Turbo mõju pidurivõimule

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Priit
Postitusi: 119
Liitunud: 08.05.2005 17:42
Asukoht: tallinn

Turbo mõju pidurivõimule

Postitus Postitas Priit »

Mul tekkis selline huvitav küsimus ükspäev, ja tahan nüüd teada kas mu teooria on õige v ei. Füüsikaseaduste kohaselt peaks turbo suurendama pidurivõimu nö. tugevust, mis te arvate kas mul on õigus v ei?
creese
Postitusi: 205
Liitunud: 28.12.2004 15:29

Postitus Postitas creese »

minu teada töötab pidurivõim vaakumiga. Kui turbo tekitab sisselaskesse rõhu peaks pidurivõimu töö hoopis halvenema, aga pole asjas kindel :?
Kasutaja avatar
Simpson
Postitusi: 131
Liitunud: 07.03.2005 22:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Simpson »

tuleb testida ära sõites :-D
Priit
Postitusi: 119
Liitunud: 08.05.2005 17:42
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Priit »

no minu koolitarkuse järgi peaks teooria olema nii, et mida suurem/kiirem on õhuvool sisselaskes seda suuremat vaakumit see pidurivõimule toodab ja mida suurem on vaakum pidurivõimus seda suurem on ka pidurivõimu sooritusvõime. Sry kui pange panen aga ma pakun, et mul vägagi õigus:P
Young Dirty Chinaman
Postitusi: 65
Liitunud: 05.03.2005 13:31

Postitus Postitas Young Dirty Chinaman »

ideepoolest pöörete tõustes pidurivõim saab samamoodi vurtsu juurde.
proovi näiteks vasaku jalaga pidurdada samal ajal gaasiga eri pööretel sõita.
jou
Young Dirty Chinaman
Postitusi: 65
Liitunud: 05.03.2005 13:31

Postitus Postitas Young Dirty Chinaman »

millest selline küsimus üldse tekkis?
jou
Priit
Postitusi: 119
Liitunud: 08.05.2005 17:42
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Priit »

lihtsalt täiesti juhuslikult. Ma olen selline imelik inimene et pean oma mõistust koguaeg töös hoidma, kasvõi mõtlema kuidas köögikombain töötab:D
Kasutaja avatar
freddy002
Postitusi: 12
Liitunud: 18.01.2005 8:17
Asukoht: Juuru

Postitus Postitas freddy002 »

Mõelge hästi järgi mida räägite :idea:
Hylas

Postitus Postitas Hylas »

oehh
esiteks kui sul on punn põhjas siis sisselaskes pole sul miskit erilist vaakumit kuna segusiiber on ju lahti !
seda siis vabalthingava puhul.
Turbo masinatel on aga siis rõhk ja tõesti halveneb (ise olen tark tegin turbo jne puhul) pidurivõimu töö.
Nüüd aga points on selline turbokate puhul, et on pidurivõimu vaakumvoolikul tagasijooksu klapp vahel, ehk siis hoitakse koguaeg natuke vaakumit kambris (selleks et kui pidurdamise hetk, poleks vaja oodata enne kui pidurivõim jõuab end koguda).
Ja üleüldiselt siis kui pidurit vajutad ja seda teed sa ju siis kui sa gaasi pealt jala ära võtad ! siis segusiiber läheb ju kinni ja paugust on korralik vaakum sisselaskes olemas, mida siin ikka mõelda ? (küsimus võib olla ainult millisekundites kui kiiresti pidurivõim saavutab maksimaalse sooritusvõime)
Priit
Postitusi: 119
Liitunud: 08.05.2005 17:42
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Priit »

Hylas kirjutas:oehh
esiteks kui sul on punn põhjas siis sisselaskes pole sul miskit erilist vaakumit kuna segusiiber on ju lahti !
seda siis vabalthingava puhul.
Turbo masinatel on aga siis rõhk ja tõesti halveneb (ise olen tark tegin turbo jne puhul) pidurivõimu töö.
Nüüd aga points on selline turbokate puhul, et on pidurivõimu vaakumvoolikul tagasijooksu klapp vahel, ehk siis hoitakse koguaeg natuke vaakumit kambris (selleks et kui pidurdamise hetk, poleks vaja oodata enne kui pidurivõim jõuab end koguda).
Ja üleüldiselt siis kui pidurit vajutad ja seda teed sa ju siis kui sa gaasi pealt jala ära võtad ! siis segusiiber läheb ju kinni ja paugust on korralik vaakum sisselaskes olemas, mida siin ikka mõelda ? (küsimus võib olla ainult millisekundites kui kiiresti pidurivõim saavutab maksimaalse sooritusvõime)
mõtlesin ise et left foot brakingu juures peaks sinu jutu järgi pidurivõimul võimsust väheks jääma. Mul ei ole võimalik kuskilt teile joonist näidata sellest aga on üks teatud füüsikaseadus mille järgi see vaakum toimib seal, ja selle järgi peaks pirurivõim sisselaskes oleva õhuvoolu kiirenemisega võimsamaks muutuma. ma sain selle just teada teisest foorumist juhutslikult
Priit
Postitusi: 119
Liitunud: 08.05.2005 17:42
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Priit »

