mis tekitab kõrinat mootoris????

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Aigo
Postitusi: 1100
Liitunud: 29.07.2007 22:41
Asukoht: tartumaa nõo lähistel

mis tekitab kõrinat mootoris????

Postitus Postitas Aigo »

täitsa imelik... algul tundus saalekolksuna aga nüüd on kõrin hoopis... panen siia ka sama video... seal on kuulda seda kõrinat.

Pilt



ehk oskab keegi öelda mis võib olla...
Pilt
gaiar200
Postitusi: 396
Liitunud: 20.08.2008 9:26
Asukoht: viljandi

Postitus Postitas gaiar200 »

video järgi tundub küll et saale kolin aga võb ka kepsu sõrm olla või hüdro tõukur nii kuulates ei saa täpselt öelda aga mootori pöörete järgi peaks saale olema
Aigo
Postitusi: 1100
Liitunud: 29.07.2007 22:41
Asukoht: tartumaa nõo lähistel

Postitus Postitas Aigo »

einoh see mu enda kahtluseks ka... olekski vaja kinnitust sellele
Pilt
gaiar200
Postitusi: 396
Liitunud: 20.08.2008 9:26
Asukoht: viljandi

Postitus Postitas gaiar200 »

mõõda õli surve ära kui on ebanormaalselt madal siis saaled.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Tundub ikka saale kolina moodi.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Niipalju kui selle klipi helist aru saab, siis mina pakuks et detoneerib lihtsalt. Saale peab ikka lausa vahelt läinud olema, et sellist häält juba läbi kostaks. Pealegi, kiirendades ta hakkas justkui teatud pööretest klõbisema, mis viitad detole. Mehaaniline põhjus oleks sujuva helitugevuse kasvuga.
Kuulasin veel teist korda üle- just rohkem lapatsit vajutades tekkis äkitselt see klõbin. Aga tühijooksul ja väikse gaasiga on vait. 100% deto.
Mehaanika kiliseks ja koliseks iga pöördega ja igast asendist.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Miks ta peaks tühikäigul detoneerima, kui koormust taga pole?
Detonatsioon ikka siiani olnud koormuse all tekkiv nähtus mitte tühikäigul.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas juss »

Krt oma lolli peaga arvan, et saale kolks peaks olema ikka kuulda juba tühikäigul.
Aga kõige kindlam on kuhugi kanali peale ajada ja siis saab mõni täpsema kõrvaga selle kuulata kust tuleb, kas mootori alumisest või ülemisest otsast, või hoopis mujalt!
junx
Postitusi: 41
Liitunud: 13.09.2005 18:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas junx »

Ise lõhkusin just eile ühe Sti mootori laiali, millel olid täpselt samad tunnused. Soojast peast tühikäigul täitsa vaikne, aga u 3k-4k pööretel julm kolin sees. Kui karter alt ära sai, siis olid seal päris korralikud "trei laastud" sees ja saale läind.
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Mihkel kirjutas:Miks ta peaks tühikäigul detoneerima, kui koormust taga pole?
Detonatsioon ikka siiani olnud koormuse all tekkiv nähtus mitte tühikäigul.
Sõltub mis põhjuseks on. Endal eelmisel masinal näiteks jäi hammasrihma vahetusel üks polt pingutamata, see kukkus rihma vahele sõites ja lõi viimase 2 hamba võrra paigast ära. Ja väga ilusti detos siis ka tühijooksul. Pealegi, kui mootorit kiirendad, siis pole see tühijooks- ta kulutab energiat enda massi käima lükkamiseks.
Juhtus oma eelmise masinaga ka selline asi, et lõi kahe silindri vahelt kaane tihendi ära. Siis detos ka julmalt isegi tühijooksul.
Sellest videost on veel kuulda, et tühijooksul tiksudes töötab ebaühtlaselt- viitaks ka nagu gaasijaotuse veale- hammasrihm paigast.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RFL »

lühivastus: võta lahti ja vaata, mis seal seda kõrinat teeb
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Noh endal pole juhust, vähemalt kiire mälus tuhnimisega, veel koormuseta detonatsiooni kuulda olnud.
Siis peab ikka midagi väga möödas olema. Kui korra piirajasse laskmisega rihma asend muutub näitab see ebakvaliteetset tööd rihma paigaldusel.
Sõbra Polo-l oli sama keiss, auto sõitis ilusti, hakkas õlivahetust tegema, mõtles et laseb enne korra pöördesse mootori (ärge küsige miks see hea peaks olema) ja hetk hiljem oli õlirõhk kadunud ning saale ringi.
Põhjuseks jällegi ebakvaliteetne töö karteritihendi vahetusel (vale silikoon), mille tõttu õlisöötur ära ummistus.

Ei tasu lihtsalt liiga optimistlik ka olla motoori suhtes millel üheksal juhul kümmnest käivad saaled ringi ;)
Viimati muutis Mihkel, 15.01.2009 13:59, muudetud 1 kord kokku.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
uzzac
Postitusi: 168
Liitunud: 30.10.2008 15:29
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas uzzac »

mu CA tegi 2x sama häält....100% saale kolks...pakuks isegi et teine keps:D
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Kui seal saaled nii nõrk koht on, siis pole muidugi paha neid vaadata enivei, olenemata mis kolksu tegelik põhjus on. Kui aga saale ringi lendab, siis ei pääse vist ka kepsu vahetusest- vaevalt ta vigastusteta jäi.
Miks aga saale üldse ringi peaks käima- esmalt vast puudulik jahutus, mille tulemusel babiit vända külge sulab. Puudulik jahutus tuleb aga vähesest õlikogusest, viimane jälle madalast rõhust või õlijahuti ebaadekvaatsusest. Ehk et kui keeratakse mootorile väänet märgatavalt peale, saalepindade jahutust aga ei parandata, siis jõuame tõesti sinna, et üheksal juhul kümnest ei pea asi vastu.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Põhjus väga lihtne, puudulik hooldus.
Kasutatakse mingeid odavaid õlisid, antakse rämedalt talda, ei jahutata hiljem mootorit jne.
Põhiprobleem ilmselt selles, et ei vahetata õli iga 5-8k km tagant nagu tehas on ette näinud.
Oli vist stiilis 5000km õlivahetusvälp CA-l?

Impreza-del on ka viimasel ajal samad hädad ma vaatan.
Ka Imprezal on vist auto sihtotstarbelise kasutamise puhul tehase poolt õlivahetusvälbaks ~10k km märgitud.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Vasta