Kolbide\kepsude kaal

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Alv
Postitusi: 61
Liitunud: 29.01.2006 23:53

Kolbide\kepsude kaal

Postitus Postitas Alv »

Kui täpselt uhes kaalus need olema peaksid ja kui peaks uhte kaalu ajama siis kuidas seda tehakse?
Näiteks kaalud sellised (keps koos kolviga)
1 - 1,219
2 - 1,213
3 - 1,210
4 - 1,215
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

kolb (rõngad,sõrm ja "splindid") ja keps( + selle saaled) kaalutakse ikka eraldi. Mida täpsem, seda parem.

otsi ülesse kõige kergem kolb ja ülejäänud aja sellega samasse kaalu.
enne peaksid teadma ka kust lasta ja kuidas. seejärel kepsudega kordad
sama asja, olen näinud et eraldi mõõdetakse veel ka kepsu mõlemaid otsasid.

eks targemad parandavad kui ma eksin ;)

video materiali ka natuke:
http://videos.streetfire.net/video/Mits ... 208713.htm

internetis selle kohta infot jagub mumeelest ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_balance
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Sellise tegevuse reaalne tasuvus/vajadus tuleb vist enam esile 7500+rpm kasutades.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Alv
Postitusi: 61
Liitunud: 29.01.2006 23:53

Postitus Postitas Alv »

just seda ma tahtsingi teada et kui tähtis see on ja kas on mõtet jändama hakata või ei.
Samas targemad võivad siia teemasse kirjutada et kui kellegil huvi seda teha siis kuidas.
mulk
Postitusi: 272
Liitunud: 11.12.2006 18:54
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas mulk »

Pro Engine Blueprinting raamatu koaselt on mootoril, millega sõidetakse mitte ainult poodi piima järele, vajalik liikuvad massid saada samasse kaalu nii täpselt kui 0.5g
Võta "koidula" rebi see pooleks ja tõsta üks pool üles, täpselt niipalju kaalub 0.5g :)
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Mina eraldaksin kepsud kolbidest kuna kaalu erinevused on sul päris suured. Kui kepsu kumbagi otsa eraldi tasakaalu ajada ei viitsi siis vähemalt tervenisti ühte kaalu võiks siiski nad viilida/käiata. Kolvid samamoodi lihtsalt kõige kergema esindaja kaalu ajada. Ise olen seni vaid 1g sisse kaalud ajanud ja komakohti mitte taga ajanud (pole ühtegi kõrge pöörde mootorit olnud) Kõrgetel pööretel saavad grammidest kilod ja see tähendab juba jõu kadu ja raskemat elu mootoriosadele. Kui on ilma lukkudeta sõrmed (pressitud nagu opelil) siis ei hakkaks ma ilmselt kolbe kepsudest eraldama kui pole sellist kogemust.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Astrona, palju kaalub 1g 7000rpm juures? Kui ma ei eksi, siis tuleb selleks arvestada objekti liikumiskiirust?
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

zoom1 kirjutas:Astrona, palju kaalub 1g 7000rpm juures? Kui ma ei eksi, siis tuleb selleks arvestada objekti liikumiskiirust?
Võtsin välja mingi vana soomlaste opeli tuunimise exceli faili - CIH_numbercrunch-rev-2.0.xls.
86mm kolvikäiguga 7000RPM peaks olema 33m/s
30800 m/s2 ehk ca 3150G (9.8m/s2 = 9.8N/kg = 1G)
1000g'ne kolb+keps peaks kaaluma siis 3150 korda rohkem kui ta maakülgetõmbejõu tõttu seistes kaalub.
1g liikuva massi erinevus oleks samaväärne 3kg seisva massiga.
loodetavasti oli see xls korrektne - tundub ok.

