BMW e36 325i
M50B25TU nukkvõll ja kollektor.Raimo kirjutas:Mis sisselase praegu on?
Nukk siis 228 kraadine ja 9mm tõusuga.
Kollektori kohta ütleks iseloomustuseks, et kanalid (runnerid) on üsna jämedad. Ümmargusele ristlõikele ümber arvestades tuleks siseläbimõõduks ~40mm.
M50B20 kollektori puhul ~35mm.
Bmw uuemad m52 ja m54 mootorid on kõik kitsamate kollektoritega.
Viimati muutis ivar, 20.07.2009 17:57, muudetud 1 kord kokku.
Tean seda kollektorite erinevust. Alumise otsa parandamiseks võid proovida M52 kollektorit aga ülemist otsa see kindlasti pärsib. Sisselaskenukaks kasutatakse tihti M50 (2,0 ja 2,5 peaks sama nukk vist olema) nukka. Rootslased teevad sellest omale ka väljalaskenukka.
BMW E30 M3 343hj | Hestec EMS, 3" exhaust, Brembo big brakes, Powerflex etc
BMW E46 V8 - under construction
BMW E46 V8 - under construction
IC mahtus ilusti ära. Filtri jaoks tuli stanget natuke kohendada.
Mulle tundub, et kitsama kollektori puhul on vanosest rohkem kasu. Praegusel juhul nukkvõlli varane asend midagi tuntavat juurde ei anna.
Võibolla on põhjus seadistuses.
Vabalthingavana oli mootori iseloom umbes selline: kuni 4000 pöördeni püsib moment ühtlaselt madal. 5000 juures on suur momenditõus ja peale 6500 hakkab kiiresti langema.
Natuke võib aimu saada siit videost. Kolmas käik põhjagaasiga. Alates 4500 pöördest saavutab turbo rõhk 1bar ja püsib nii lõpuni.
Mõttest käis läbi pigem M54 kollektor. 2,2L mootoriga e46 teeb sellega 170hj. Samas maksimaalne moment on 3500 rpm juures.Alumise otsa parandamiseks võid proovida M52 kollektorit aga ülemist otsa see kindlasti pärsib.
Mulle tundub, et kitsama kollektori puhul on vanosest rohkem kasu. Praegusel juhul nukkvõlli varane asend midagi tuntavat juurde ei anna.
Võibolla on põhjus seadistuses.
Vabalthingavana oli mootori iseloom umbes selline: kuni 4000 pöördeni püsib moment ühtlaselt madal. 5000 juures on suur momenditõus ja peale 6500 hakkab kiiresti langema.
Natuke võib aimu saada siit videost. Kolmas käik põhjagaasiga. Alates 4500 pöördest saavutab turbo rõhk 1bar ja püsib nii lõpuni.
jah, bemmi uuemad mootorid ongi võimalikult ühtlase momendigraafikuga ehitatud.
ma ei tea kas m54 kollektor on bolt-on. kui ei ole siis m52 omaga kindlasti lihtsam proovida, see läheb 1:1'le.
kui "max power" huvitama hakkab, siis soovitan seda videot vaadata:
http://spiidfriik.tropicalhideout.net/f ... 0turbo.mpg
ma ei tea kas m54 kollektor on bolt-on. kui ei ole siis m52 omaga kindlasti lihtsam proovida, see läheb 1:1'le.
kui "max power" huvitama hakkab, siis soovitan seda videot vaadata:
http://spiidfriik.tropicalhideout.net/f ... 0turbo.mpg
BMW E30 M3 343hj | Hestec EMS, 3" exhaust, Brembo big brakes, Powerflex etc
BMW E46 V8 - under construction
BMW E46 V8 - under construction
Kuna viimasel ajal ilmad suht talviseks muutund, siis põhjust auto garaazist välja ajamiseks enam eriti pole. Saab rahulikult vigadeparanduste ja uute aretistega tegeleda.
Mõõtsime rõhulangu kütusetorustikus pumbast kütuselatini. Tulemuseks 0,4bar ja seda 6mm sisemõõduga torustiku puhul. Väga hull vist ei ole?
Muidugi tootlikkuse mõõtmine annaks parema ülevaate, aga sellejaoks tuleb natuke sisselaset lahti harutada. (agarust ülearu ei ole, teeb selle ära hiljem kui mingil põhjusel lammutamiseks läheb
).
