF anduri signaali pealt automaatselt.
Peugeot 406
Vasta