Rääkige täpselt, kuidas turbosüsteem töötab
Rääkige täpselt, kuidas turbosüsteem töötab
Tere, olen selles teemas alles algaja, sain turbotöö põhimõtte ja süsteemi üldiselt teada, kuid on veel kõvasti lünke.
Nagu aru saan, kui turbo peale panen, pean ka küttekogust tõstma.
Kuid, kuidas see õhu andmine sisselakse kollektorisse hakkab olema, kas sinna hakkab minema kaks toru ja vahel on klapp?
Või ainult üks toru otse turbost ja klappi pole ja mootor võtab kogu aeg läbi turbo õhku omale, teoreetiliselt peaks turbo kogu aeg vist veidi keerlema?
Kas väljalaskes on ka turbo paigalduses midagi erilist(näiteks mingi klapp või jubin) või tuleb lihtsalt väljaheite gaasid läbi turbo vastava koha juhtida?
Mind teema on üldiselt huvitama hakanud, et teeks mõne vanema odavama autoga veits pulli:)
Nagu aru saan, kui turbo peale panen, pean ka küttekogust tõstma.
Kuid, kuidas see õhu andmine sisselakse kollektorisse hakkab olema, kas sinna hakkab minema kaks toru ja vahel on klapp?
Või ainult üks toru otse turbost ja klappi pole ja mootor võtab kogu aeg läbi turbo õhku omale, teoreetiliselt peaks turbo kogu aeg vist veidi keerlema?
Kas väljalaskes on ka turbo paigalduses midagi erilist(näiteks mingi klapp või jubin) või tuleb lihtsalt väljaheite gaasid läbi turbo vastava koha juhtida?
Mind teema on üldiselt huvitama hakanud, et teeks mõne vanema odavama autoga veits pulli:)
Kõigepealt tee endale põhjalikult selgeks sisepõlemismootori tööpõhimõte ning seejärel hakka laskuma detailidesse ala võimsuse suurendamine jms.
Loe kõigepealt siit need peatükid läbi ja jäta midagi kõrvade vahele:
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=35
Loe kõigepealt siit need peatükid läbi ja jäta midagi kõrvade vahele:
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=35
Ülelaaderõhu müstiline mõju. . .
ma tean tööpõhimõtet, kuid mind huvitaks, milline see turbosüsteem täpselt on, no mille järgi ma otsin neid teemasid ma ei tea ju, andke mulle link, kui teate nii hästi.
Nii et turbo klubi ei aita algajaid, vaid kustutab ülbelt teema ja mõistab hukka? Huvitav kuidas saab midagi tundma õppida, kui ei õpetata, miks on vaja eestlase moodi kohe mölisema hakata?
Nii et turbo klubi ei aita algajaid, vaid kustutab ülbelt teema ja mõistab hukka? Huvitav kuidas saab midagi tundma õppida, kui ei õpetata, miks on vaja eestlase moodi kohe mölisema hakata?
Asi ei ole mitte mölisemises, vaid sinu viitsimatuses ning lootuses, et teistel on väga palju vaba aega ja tahtmist sulle üksipulgi seletada. Ega foorum ju algajatele lukus pole ja saab lugeda teemasi. Siin ju isegi üks pikk teema olemas mis suht üksipulgi seletab ja viiteid kirjandusele ka tohhuja.
ühteist leidsin, aga asi ongi selles, et ei tea ju mis nimega teemad on.
Kuid öelge mulle see lihtne asi ära, kas lugesite üldse läbi mu teksti?
Huvitab just see, et vabalt hingaval mootoril läheb õhufiltrist toru sisselaske kollektorisse, kuid turbopanemisel, mis saab sellest torust, kas see läheb turbosse ja kõik, hakkabki kogu mootor hingamine läbi turbo toimuma ja mingeid klappe õhuteel ees pole?
Või on asi teisiti?
See asi on minu jaoks hetkel, üks suurimaid müsteeriumeid turbode puhul.
Kuid öelge mulle see lihtne asi ära, kas lugesite üldse läbi mu teksti?
Huvitab just see, et vabalt hingaval mootoril läheb õhufiltrist toru sisselaske kollektorisse, kuid turbopanemisel, mis saab sellest torust, kas see läheb turbosse ja kõik, hakkabki kogu mootor hingamine läbi turbo toimuma ja mingeid klappe õhuteel ees pole?
Või on asi teisiti?
See asi on minu jaoks hetkel, üks suurimaid müsteeriumeid turbode puhul.
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=42
Siit saad ülelaadimise kohta veits lugemist ja piltlikult asja selgeks, turboülelaadimise puhul kehtivad samad põhimõtted kui turboagrekaat on natukne teise tööviisiga/ehitusega.
Siit saad ülelaadimise kohta veits lugemist ja piltlikult asja selgeks, turboülelaadimise puhul kehtivad samad põhimõtted kui turboagrekaat on natukne teise tööviisiga/ehitusega.
Ülelaaderõhu müstiline mõju. . .
asi selles, et pole võtta ühtegi turboautot, üldiselt ma tean turboteemat juba, aga saan ma siis õietu aru klappi pole ja mootori vabalt hingamine toimub alati läbi turbo, kui on paigaldatud turbosüsteem?
Ning kui piisavalt gaasi tallata, siis lõppeb vabalt hingamine ja järgneb survega õhu peale andmine?
Ma ei ole tüüpiline küsija, kes ei tea midagi turbost olen end üldiselt kurssi viinud nagu ütlesin, aga painavad natuke täpsemad tehnilised lahendused juba mind.
Sry unustasin ühe asja ära, mul on tööauto ford transit diisel ju turbomootoriga
:D
Ning kui piisavalt gaasi tallata, siis lõppeb vabalt hingamine ja järgneb survega õhu peale andmine?
Ma ei ole tüüpiline küsija, kes ei tea midagi turbost olen end üldiselt kurssi viinud nagu ütlesin, aga painavad natuke täpsemad tehnilised lahendused juba mind.
Sry unustasin ühe asja ära, mul on tööauto ford transit diisel ju turbomootoriga

