Pisut velgedest

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Turbopassat
Postitusi: 112
Liitunud: 27.02.2008 13:01
Asukoht: Pärnumaa, Vändra

Pisut velgedest

Postitus Postitas Turbopassat »

Tekkis mõte uued veljed soetada lähitulevikus aga tuleb välja et velgede puhul palju näitajaid olemas. Esmatähtis on muidugi kindlasti auguvahe ja mutrite arv kuid liskas veel paar arvu mis mulle segaseks jäid. Näite ühest netipoest kus velge kirjeldatakse selliste suurustega: 7.5x17, 5x112 ET: 47. Samas jäi silma ka kusagilt sellie mõiste nagu offset ?
VW PASSAT 1,8T '97' 110kw
0-100 km/h - 8,4 s
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Kiire otsing.

Google abiks.
puna
Postitusi: 522
Liitunud: 28.06.2006 11:38
Asukoht: Tallinn - Helsinki

Postitus Postitas puna »

ET ja offset on sama asi.
Lihtsalt näitab palju velge väljapoole toob.
Tel. 5654585
rookierice
Postitusi: 133
Liitunud: 29.11.2004 16:18

Postitus Postitas rookierice »

ega muud teadma ei pea kui laius, diameeter, keskauk, offset ja backspacing. backspacing siis peaks minu teada olema kogu velje kohta nihutus, offset on ainult keskkoha nihutus. Ehk siis autol millel all 7.0 lai -50ET velg siis ilmselt 12.0 lai -50ET sinna alla enam ei lähe pigem +40
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

rookierice kirjutas:ega muud teadma ei pea kui laius, diameeter, keskauk, offset ja backspacing. backspacing siis peaks minu teada olema kogu velje kohta nihutus, offset on ainult keskkoha nihutus. Ehk siis autol millel all 7.0 lai -50ET velg siis ilmselt 12.0 lai -50ET sinna alla enam ei lähe pigem +40
Natuke segaseks kipud asja ajama. Sellisest asjast nagu backspacing kuulen mina nt esimest korda ning sinu postitusest ma küll täpselt välja nagu ei lugenudki missasi too siis on?
ET on üks kindel number ilma miinuse ja plussita tema ees, sest ET on keskkoha nihutus mm-tes velje tsentrist ning seda alati väljapoole (vähemalt ei ole ma vastupidist küll kohanud) ning loomulikult velje tsenter väljapoole mitte velg ise.
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Mida suurem ET number seda rohkem koopas on ratas kui originaal velje ET-ga võrrelda.
Peaks hea lihtne seletus olema.
Vaatama pead seda, et rehv väljast vastu tiivaserva ja seestpoolt vastu vedrustuse detaile käima ei hakkaks.

On olemas ka - nihutusega velgi.
Näiteks vahetatud rantidega BBS RS veljed.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Turbopassat
Postitusi: 112
Liitunud: 27.02.2008 13:01
Asukoht: Pärnumaa, Vändra

Postitus Postitas Turbopassat »

Mida suurem ET seda rohkem koopas ? :roll: Kui ET on nihutus väljapoole siis peaks ju olema vastupidi ? Pigem tahaks, et velg ikka väheke külje alt välja roniks
VW PASSAT 1,8T '97' 110kw
0-100 km/h - 8,4 s
Kasutaja avatar
rosco
Postitusi: 246
Liitunud: 14.01.2005 19:26

Postitus Postitas rosco »

Tsentri nihutus veljest ;) Mitte vastupidi.
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

Turbopassat kirjutas:Mida suurem ET seda rohkem koopas ? :roll: Kui ET on nihutus väljapoole siis peaks ju olema vastupidi ? Pigem tahaks, et velg ikka väheke külje alt välja roniks
Tsentri nihutus jah velje keskpunktis, ehk siis mida väiksem ta on, seda rohkem on velg koopast väljas ja mida suurem ta on, seda rohkem on velg koopas sees.
Pisikene otsing tegi ka mind targemaks, on olemas ka negatiivse offsetiga velgi ning kasutatakse ka nimetust backspacing, antud joonisel kõik ilusti selgeks tehtud:

Pilt
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Turbopassat
Postitusi: 112
Liitunud: 27.02.2008 13:01
Asukoht: Pärnumaa, Vändra

Postitus Postitas Turbopassat »

Tänks, asi selgem nüüd ;)
VW PASSAT 1,8T '97' 110kw
0-100 km/h - 8,4 s
h4rz
Postitusi: 39
Liitunud: 09.07.2007 14:51
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas h4rz »

Passati puhul asjad sedaviisi:

Auguvahe - 5x112
ET - 35 - 45
Keskava - 57

Mul enda velgedel ET 60, kuid ees on 25mm flants (seega siis ees ET 35?) ja taga 45mm flants (tagumine ET 15 ?)
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

h4rz kirjutas:Mul enda velgedel ET 60, kuid ees on 25mm flants (seega siis ees ET 35?) ja taga 45mm flants (tagumine ET 15 ?)
Oled asjast õigesti aru saanud!
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
mustS14
Postitusi: 92
Liitunud: 06.07.2006 13:11

Postitus Postitas mustS14 »

ET sobivus oleneb ikka velje laiusest, ta on ju kinnituskoha nihutus velje tsentrist. Näiteks 10" lai velg ET 35 ei istu koopa suhtes sama kaugel kui 7" ET35.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Seal tulebki see back spacing mängu.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Turbopassat
Postitusi: 112
Liitunud: 27.02.2008 13:01
Asukoht: Pärnumaa, Vändra

Postitus Postitas Turbopassat »

to h4rz: aga kas vasta koobast ei hakka käima kui taga ET kõigest 15? :roll: Mitme tollised veljed muidu?
VW PASSAT 1,8T '97' 110kw
0-100 km/h - 8,4 s
Vasta