Kas gt2876r v gt3071r?/kas turbo suurus omab tähtsust?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

arvo kirjutas:
Kuuno kirjutas: EI me ei jõua sellise vastusega kuhugi
60RS suudab SELLISE PR juures toota 28lbs aga kui rõhku tõsta, siis toodab ta rohkem! saad aru?
selleks et saavutada sama õhukogus on vaja 60RS puhul tõsta rõhku!
:) , Ma ei saa siin hästi aru mis tähendab vaja tõsta rõhku. Millest tekib rõhk? Minu meelest turbost puhutavast õhuhulgast. Kui mootor tarbib mingil rõhul rohkem kui turbo suudab toota, kuidas sa seda rõhku enam tõstad?
kui võtame kindla näite siis selleks et hoida 0,8 bar rõhku on väljaminevad gaasid mujale suunatud (WG) ehk kõik mis välja tuleb ei lähe otse turbosse ja sama ka ragzi 1,3bar puhul.
turbo rõhku piiratakse üldiselt wg abil :)
EHK siis kui ragz sõidaks oma autoga 0,8bariga oleks õhukogus X ja kui ta tahaks saavutada sama õhukogust, mis minul on peaks ta wg kraani kinni kruttima nii et turbo toodaks 1,3bari rõhku ja sellega x+1 koguse õhku
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Asi on selles, et turbo tootlikus tekib vastavalt rõhule.
See et sul 1bar on boosti ei tähenda, et mootor ei suuda seda õhku mis talle ette antakse ära tarbida ja sellest tekib rõhk.
Vaid see näitab seda, et antud turbo toodab selle 1bar juures konkreetse koguse õhku.
Sealt saad konkreetse koguse hp-d.
Nüüd kui võtta suurem turbo mis toodab selle 1bar juures poole rohkem õhku saad ka poole rohkem hp-d.
Mingist piirist enam mootorisse tõesti rohkem õhku ei mahu (muud pudelikaelad) siis tekib surge.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
arvo
Postitusi: 23
Liitunud: 24.07.2007 16:17
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas arvo »

Mihkel kirjutas:Kuidas sa selgitad juhtumit, kus ühe turboga 0.8bar peal tarbitakse 30lb/min ja teise turboga 1.3bar peal 27lb/min? Sina väidad, et GT2860 turboga tarbib mootor ka siis 30lb/min.
Mis moodi see võimalik on, kui rõhk ära ei kuku?
Rõhk ja õhukogus on omavahel sõltuvuses ning mõlemad turbod hoiavad oma rõhku piirajani. Mootor on 1 ja sama.
Nüüd ma tõesti ei saa küsimusest aru. Ma olen väitnud, et sama mootor tarbib sama rõhu ja RPM juures sama palju õhku, sõltumata sellest,millise turboga see rõhk on saavutatud . Ma olen aru saanud et need mootorid kus olid erinevad rõhud pole samad.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

arvo kirjutas:Nüüd ma tõesti ei saa küsimusest aru. Ma olen väitnud, et sama mootor tarbib sama rõhu ja RPM juures sama palju õhku, sõltumata sellest,millise turboga see rõhk on saavutatud . Ma olen aru saanud et need mootorid kus olid erinevad rõhud pole samad.
sa räägid vabalthingavast mootorist!
kas sa tõesti ei vaadanud mu näidet? arghhhhhhhhhh
teeme siis uuesti
sama mootoriga tegu!!

ok selline näide sulle
on turbo1 ja turbo2 mis lähevad kordamööda SAMA mootori külge
mootor suudab vastu võtta x+1 koguse õhku
turbo1 suudab toota 0,8bar juures x koguse õhku
turbo2 suudab toota 0,8 bar juures x+1 koguse õhku
küsimus-kas mootor on turbo2 seadega võimsam?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

2.0 16v versus 2.0 16v, seal siis 50% võimsusevahet stockis?
Ma seda üritasingi väita, et erineva firma toode ei tee veel teise firma mootorist 4.0L 16v mootorit.
Silindri suurus on ikka sama ja Ragz-i auto kanalid pole ju 2x väiksemad.

