
K: Turvapuur
Miks peab auto originaalist totaalselt erinema?jeff01 kirjutas:Arvan et se variant on jama, kuna siis peab auto totaalselt originaalist erinema
(2) Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Sõiduki välimus peab erinema sedavõrd tehases valmistatud sõiduki välimusest, et see ei oleks vastuolus autorikaitse õigusega.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12965045
Niipalju kui ma olen sellest krt salakauba vedamisest aru saanud siis kui neil firma dressidel ja tossudel märk maha kruvitakse pole enam kellegi asi kas ta on oma välimuselt identne originaaliga või mitte.
Aga nii on, et auto välimus ei tohi meenutada ühegi eksisteeriva automargi oma, seda on praktikas proovitud ja tulemuseks oli kere valmistanud tehase kirjalik nõusolek, et võib antud projekti raames nende kere ja katteplekke kasutada. Muidu jah, toruraamil kere siis poleks probleem. Kohati naljakas on jah, see meie seadusandlus.juss kirjutas:Miks peab auto originaalist totaalselt erinema?jeff01 kirjutas:Arvan et se variant on jama, kuna siis peab auto totaalselt originaalist erinema
(2) Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Sõiduki välimus peab erinema sedavõrd tehases valmistatud sõiduki välimusest, et see ei oleks vastuolus autorikaitse õigusega.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12965045
Niipalju kui ma olen sellest krt salakauba vedamisest aru saanud siis kui neil firma dressidel ja tossudel märk maha kruvitakse pole enam kellegi asi kas ta on oma välimuselt identne originaaliga või mitte.
Mul kohe tekib üks suur küsimus, et mis krt nipiga on siis saadud ametlikult tänavale need siksid millele on vehele pandud mingi üüratu moto, pandud alla bemmi sildasi, paigaldatud roolivõimendeid, omavalmistatud turvapuure jne.
Kuna ümberehitse kohta ütleb eesti seadus: (2) Sõiduki omanik peab sõiduki ümberehitamiseks esitama ARK-le sellekohase avalduse, sõiduki registreerimistunnistuse ja ümberehituse olemust näitavad dokumendid. Pidurisüsteemi või juhtimisseadmete ümberehitust võivad teostada ainult sõiduki valmistaja või tema ametlik esindaja, kes peab kinnitama, et tema poolt ümberehitatud sõiduk vastab kehtivatele nõuetele.
Kuna ümberehitse kohta ütleb eesti seadus: (2) Sõiduki omanik peab sõiduki ümberehitamiseks esitama ARK-le sellekohase avalduse, sõiduki registreerimistunnistuse ja ümberehituse olemust näitavad dokumendid. Pidurisüsteemi või juhtimisseadmete ümberehitust võivad teostada ainult sõiduki valmistaja või tema ametlik esindaja, kes peab kinnitama, et tema poolt ümberehitatud sõiduk vastab kehtivatele nõuetele.
Enamus modifitseeritud autosid on tänavatel omapäi. St. et pole ARK`ilt luba saand.
Ka mina sõidan niiviisi. Sest luba saada tuleb suht karm kadalipp läbida. Küll on aga auto tehniliselt kooskõlla viidud nt suurema mootoriga. Vedrustus, pidurid jne tugevdused.
Kui ise tähelepanu ei tõmba, siis pole häda midagi.
Ka mina sõidan niiviisi. Sest luba saada tuleb suht karm kadalipp läbida. Küll on aga auto tehniliselt kooskõlla viidud nt suurema mootoriga. Vedrustus, pidurid jne tugevdused.
Kui ise tähelepanu ei tõmba, siis pole häda midagi.
Häda võib tulla näiteks mõne kindlustusjuhtumi korral.hents99 kirjutas:Enamus modifitseeritud autosid on tänavatel omapäi. St. et pole ARK`ilt luba saand.
Ka mina sõidan niiviisi. Sest luba saada tuleb suht karm kadalipp läbida. Küll on aga auto tehniliselt kooskõlla viidud nt suurema mootoriga. Vedrustus, pidurid jne tugevdused.
Kui ise tähelepanu ei tõmba, siis pole häda midagi.
Jah, seepärast tulebki sõita ettevaatlikult ja kellegi vigase sõidu puhul ennast avariiohust eemale hoida.fred kirjutas:Häda võib tulla näiteks mõne kindlustusjuhtumi korral.hents99 kirjutas:Enamus modifitseeritud autosid on tänavatel omapäi. St. et pole ARK`ilt luba saand.
Ka mina sõidan niiviisi. Sest luba saada tuleb suht karm kadalipp läbida. Küll on aga auto tehniliselt kooskõlla viidud nt suurema mootoriga. Vedrustus, pidurid jne tugevdused.
Kui ise tähelepanu ei tõmba, siis pole häda midagi.
See igasugu seaduse väänamine ja aukude otsimine ei ole ilus asi mida teha. Leppige sellega et tänavaauto maksimum on poltidega turvakaar. Puuriga igapäevaliikluses sõita ei ole muideks ka üldse ohutu, kui just kiivrit koguaeg peas ei hoia, sinna toru vastu lööb edukalt pea lõhki nagu meloni ja ükski pehmendus selle vastu väga ei aita. Välismaa rajapäevadel on selliseid juhtumeid mitmeid olnud kus kutid lähevad puuriga autos kiivriteta rajale ja mingi tühise spinni või muu äkilise liigutuse pärast arstiabi vajavad.
http://forum.automoto.ee/printthread.php?tid=14332
Nats lugemist siis ka nii sellesse teemasse kui ültse autode ümberehitusse!
Minu viisakas arvamus ümberehituse seaduste kohta: Konkreetne ala mis on piiratud riigi piiriga, ala kus kõrgeim võim kuulub rahvale, ei lase rahval areneda!
Nats lugemist siis ka nii sellesse teemasse kui ültse autode ümberehitusse!
Minu viisakas arvamus ümberehituse seaduste kohta: Konkreetne ala mis on piiratud riigi piiriga, ala kus kõrgeim võim kuulub rahvale, ei lase rahval areneda!
Mis on kindlasti seal textis BS tsiteerin siin:
Ärge palun seda osa nii väga tõepähe võtke kuna see ei tee asja kuidagi legaalsemaks kui sul võistlusautona arvel ja ikkagi linnas sõidad. EALi nõuetele vastav auto ei ole üldiselt ARK nõuetele vastav kuna EAL lubab teha omajagu muudatusi mida ARK siiski ei luba. Olen eesti meistrivõistlustel sõitnud oma käkiga, millel mootori töömaht ületab kahe kordselt tehasemootori töömahtu, millel mootori kaal ületab poole võrra originaalmootori kaalu ja millel tühimass on väiksem kui originaalmootoriga. ARK ei luba sellist muutust mitte mingi valemiga aga Rajale saab väga kergelt. Peame kõik tänaval tagasihoidlikult esinema, et meid kordusülevaatusele ei saadetaks ja ongi kõik OK. Soovitan omada kahte identset autot, millest 1 on projektiauto ja teine on streetlegal auto mis läbiks probleemideta ka kordusülevaatuse.......2x järjest kadus number ühekaupa ära ja on ka projektikal registreerimismärgid küljes
Politsei ju kaasa ei tule kui korduva määrab ja kui õigeaegselt ülevaatuse läbid on trahv tühistatud.
Mis puudutab 7,5 sekundi autot, siis selle jaoks väljastatakse pärast EAL (BHRA) poolset ülevaatust tehniline kaart, mille alusel registreeritakse auto võidusõiduautona. ARKi ülevaatust sellele vist ei tehtagi, igatahes on EAL nõuetele vastav auto automaatselt ka ARK nõuetele vastav. Ehita see 7,5 sekundi auto valmis, kui see loom Eesti Meistrivõistlustel rajale saab, siis saab ta ka registrisse.
Ärge palun seda osa nii väga tõepähe võtke kuna see ei tee asja kuidagi legaalsemaks kui sul võistlusautona arvel ja ikkagi linnas sõidad. EALi nõuetele vastav auto ei ole üldiselt ARK nõuetele vastav kuna EAL lubab teha omajagu muudatusi mida ARK siiski ei luba. Olen eesti meistrivõistlustel sõitnud oma käkiga, millel mootori töömaht ületab kahe kordselt tehasemootori töömahtu, millel mootori kaal ületab poole võrra originaalmootori kaalu ja millel tühimass on väiksem kui originaalmootoriga. ARK ei luba sellist muutust mitte mingi valemiga aga Rajale saab väga kergelt. Peame kõik tänaval tagasihoidlikult esinema, et meid kordusülevaatusele ei saadetaks ja ongi kõik OK. Soovitan omada kahte identset autot, millest 1 on projektiauto ja teine on streetlegal auto mis läbiks probleemideta ka kordusülevaatuse.......2x järjest kadus number ühekaupa ära ja on ka projektikal registreerimismärgid küljes

DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Asi lihtsalt selles, et EALi tehniline ülevaatus on hoopis midagi muud kui Eesti meistrisõistlustel sõitmiseks vajalik ülevaatus.
Lühidalt kokku võttes saab rajale kui auto ei leki ja aku on kinni aga kui tahad autot EAL´is arvele saada kui võistlusauto on kontroll ehk täpsem ja põhjalikum
vaadatakse vähemalt mis tüüpi mootor peal on ja mis tema töömaht võiks olla. Või arvad et ma saaksin oma käki arvele võistlusautona kuna bhra ülevaatus on olemas
võibolla tõesti...
PS (Ei taha kusagilt otsast norida ega kakelda.)
Lühidalt kokku võttes saab rajale kui auto ei leki ja aku on kinni aga kui tahad autot EAL´is arvele saada kui võistlusauto on kontroll ehk täpsem ja põhjalikum


PS (Ei taha kusagilt otsast norida ega kakelda.)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Paradoksaalsel kombel on kõik üksikud väited su postituses eraldi võetuna õiged, aga lõppjäreldus tegelikkusele ristivastupidine 
Ma ei tahaks ausalt öeldes täpset protseduuri kirjeldama hakata, ma olen nagu liiga väike kala selleks, aga ühe punkti vihje on et Vabaduse puiesteel on üks asutus, võidusõitja vastu sõbralik...

Ma ei tahaks ausalt öeldes täpset protseduuri kirjeldama hakata, ma olen nagu liiga väike kala selleks, aga ühe punkti vihje on et Vabaduse puiesteel on üks asutus, võidusõitja vastu sõbralik...