Võrdluseks võtame näiteks püttide vahelise VE erinevuse.
500Nm peaks tähendama umbes seda, et 4 pütise mootori kolb 86mm kolvikäiguga vajutab keskmiselt ca 5800N'ga - maximum ATDC on näiteks 3x kõrgem ja ca 16000N.
1% VE erinevust, oleks seega halvimal juhul ca 160N ehk ca 16kg vääriline.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Alv
Postitusi: 61
Liitunud: 29.01.2006 23:53

Postitus Postitas Alv »

Nii aga nüüd kui seda ühte kaalu hakata ajama siis kuidas see käib?
Ei ole ju nii et võtan suvalise koha ja hakkan viilima.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Ühesõnaga 1% VE erinevust ühes silindris teeb sama välja, mis 5.3g kaalust väljas olev kolb näiteks?

Kuna iga silindri individuaalset VE-d üldiselt enamasti ei teata, siis tundub see kergendamise töö tänaval paugutamise masinale suhteliselt ebaoluline.
Eks muidugi hea tunne on, kui kõik ilusti kaalus on aga huvitaks reaalne pool.
Äkki oli VE ja kolvi/kepsu grupi vaheline suhe enne paigas, äkki on peale tasakaalustamist paigas, seda ei saa ilmselt kunagi teada.

Paras nokitsemine on ikkagi see tasakaalu ajamine, eriti kui vahed on suured.
Teinekord vaatad, et ei olegi nagu enam kuskilt eriti võtta midagi.
Lisaks on vaja mõlemad kepsu otsad eraldi tasakaalu ajada, et asjal sisuline mõte oleks, vähemalt nii on mulle räägitud.
See aga eeldab riputussüsteemi ehitamist kepsu teise otsa hoidmiseks ja treiali juures õige läbimõõduga pukside tegemist.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
mulk
Postitusi: 272
Liitunud: 11.12.2006 18:54
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas mulk »

Alv kirjutas:Nii aga nüüd kui seda ühte kaalu hakata ajama siis kuidas see käib?
Ei ole ju nii et võtan suvalise koha ja hakkan viilima.
Siin on pisut õppematerjali

edit:
ja olles nüüd soetanud omale täpsema kaalu, tuli kaalutud audi R5 turbomootori kepsud ära ja kergeima ja raskeima vahe oli 5.5g ja kui nüüd aus olla, siis sellises 300+hj masinas ei saanud sellest arugi ja toimis ja kestis see kompott kaua. Kui palju ideaalselt kaalu aetud osadega oleks võitnud, ei oska öelda.
Viimati muutis mulk, 21.01.2009 0:16, muudetud 1 kord kokku.
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
Rommi
Postitusi: 195
Liitunud: 14.01.2008 23:34
Asukoht: Tallinna lähistel.

Postitus Postitas Rommi »

OT:Astrona peaigat postitust lugedes tekib tunne nagu oleksin Matemaatika tunnis mille igas tekstis on arve samapalju. :shock:
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Päris hea õpetus kepsude kohta. Kuigi mina poldi pesa küljepealt esialgu maha võtta ei julgeks.
Uurin homme mida üks tuttav asjast arvab, kes on neid kepse võistlusmootoritele omajagu kaalu ajanud.
Ta kunagi seletas mulle ka aga sellest on palju aega möödas ja pole tükk aega sellist tööd vaja teha olnud.

Ma seda algul tahtsingi öelda, et mingi 300 ja veidi peale mootori tarbeks ei ole vast mõtet aega raiskama hakatagi nende kolbide ja kepsude võrdsesse kaalu ajamisega.
Samas kui on endal huvi seda teha ja kiiret pole, siis miks mitte.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

hea video(kepsu kergendamine):
http://videos.streetfire.net/video/Modi ... 146517.htm

koos kolbide-kepsude kaalu ajamisega on mõtekas sis korraga juba vänt ja hooratas ka balanssi ajada ;)
- KKD Motorsport - EstPerformance -
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RFL »

Mihkel kirjutas:
Ma seda algul tahtsingi öelda, et mingi 300 ja veidi peale mootori tarbeks ei ole vast mõtet aega raiskama hakatagi nende kolbide ja kepsude võrdsesse kaalu ajamisega.
oleneb veel, kui kõrged on kasutatavad maksimumpöörded
Vasta