Kas gt2876r v gt3071r?/kas turbo suurus omab tähtsust?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

miil kirjutas:Paras segadus tekkind siin juba.
Toon ühe piltlikuma näite.
Võtame näiteks ütleme 2.0l mootori, mis on vabalthingavana 125hj@6000rpm. 1bar turborõhuga on siis umbes 250hj, ja see vastab u. 30lb/min õhuvoolule.
ehk siis teisisõna ei ole mingit vahet kas sa võtad stock 2L
hyundai coupe ja lajatad sinna gt28rsi barise ülerõhuga või gt4082 turbo (võtsin meelega suurema vahega turbod)
1 bar ülerõhu juures on need samavõimsad?
i dont buy that
arvo
Postitusi: 23
Liitunud: 24.07.2007 16:17
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas arvo »

Kuuno kirjutas: paistab jah et sa ajad taga midagi millega EI ole kokku puutunud
gt28rs saab minu mootori peal kuni lõpuni hakkama 0,8 barise rõhu hoidmisega kui ta sai juba 1,3barise rõhu hoidmisega hakkama...
kui sa oled nõus patriku jutuga siis loeksid sealt selgesti välja et turbo2 toodab SAMA rõhu juures ROHKEM õhku-milles on veel arusaamatus?
Ma usun küll, et gt28rs saab 0,8 barise rõhu hoidmisega hakkama.
teine asi :
turbo2 toodab SAMA rõhu juures ROHKEM õhku-milles on veel arusaamatus?

see ongi kogu arutelu teema, et mitte ei tooda rohkem, vaid on võimeline tootma. Reaalselt toodab täpselt niipalju, kui mootor eest ära tarbib selle rõhu juures. gt28rs toodaks ka tapselt samapalju õhku antud juhul. Kui palju erinevate turbode ressursist ara kasutatakse (ja kui effektiivses alas turbole) selle (suhteliselt väikese) rõhu tekitamiseks on omaette teema.
miil kirjutas:Kogu selle asja mõte on see, et õhuvool mootorisse ei sõltu rõhutekitajast.

:) Ometi keegi ka minu poolel.
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Kuuno kirjutas: i dont buy that
Rootslased teevad bmw turbosid, millel ülelaaderõhk jääb alla bar-i ja võimsust tuleb 500 kanti.
Turbodeks gt40, gt42 vms taolises suuruses.

Krt, peaks vist ka ikka disco potato ära ostma, lajatama üle bar-i mootorile selga ja 500+hp olemas :)

Ma ka ei "osta seda", parafraseerides Kuunot :)
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

arvo kirjutas:
Kuuno kirjutas: paistab jah et sa ajad taga midagi millega EI ole kokku puutunud
gt28rs saab minu mootori peal kuni lõpuni hakkama 0,8 barise rõhu hoidmisega kui ta sai juba 1,3barise rõhu hoidmisega hakkama...
kui sa oled nõus patriku jutuga siis loeksid sealt selgesti välja et turbo2 toodab SAMA rõhu juures ROHKEM õhku-milles on veel arusaamatus?
Ma usun küll, et gt28rs saab 0,8 barise rõhu hoidmisega hakkama.
teine asi :
turbo2 toodab SAMA rõhu juures ROHKEM õhku-milles on veel arusaamatus?

see ongi kogu arutelu teema, et mitte ei tooda rohkem, vaid on võimeline tootma. Reaalselt toodab täpselt niipalju, kui mootor eest ära tarbib selle rõhu juures. gt28rs toodaks ka tapselt samapalju õhku antud juhul. Kui palju erinevate turbode ressursist ara kasutatakse (ja kui effektiivses alas turbole) selle (suhteliselt väikese) rõhu tekitamiseks on omaette teema.
miil kirjutas:Kogu selle asja mõte on see, et õhuvool mootorisse ei sõltu rõhutekitajast.

:) Ometi keegi ka minu poolel.
kas sa tead et turboautos surutakse õhk silindrisse mitte ei imeta? ehk niipalju kuiturbo suudab peale anda se ka vastu võetakse ja piiriks on SURGE
kui gt2876r toodab rohkem kui gt28rs siis se õhk niikaua ka sinna surutakse kuni tekib surge

oled sa ise midagi teinud? tõesti ei ole vaja teoretiseerida ni palju vaid tee ja proovi ning siis saad teada
peaks kah leidma selle imeväe kuidas ma gt28rsiga mootorist 500hp kätte saan
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Ma proovin veel ühest suunast selgitada.
Teeme nii, et kujutleme mootori töötsüklit hästi aeglaselt ja primitiivselt.

On üks silinder, mille töömaht on 1L.
Esimene töötakt. Kolb hakkab allapoole liikuma ja sisselaskeklapp avaneb. Klapist hakkab sisenema õhk, mis on 1bar ülelaaderõhul, ehk 2bar absoluutrõhul. Kolvi alla liikudes täidab õhk silindrit ning kui kolb on alla jõudnud, on silindris täpselt 1L õhku 2bar absoluutrõhul (põlemiskambri jätsin välja).
Sel hetkel on silindris ja sisselaskekollektoris rõhud võrdsed ja seetõttu õhu liikumist enam ei toimu (inertsi jätsin välja). Nüüd läheb sisselaske klapp kinni, kolb liigub üles, algab töötakt jne.

