K: bensu rõhk VS turbo rõhk ?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
CreAtive1
Postitusi: 39
Liitunud: 25.07.2008 22:24
Asukoht: Pärnu

K: bensu rõhk VS turbo rõhk ?

Postitus Postitas CreAtive1 »

Tere.

Sai proovitud kah siis puht uudishimust omal käel turbot peale panna.
Autoks, Honda civic 1,5 kahe karpaga. Alguses oli idee lihtsalt asi tööle saada ja oleksin rahul olnud ka minimaalse jõu lisaga. Aga esimesel sõidul tundus et jõu lisa lausa 2X :-D. Peale pikkemat sõittu sain aru et gaasi põhja vajutades kaob jõud nagu ära ja hakkab turtsuma, kella järgi kaob jõud peale 0,4 bari :( Et kas viga võib siis selles olla et turbo rõhk lööb bensiini tüüsidesse tagasi, kuigi sai pandud el pump. :?
Kui palju peab siis see bensiini rõhk kõrgem olema turbo rõhust?

Äitäh.
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Postitus Postitas Fog »

karpa korral on esimene asi see, et ujukikamber peab olema samuti rõhuall. Bensiini rõhk enne krapat seda ei mõjuta. Muul juhul enam bensiini see karpa õhu sisse ei pihusta.

Loe seda, siin on venturi düüsi populaarteaduslik artikkel. Samal põhimõttel imeb ka karpa bensiini ujukikambrist sisselaskesse. Põhimõtteliselt tekib situatsioon, kus sisselaskes on +0,4at, venturi düüsis +0,3at aga ujukikambris 0at(1at abs). ning sellise vahega enam bensiin sisselaskesse ei jõua.

Vanadel turbo-karpa jurakatel on kasutatud nii ujukikambri survestamist kui ka kogu karpa purki panemist(renoo vanad turbokad).
Rizto05
Postitusi: 106
Liitunud: 01.12.2007 11:05
Asukoht: Vaida/Tallinn

Postitus Postitas Rizto05 »

Mu karpamootoril oli kütterõhk umbes 0,2-0,3 bari kõrgem , kui turborõhk. Muidu hakkas turborõhk bensiini tagasi paaki suruma, mootor suri kohe välja.
2.0T Lada.
Kasutaja avatar
CreAtive1
Postitusi: 39
Liitunud: 25.07.2008 22:24
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas CreAtive1 »

Mul need karpad juba originaalis nii ehitatud et ujukikammbrist tuleb toru mis hoiab kammbri rõhku samal tasemel kui sisse tulev õhk, ehk siis kambris peaks ka ikka võrdne olema see rõhk turbo rõhuga. Sai nüüd proovitud sellist asja et panin bensiini äravoolu toru peale klambri nii et, läbilaskvus oleks minimaalne ja tulemus oli ootuste pärane, tühikäigul ja madalatel pööretel ajas musta ja paukus aga see-eest kõrgema rõhuga enam probleeme ei olnud ja pidas ilusti 0,8 Bar,ini vastu 8). Nüüd siis on vaja ainult koralikku Bensiinirõhuregulaatorit ja :burn

Tänud heade nõuanete eest.
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

CreAtive1 kirjutas: Nüüd siis on vaja ainult koralikku Bensiinirõhuregulaatorit ja :burn
Hea soovitus, olavi (keisei) odav regulaator unusta kohe ära, too on heal juhul kasutatav vabalthingavate motode juures, turbokal aga ei ole temast suurt kasu.
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Kasutaja avatar
CreAtive1
Postitusi: 39
Liitunud: 25.07.2008 22:24
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas CreAtive1 »

Jh, olen igast hirmujutte nende kohta kuulnud, et pigem ostan nõks kallima asja kui pärast vannun et tulekustutus süsteemi peale ei pannud.
Ise vaatasin seda, http://www.db-hp.ee/shopnew/?447,bensii ... regulaator
mis selle kohta oskate öelda või on kellelgi parem pakkumine :roll:
Ringo
Postitusi: 145
Liitunud: 27.11.2004 3:18

Postitus Postitas Ringo »

CreAtive1 kirjutas:Jh, olen igast hirmujutte nende kohta kuulnud, et pigem ostan nõks kallima asja kui pärast vannun et tulekustutus süsteemi peale ei pannud.
Ise vaatasin seda, http://www.db-hp.ee/shopnew/?447,bensii ... regulaator
mis selle kohta oskate öelda või on kellelgi parem pakkumine :roll:
samasugune odav junn
JõuJaam - auto24ring racetrack service
+372 58 5588 58
andres@joujaam.ee
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

CreAtive1 kirjutas:Jh, olen igast hirmujutte nende kohta kuulnud, et pigem ostan nõks kallima asja kui pärast vannun et tulekustutus süsteemi peale ei pannud.
Ise vaatasin seda, http://www.db-hp.ee/shopnew/?447,bensii ... regulaator
mis selle kohta oskate öelda või on kellelgi parem pakkumine :roll:
Kahjuks on too täpselt sama vidin, firma lihtsalt teine.
Korralikud regulaatorid on kahjuks 2x ja üle selle kallimad.
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
ahto42
Postitusi: 598
Liitunud: 24.07.2006 12:25
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ahto42 »

usun ei keiseist saab ka kallimat kraami
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee
Vasta