Õlifiltri tihend

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
onesuspect
Postitusi: 345
Liitunud: 14.11.2007 12:21
Asukoht: tln

Õlifiltri tihend

Postitus Postitas onesuspect »

Juhtus jah selline asi, et kui sai õli vahetatud ja sama ka uus filter pandud(odav japanparts) ja hiljem sõitma mindud. Poole sõidu pealt lõi õli surve maha :shock: ja õli kolina välja!?!? Hilisemal inspektsioonil selgus, et õli filrti tihendi oli minema löönud :? !
Ei tea kas kellelgi on sama juhtunud.
Ennem vahetust oli ka sama japanpartsi filter aga see kestis kauem(1000km). Filter oli pingutatud käega ja tihend oli õlitatud ka. Lihtsalt müsteerium vajaks lahendamist.

P.S ei süüdista ei filtri tootjat ega ka vahetajat ;) .
citizen
Postitusi: 202
Liitunud: 11.01.2006 18:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas citizen »

Endal on selline asi kunagi ületatud õlivahetusintervalli pärast juhtunud :oops: . Enne "pauku" andis ka õlisurvetuluke märku, et midagi on jama.
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Tõenäoliselt on sul liiga kõrge õlisurve. Põhjustatuna ehk rduktsiooni klapist, või liiga paksust õlist.
ejay
Postitusi: 231
Liitunud: 19.03.2006 20:57

Postitus Postitas ejay »

mul oli täpselt sama jama, ise pidasin põhjuseks liiga nõrgalt kinni keeratud filtrit.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

kas see pole mitte see, miks kästakse tihend õliga kokku määrida?
See on küsimus, mitte oletus!
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
onesuspect
Postitusi: 345
Liitunud: 14.11.2007 12:21
Asukoht: tln

Postitus Postitas onesuspect »

Kõrge rõhk võib olla sellepärast, et õli on mineraal. Tihend oli õliga kokku tehtud ja käega kinni pingutatud. Peab vaatama seda reduktisiooni klapi asja, sai natsa moditud seda vedru seal!!!!
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Õliga kokkutegemine minu arusaama järgi rohkem selleks, et kunagi selle filtri sealt kätte ka saaks.
Samas kui filter korralikult kinni, siis pressib tihendi peaaegu filtri soonde sisse ja sealt ei tohiks ta nagu kuhugi minna.
Filtritel on sees veel ka möödavooluklapp juhuks kui filter ummistunud on.
Ka see peaks liigse rõhu korral avanema?

Subarul pidevalt 2k+ rpm 6-7bar õlirõhk ja filtriga küll mingeid probleeme pole esinenud.
Filtri keeran tavaliselt käega suht täie jõuga kinni, niipalju kui seda käes ümmargust filtrit keerates on.
Ette nähtud ilmselt vähe nõrgemalt keeramiseks aga siiani pole midagi juhtunud.
Ära võtma olen pidanud alati õlifiltri võtmega.

Ka reduktsioonklapi kinnikiilumisel kus 7bar õlirõhukell oli skaalast väljas ja põhjas ei juhtunud õlifiltriga mitte midagi.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Unustasin lisada, et mina kasutan ka ainult kvaliteetfiltreid (Knecht/Mahle ja Fram).
Seda ka läbipesuks. Enamus autodel filtrid siiski alla 100.- eek tk ja see ei ole ju tappev hind, et minna mingit a la King Filters taolist asja ostma.
Eriti veel PERFORMANCE mootorile mitte suvalisele naisteautole.

Võimalik, et antud probleem on tõesti odavas Japanparts filtris.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
onesuspect
Postitusi: 345
Liitunud: 14.11.2007 12:21
Asukoht: tln

Postitus Postitas onesuspect »

Õige jutt!! Lihtsalt polnud ennem sellise asjaga kokku puutunud, et filter võib jupsida. Nüüd siis tean ja kasutan kvaliteeti. Õli panek tihendile on jah sellejaoks, et saaks teda hiljem lihtsamini kätte :)
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Minul oli kunagi mingi jama oma 924lja õlifiltriga, mis oli mingil põhjusel kui segi lennanud :S st et klapp ja asjad mis seal sees on olid kõverad ja viltu seal kuidagi, õlisurve kella lõi põhja ja kukkus siis alla
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Kõigil hea nõu sulle aga mõõda õlisurve ära, eriti just külmalt käivitades. Mul endal kogemus sellise pool umbes reduktsiooni klapiga ja tulem oli korraliku filtriga see, et terve kapoti alune oli üks hommik õline. Mootor oli küll BMW M10 aga....
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

VW Type1 (ehk siis põrnika mootoriga) on olnud selline kogemus, et õlifilter sai lausa banaaniks lastud :)

Kuna antud mootoril stockis filtrit pole, siis on üks levinud modi selle filtri lisamine. Lisaks õhkjahutusega mootorile kulub igasugu lisajahutus ära.

Aga keegi tarkpea oli antud mootorile pannud filtri ilma surveklapita - st. kogu pumbast tulnud õli pidi filtrit läbima.

Tulemuseks oli külmalt käivitades 12.x bar õlirõhk ja kooritud banaani kujuline filter.

Pärast seda sai installitud T4 filtrijalg koos klapiga ning asi rahunes maha.
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
mustS14
Postitusi: 92
Liitunud: 06.07.2006 13:11

Postitus Postitas mustS14 »

Huvitav oleks näha milline see tihend nendel odavatel filtritel välja näeb, mul keldris mõned greddy filtrid mille tihend on küll seda nägu et see sealt naljalt minema ei lähe.
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Postitus Postitas Ar21 »

Mis puudutab odavaid Japanpartsi filtreid siis näiteks Knecht/Mahle Subarule mõeldud filtrid on samuti jaapanis tehtud (ehk firma on sealt ilmselt tellinud) ja üpris suure tõenäosusega tulevad ühest ja samast august:)))
Täpselt sama asi mõne n.n. tuuningfirma filtriga, et tehtud mõnes "tavaliste" filtrite tehases ja lihtsalt tuuningfirma logod peale lastud.
Erki
Postitusi: 32
Liitunud: 22.06.2008 1:40
Asukoht: Padise vald

Postitus Postitas Erki »

Ma arvan, et õli tuleb tihendile panna ikka selle pärast, et tihend libiseks selle metallist pinna peal, mille vastu ta läheb. Muidu kuiv tihend vastu kuiva pinda võib tihendi krussi tõmmata. Filter käib kinni vähemalt 20nm jõuga või käega tugevalt kinni, mitte õrnalt vastu.

Käisin kunagi Inglismaal Triumph mootorratta tehases tööl ja sai päevas 200 filtrit mootorite külge keeratud ja üle pingutatud momendi võtmega. Alguses kui veel seda tööd seal õppisin, panin filtri kuivalt mootori külge. Siis läks mootorratas düno pinki ja kõrgete pööretega lõi õli filtri vahelt välja ilusti düno rullikute peale. Siis näidati mulle ka seda ühest kohast välja veninud tihendit, mis oli teises kohas kahe korra ja kiideti tehtud töö eest :-D

Edaspidi panin igale õlifiltri tihendile õli...
Vasta