Turbo mõju pidurivõimule
Turbo mõju pidurivõimule
Mul tekkis selline huvitav küsimus ükspäev, ja tahan nüüd teada kas mu teooria on õige v ei. Füüsikaseaduste kohaselt peaks turbo suurendama pidurivõimu nö. tugevust, mis te arvate kas mul on õigus v ei?
-
- Postitusi: 65
- Liitunud: 05.03.2005 13:31
-
- Postitusi: 65
- Liitunud: 05.03.2005 13:31
oehh
esiteks kui sul on punn põhjas siis sisselaskes pole sul miskit erilist vaakumit kuna segusiiber on ju lahti !
seda siis vabalthingava puhul.
Turbo masinatel on aga siis rõhk ja tõesti halveneb (ise olen tark tegin turbo jne puhul) pidurivõimu töö.
Nüüd aga points on selline turbokate puhul, et on pidurivõimu vaakumvoolikul tagasijooksu klapp vahel, ehk siis hoitakse koguaeg natuke vaakumit kambris (selleks et kui pidurdamise hetk, poleks vaja oodata enne kui pidurivõim jõuab end koguda).
Ja üleüldiselt siis kui pidurit vajutad ja seda teed sa ju siis kui sa gaasi pealt jala ära võtad ! siis segusiiber läheb ju kinni ja paugust on korralik vaakum sisselaskes olemas, mida siin ikka mõelda ? (küsimus võib olla ainult millisekundites kui kiiresti pidurivõim saavutab maksimaalse sooritusvõime)
esiteks kui sul on punn põhjas siis sisselaskes pole sul miskit erilist vaakumit kuna segusiiber on ju lahti !
seda siis vabalthingava puhul.
Turbo masinatel on aga siis rõhk ja tõesti halveneb (ise olen tark tegin turbo jne puhul) pidurivõimu töö.
Nüüd aga points on selline turbokate puhul, et on pidurivõimu vaakumvoolikul tagasijooksu klapp vahel, ehk siis hoitakse koguaeg natuke vaakumit kambris (selleks et kui pidurdamise hetk, poleks vaja oodata enne kui pidurivõim jõuab end koguda).
Ja üleüldiselt siis kui pidurit vajutad ja seda teed sa ju siis kui sa gaasi pealt jala ära võtad ! siis segusiiber läheb ju kinni ja paugust on korralik vaakum sisselaskes olemas, mida siin ikka mõelda ? (küsimus võib olla ainult millisekundites kui kiiresti pidurivõim saavutab maksimaalse sooritusvõime)
mõtlesin ise et left foot brakingu juures peaks sinu jutu järgi pidurivõimul võimsust väheks jääma. Mul ei ole võimalik kuskilt teile joonist näidata sellest aga on üks teatud füüsikaseadus mille järgi see vaakum toimib seal, ja selle järgi peaks pirurivõim sisselaskes oleva õhuvoolu kiirenemisega võimsamaks muutuma. ma sain selle just teada teisest foorumist juhutslikultHylas kirjutas:oehh
esiteks kui sul on punn põhjas siis sisselaskes pole sul miskit erilist vaakumit kuna segusiiber on ju lahti !
seda siis vabalthingava puhul.
Turbo masinatel on aga siis rõhk ja tõesti halveneb (ise olen tark tegin turbo jne puhul) pidurivõimu töö.
Nüüd aga points on selline turbokate puhul, et on pidurivõimu vaakumvoolikul tagasijooksu klapp vahel, ehk siis hoitakse koguaeg natuke vaakumit kambris (selleks et kui pidurdamise hetk, poleks vaja oodata enne kui pidurivõim jõuab end koguda).
Ja üleüldiselt siis kui pidurit vajutad ja seda teed sa ju siis kui sa gaasi pealt jala ära võtad ! siis segusiiber läheb ju kinni ja paugust on korralik vaakum sisselaskes olemas, mida siin ikka mõelda ? (küsimus võib olla ainult millisekundites kui kiiresti pidurivõim saavutab maksimaalse sooritusvõime)
Kuna VIST oli mainitud siis jätkaks teemat.Priit Tuning kirjutas:mõtlesin ise et left foot brakingu juures peaks sinu jutu järgi pidurivõimul võimsust väheks jääma. Mul ei ole võimalik kuskilt teile joonist näidata sellest aga on üks teatud füüsikaseadus mille järgi see vaakum toimib seal, ja selle järgi peaks pirurivõim sisselaskes oleva õhuvoolu kiirenemisega võimsamaks muutuma. ma sain selle just teada teisest foorumist juhutslikultHylas kirjutas:oehh
esiteks kui sul on punn põhjas siis sisselaskes pole sul miskit erilist vaakumit kuna segusiiber on ju lahti !
seda siis vabalthingava puhul.
Turbo masinatel on aga siis rõhk ja tõesti halveneb (ise olen tark tegin turbo jne puhul) pidurivõimu töö.
Nüüd aga points on selline turbokate puhul, et on pidurivõimu vaakumvoolikul tagasijooksu klapp vahel, ehk siis hoitakse koguaeg natuke vaakumit kambris (selleks et kui pidurdamise hetk, poleks vaja oodata enne kui pidurivõim jõuab end koguda).
Ja üleüldiselt siis kui pidurit vajutad ja seda teed sa ju siis kui sa gaasi pealt jala ära võtad ! siis segusiiber läheb ju kinni ja paugust on korralik vaakum sisselaskes olemas, mida siin ikka mõelda ? (küsimus võib olla ainult millisekundites kui kiiresti pidurivõim saavutab maksimaalse sooritusvõime)
Turbo autol on sisselaskes ju rõhk mitte hõrendus mis annab pidurivõimule tema võimsuse, turbokal on hõrendus ainult tühikäigul kus segusiiber suletud on (mingil määral ka vist nats gaasi andes) kui nüüd täisgaasil lasta on seal rõhk alates 0,5st kuni olenevalt siis masinast väga kõrgele välja. Left foot brakingu puhul kasutatakse ära reservi jäänud vaakum ja peale seda enam vaakumit võtta pole sest miski ju seda juurde ei tooda (sisselaseks on ju turbo poolt surutud rõhk). Minu masinal (küll vabalthingav) on nt jadamisi sisselaske vaakumiga veel vaakumpump (selle mõte seal jääb siiski arusaamatuks, sest suuremalt jaolt võetakse temalt see tõukur tiksumise präast ära ja moto enda vaakumist on küll ja veel) sellisel juhul kui seal oleks nüüd turbo aitaks vaakumpump sind välja. Nt on veel audi 2,2T 20Vdel vaakumreservuaar mis peaks töökorras olekul võimendama ära päris mitu pidurile vajutamist ilma selleta pole ka pidurivõimendist suurt miskit kasu. Kahjuks ma kõikide turbo masinatega kursis küll pole, kuid ma arvan vähemalt et suuremalt jaolt on neilgi see asi suht niimoodi lahendatud, kas siis vaakumpump või miski reservuaar.
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.