Nüüd küsimus, kuidas suudab suurem turbo silindrisse suurema õhumassi ajada? Rõhutan - samal temperatuuril.
arvo
Postitusi: 23
Liitunud: 24.07.2007 16:17
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas arvo »

Kuuno kirjutas: kas sa tead et turboautos surutakse õhk silindrisse mitte ei imeta? ehk niipalju kui turbo suudab peale anda se ka vastu võetakse ja piiriks on SURGE
kui gt2876r toodab rohkem kui gt28rs siis se õhk niikaua ka sinna surutakse kuni tekib surge

oled sa ise midagi teinud? tõesti ei ole vaja teoretiseerida ni palju vaid tee ja proovi ning siis saad teada
peaks kah leidma selle imeväe kuidas ma gt28rsiga mootorist 500hp kätte saan
OK ma ei viitsi enam vaielda ja kuna pole midagi adekvaatset ka ette näidata, siis olgu minu poolt viimane üritus.
Mis tingib õhu surumise silidrisse? Ma pakun et rõhk sisselaskes. Mis tekitab rõhu? Ma pakun et turbo. Millest oleneb silindrisse surutava õhu kogus? Ma pakun, et rõhu suurusest ja ainult sellest. Millest sõltub rõhu suurus sisselaskes? Ma pakun, et turbo võĩmest puhuda sinna õhku tekitamaks valitud ülerõhku. Õhu hulk peab siis olema nii suur kui on antud rõhul mootorisse äravoolava õhu hulk + algul rõhu tekitamiseks sisselasketraktis vajaminev õhuhulk.
Mil viisil see rõhk sisselaskesse tekitatud on kas turboga või kompressoriga, pole iseenesest vahet mootori õhutarbimise seisukohalt.

gt28rs-ga 500 HP-d ei saa, sest oleks vaja 55 lb/min õhku, mida antud asi kohe kuidagi ei võimalda :)
patrik
Postitusi: 225
Liitunud: 05.11.2006 19:39

Postitus Postitas patrik »

kuuno,
kirjuta siia oma mootori andmed
kolvikäik
silindri mõõt
silindrite arv
pöörete vahemik kus nukad töötavad ja oletatav ve

teeme siis näited mingi konkreetse kone põhjal, muidu on nii et üks räägib aiast, aga teine aia august.
düno graafikut ära veel pane
patrik
Postitusi: 225
Liitunud: 05.11.2006 19:39

Postitus Postitas patrik »

pluss rõhk millega sõidad ( või mille kohta on dyno graafik olemas )ja millal täis rõhk tuleb teise käiguga
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

4sil
kolvi diam 83mm
käik 93,5
nukkade kohta ei oska mingeid konkreetseid andmeid öelda, aga proovin leida netist...kõik stock
sõidan 0,75bariga datalogi järgi
millal 2 käiguga maks rõhk tuleb saan õhtul datalogist vaadata, aga seda keeruline näha kuna rattad lähevad tyhja...

kunagi olin siia pannud sl nuka andmed...
kodust saan vl omad kah
2.0 mootori sisselaske nuka andmed:
opens 8deg BTDC
closes 40deg ABDC
cam height 43.939mm
patrik
Postitusi: 225
Liitunud: 05.11.2006 19:39

Postitus Postitas patrik »

pane pöörete vahemik kasvõi- näiteks 3500-7000
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

no võib öelda et 3000-6400- peale seda kukub ära
patrik
Postitusi: 225
Liitunud: 05.11.2006 19:39

Postitus Postitas patrik »

võtame selle sama kalkulaatori järgi
oletame et sinu turbosüsteem on igati hea ja mootori ve on 100%

4000rpm- 160hj
5000rpm- 200hj
6000rpm- 240hj

kas on midagi sarnast?
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

0,6 bariga ja originaal sumpsiga(suur backpressure)
~3000-100hp rattast
~4000-170hp rattast
~5000-225hp rattast
~6000-vahepeal oli tõus ja langus tagasi ning uuesti ~220hp rattast
0,75 bar,3" sumpsiga ja varasema syytega nagu hetkel ei ole dynonud!
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Minu arust pole siin aruteluks erinevad turbod, vaid pigem väide, et x rõhu juures ei saa muutuda õhukogus?
Siis võib proovida sellist asja, et panna käsi 2 bar`i ülerõhku tootva turbosüsteemi blow-off klapi ette ja võrrelda seda sellega, kui panna käsi rehvipumpamiskompressor otsikui ette ja lajatada 2 bar`ise rõhuga. Kas on vahet? Ma arvan, et kes ära proovib, siis ei teki enam küsimust.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

ei viitsi praegu rohkem käsitleda kah seda, aga ma ytleks ära et mõlemal poolel on omakülje alt õigus kui pikalt ja rahulikult järgi mõelda...
samade autode peal tuleb ilmselt võimsuse vahe ikka sisse gt28rs vs gt2876r kui arvesse võtta kõiki tingimusi mis juhtuvad tavakäigus-backpressure, õhu temp
kui võtta 2 turbot ja panna nad puhuma anumasse-silinder
ning jätta välja see kui palju mõni tööd tegema peab ehk siis ideaaltingimus nagu siin varem öeldi ja backpressure jne jne
siis on õhukogus silindris pV=nRT -füüsika
ehk siis arutelu/vaidluse käigus läksime üle sellelt kas erinevatel turbotel tekib võimsuse vahe sisse tänu turbo suurusele-ma ytleks jah
sellele et kas silindrisse ideaaltingimustel annab erinevate turbotega rohkem õhku pressida siis ei
mis ikka..õpitakse terve elu :)
Vasta