teema on ennast ammendanud vist. LUKKU
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

Priit Tuning kirjutas:
Hylas kirjutas:oehh
esiteks kui sul on punn põhjas siis sisselaskes pole sul miskit erilist vaakumit kuna segusiiber on ju lahti !
seda siis vabalthingava puhul.
Turbo masinatel on aga siis rõhk ja tõesti halveneb (ise olen tark tegin turbo jne puhul) pidurivõimu töö.
Nüüd aga points on selline turbokate puhul, et on pidurivõimu vaakumvoolikul tagasijooksu klapp vahel, ehk siis hoitakse koguaeg natuke vaakumit kambris (selleks et kui pidurdamise hetk, poleks vaja oodata enne kui pidurivõim jõuab end koguda).
Ja üleüldiselt siis kui pidurit vajutad ja seda teed sa ju siis kui sa gaasi pealt jala ära võtad ! siis segusiiber läheb ju kinni ja paugust on korralik vaakum sisselaskes olemas, mida siin ikka mõelda ? (küsimus võib olla ainult millisekundites kui kiiresti pidurivõim saavutab maksimaalse sooritusvõime)
mõtlesin ise et left foot brakingu juures peaks sinu jutu järgi pidurivõimul võimsust väheks jääma. Mul ei ole võimalik kuskilt teile joonist näidata sellest aga on üks teatud füüsikaseadus mille järgi see vaakum toimib seal, ja selle järgi peaks pirurivõim sisselaskes oleva õhuvoolu kiirenemisega võimsamaks muutuma. ma sain selle just teada teisest foorumist juhutslikult
Kuna VIST oli mainitud siis jätkaks teemat.
Turbo autol on sisselaskes ju rõhk mitte hõrendus mis annab pidurivõimule tema võimsuse, turbokal on hõrendus ainult tühikäigul kus segusiiber suletud on (mingil määral ka vist nats gaasi andes) kui nüüd täisgaasil lasta on seal rõhk alates 0,5st kuni olenevalt siis masinast väga kõrgele välja. Left foot brakingu puhul kasutatakse ära reservi jäänud vaakum ja peale seda enam vaakumit võtta pole sest miski ju seda juurde ei tooda (sisselaseks on ju turbo poolt surutud rõhk). Minu masinal (küll vabalthingav) on nt jadamisi sisselaske vaakumiga veel vaakumpump (selle mõte seal jääb siiski arusaamatuks, sest suuremalt jaolt võetakse temalt see tõukur tiksumise präast ära ja moto enda vaakumist on küll ja veel) sellisel juhul kui seal oleks nüüd turbo aitaks vaakumpump sind välja. Nt on veel audi 2,2T 20Vdel vaakumreservuaar mis peaks töökorras olekul võimendama ära päris mitu pidurile vajutamist ilma selleta pole ka pidurivõimendist suurt miskit kasu. Kahjuks ma kõikide turbo masinatega kursis küll pole, kuid ma arvan vähemalt et suuremalt jaolt on neilgi see asi suht niimoodi lahendatud, kas siis vaakumpump või miski reservuaar.
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

Kõige nutusem seis vaakumiga on diislitel. Et ikka pidurivõim töötaks on neile paigaldatud vaakmpump.

Kas ma eksin rängalt kui arvan et ka WRC-l on vaakumpump kuna jalg gaasipedaalilt tõuseb harva.
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

arvan, et WRC`l ei ole üldse piduri võimu. Üle üldse ei ole võidusõidu autodel piduri võime. Neil on pedalbox e. kummagi kontuuri jaoks oma peasilinder ja palju kolbe sadulas.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

WRC's peaks üldiselt elektriga need asjad käima.
Vasta