Sry aga tean seda kõike juba väga hästi, ei teadnud ma ainult ühte asja, kas on üks õhu sissevõtt või kaks sain vastuse ühe teise lingi alt, et üksFos kirjutas:teretulemast foorumisse, kurssi sa ennast viinud pole nagu näha on, aga sellegipoolest kui asi huvitab, siis küsija suu pihta ei lööda.
on.
Ei tea, miks keegi ei tahtnud otse vastata, aga väga hea siin nüüd joonised teistele huvilistele.
Olen turbo teemas juba üsna kaugele jõudnud ,aga pikem maa on veel minna, nüüd vaja lahendada mõned keerukamad tehnilised probleemid.
isiklikult mina kavatsen ka turbo odavamalt peale aretada ja torud ise valmis keevitada, sest turbo kitid uued maksavad mingi 30 000kr ja peale.
Minu tehnilisteks küsimusteks osutuvad, mis surve on mu auto väljalaskes.
Samas see, et kütet peab rohkem peale andma, aga kui ilma turbota sõita, siis on ju vähem kütet jälle vaja, või muutub gaasipedaal muidu ka tundlikumaks, et kuidas ta järsku turbo tööle hakates seda kütust järsult niipalju rohkem hakkab peale andma, seal peab ju mingi järsk muutus toimuma millegi järgi kütte peale andmise suhtes, et kust mootor teab, et nüüd on vaja anda kütust näiteks 2 korda rohkem, kuigi gaasipedaali asend oluliselt ei muutunud.
http://www.alibaba.com/product-gs/50411 ... arger.html
siin lingis on turbo, mis sobib 6 silindrilistele. tal on väljalaske gaaside ava jagatud kaheks.
Kuid lugesin ka sellest jullast, mis ülesurve korral juhib ülearused gaasid turbo turbiinist mööda, kas seda jullat on võimalik osta ka reguleeritavat, et reguleerin enda mootorile vastavaks?
Saan aru ,et turbo korral tõuseb rõhk mootoris, mis tähendab siis seda ,et kütuse pihustite elu läheb ka raskemaks, peavad suurema rõhu all pihustama hakkama. Ausalt öelda hakkab, mul autost kahju

Minu idee oli turbo peale aretada 2.3D sierrale, diisel siis, millel on hetkel 49kw.
Tegemist on siis peugeot mootoriga.
Scorpale pandi ka peale 2,5 diisel peugeoti mootorit vähemalt ühte ja see üks oli 68kw ning tegemist oli siis turbo mootoriga, võimalik et see mootor erineb kõvasti sellest, mis sierrale pandi aga pole selles kindel.
siin lingis on turbo, mis sobib 6 silindrilistele. tal on väljalaske gaaside ava jagatud kaheks.
Kuid lugesin ka sellest jullast, mis ülesurve korral juhib ülearused gaasid turbo turbiinist mööda, kas seda jullat on võimalik osta ka reguleeritavat, et reguleerin enda mootorile vastavaks?
Saan aru ,et turbo korral tõuseb rõhk mootoris, mis tähendab siis seda ,et kütuse pihustite elu läheb ka raskemaks, peavad suurema rõhu all pihustama hakkama. Ausalt öelda hakkab, mul autost kahju


Minu idee oli turbo peale aretada 2.3D sierrale, diisel siis, millel on hetkel 49kw.
Tegemist on siis peugeot mootoriga.
Scorpale pandi ka peale 2,5 diisel peugeoti mootorit vähemalt ühte ja see üks oli 68kw ning tegemist oli siis turbo mootoriga, võimalik et see mootor erineb kõvasti sellest, mis sierrale pandi aga pole selles kindel.
Sellejaoks on igasugused andurid, sitad näited küll, agapart1 kirjutas:kust mootor teab, et nüüd on vaja anda kütust näiteks 2 korda rohkem, kuigi gaasipedaali asend oluliselt ei muutunud.
airflow sensor, map sensor, throttle position sensor, boost pressure sensor jnejnejne
kas diisil ei peaks pumbal rikastus/õõvastus andur vms olema ?