Viimaste tegevuste käigus sai huvipärast vemsile uus firmware peale laetud. 1.0.73 asendus 1.1.44-ga.
Uue tarkvaraga muutus LCD aeglasemaks ja tühikäigumootori juhtimises on tehtud muudatusi. Jama selles, et enam ei õnnestu saavutada pehmet tühikäigupööredele langemist, mis eelmise tarkvaraga toimis. Pisiasi, aga kui kellelgi on sellekohaseid soovitusi, andke tulla.
Lisaks, mootori käivitused justkui natuke paranesid, muud hetkel ei oska öelda.
Tegelikult põhiline ajend programmi uuendamiseks oli boostgauge väljundi võimalus. Idee on bemmi ökomeeter panna turborõhku näitama (saab eraldi näidiku pealt kokku hoida
).
Kahjuks erinevalt tahhomeetrist mõõdab see impulsside asemel sisendpinget, vähemalt tundub nii, sest konkreetse näidu asemel seier ainult tõmbles. Peab asja sügavamalt lahkama.
Kaamera oli käepärast, niiet väike (igav) videoklipp ka.
http://www.tecdoc.ee/ivar/bmw/vid/P1000347.avi
Mõõtsime rõhulangu kütusetorustikus pumbast kütuselatini. Tulemuseks 0,4bar ja seda 6mm sisemõõduga torustiku puhul. Väga hull vist ei ole?
Muidugi tootlikkuse mõõtmine annaks parema ülevaate, aga sellejaoks tuleb natuke sisselaset lahti harutada. (agarust ülearu ei ole, teeb selle ära hiljem kui mingil põhjusel lammutamiseks läheb

Viimaste tegevuste käigus sai huvipärast vemsile uus firmware peale laetud. 1.0.73 asendus 1.1.44-ga.
Uue tarkvaraga muutus LCD aeglasemaks ja tühikäigumootori juhtimises on tehtud muudatusi. Jama selles, et enam ei õnnestu saavutada pehmet tühikäigupööredele langemist, mis eelmise tarkvaraga toimis. Pisiasi, aga kui kellelgi on sellekohaseid soovitusi, andke tulla.
Lisaks, mootori käivitused justkui natuke paranesid, muud hetkel ei oska öelda.
Tegelikult põhiline ajend programmi uuendamiseks oli boostgauge väljundi võimalus. Idee on bemmi ökomeeter panna turborõhku näitama (saab eraldi näidiku pealt kokku hoida

Kahjuks erinevalt tahhomeetrist mõõdab see impulsside asemel sisendpinget, vähemalt tundub nii, sest konkreetse näidu asemel seier ainult tõmbles. Peab asja sügavamalt lahkama.
Kaamera oli käepärast, niiet väike (igav) videoklipp ka.
http://www.tecdoc.ee/ivar/bmw/vid/P1000347.avi
Just hiljuti tuli välja 1.1.47, kus peal terve hulk häid featuure (LCD "non-geek" mode :D, vehicle speed sensor, advance misc out, internal SD Card logging, warning beep jne). Hetkel ei ole kursis, kas LCD kiiruse kala likvideeriti või mitte.
Eelmistel oli mõni neist, aga mitte kõiki korraga.
EDIT: firmware package link ka http://kotisivu.dnainternet.net/sakrkor ... 47.ext.zip
Eelmistel oli mõni neist, aga mitte kõiki korraga.
EDIT: firmware package link ka http://kotisivu.dnainternet.net/sakrkor ... 47.ext.zip
Viimati muutis Raceboy, 31.12.2008 0:20, muudetud 1 kord kokku.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Selle saaks boosti näidikuna tööle äkki kui MAP sensori signaali "varastada" ja mingi kaitse- ning võimendamisfunktsiooniga plokk vahele meisterdada. Sest prose sisendisse mingit X asja lambist ühendada ei ole vast mõtet. Lisaks teha näit kalibreeritavaks poteka vms näol.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kui saad järgi proovida, äkki annad teada, kas LCD on 1.1.47-ga ikka aeglasem? Ise ei jõua enne järgmise nädala keskpaika tegeleda kahjuks.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;