Kogu minu ja Kuuno kirjutatud jutt taandub sellele, et need 2 turbot käituksid sama moodi kui nad oleks ühe ja sama mootori küljes.

Ragnar käis vist originaal turboga ka dynos, sõitis samuti 1.3bar peal.
Käis GT2860RS-iga dünos, sõitis 1.3bar peal.
Vahe oli nagu ÖÖ JA PÄEV.

Kanalid voolaksid nendel kaantel rohkem õhku kui need kumbki turbo õhku ette annavad.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

lugemiseks veel surge kohta ehk siis kuna mootor tõesti ei võta enam rohkem midagi vastu
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ml?#t103_3
arvo
Postitusi: 23
Liitunud: 24.07.2007 16:17
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas arvo »

Kuuno kirjutas: kas sa tõesti ei vaadanud mu näidet? arghhhhhhhhhh
teeme siis uuesti
sama mootoriga tegu!!

ok selline näide sulle
on turbo1 ja turbo2 mis lähevad kordamööda SAMA mootori külge
mootor suudab vastu võtta x+1 koguse õhku
turbo1 suudab toota 0,8bar juures x koguse õhku
turbo2 suudab toota 0,8 bar juures x+1 koguse õhku
küsimus-kas mootor on turbo2 seadega võimsam?
:)
Minu arusaam:
Kui mootor suudab rõhu 0,8 bar juures vastu võtta x+1 koguse õhku,
siis turbo1 ei suuda saavutada 0,8 bar rõhku, kui palju see väiksem on ei tea, aga turbo2 suudab ja seega on tegelik rõhk 0.8 bar ja turbo2 võimsam :)

Kui mootor suudab rõhu 0,8 bar juures vastu võtta x koguse õhku,
siis suudab ka turbo1 saavutada 0,8 bar-i. turbo2 suudaks saavutada ilmselt veidi rohkem, aga kuna me rääkisime, et rõhk on 0.8 bar-i siis turbo2 tegevust piiratakse reguleerimisvahenditega. Nüüd pole võimsustel vahet erinevate turbodega. :)
Kui me ei piiraks turbo tööd siis tõuseks rõhk üle 0.8 bari ja selle juures suudab mootor juba kindlasti vastu võtta rohkem kui x koguse õhku ja jälle oleks turbo2 võimsam. Suurem turbo on küll absoluutses mõttes üldjuhul võimsam, küsimus on selles kui suurt rõhku mootor kannatab ja kui palju õhku ta suudab selle rõhu juures tarbida. Vastavalt sellele tuleks ka turbo valida.
Viimati muutis arvo, 22.01.2008 13:19, muudetud 2 korda kokku.
patrik
Postitusi: 225
Liitunud: 05.11.2006 19:39

Postitus Postitas patrik »

kõik on peaaegu lahti seletatud kuid et arusaadavamaks teha ütleks siis järgmist:

turbo 1: gtrs
väike kompressor ja väike turbiin.

2 liitrit moto, 3000rpm, 80%ve, 15psi kollektorisse, kompressor 68%,ic 70%, motosse jõuab 53c õhk-13lb/min

sellisel pöördel turbiin ei takista ja probleemi pole

turbo 2: 2876r
suur kompressor ja sama väike turbiin kui eelmisel

2 liitrit moto, 3000rpm, 80%ve, 15psi kollektorisse, kompressor läheb surge alasse!

eeldan et suurem vastusurve kui eelmise turbiiniga kuna kompressor on suurem mida on vaja ringi ajada, järelikult peab turbiini läbima suurem hulk gaase. samas kindel ei ole kuna suuremat kompressorit tuleb aeglasemalt ringi ajada

kuna antud kompressor toodab rohkem õhku siis eeldab et mootor suudab selle ka eest ära tarbida
oleks vaja kas suurendada moto litraazhi või ve-d et asi toimiks nii nagu peab


tõstame pöörded 6000rpm:
2l moto 15psi 90%ve juures umbes 26lb/min

gtrs:
kõige magusamas alas!


comp 75%- motosse samadel tingimustel (ic 70%, takistus-0,5 psi )
õhk 50c

2876r:
comp 75%- hakkab alles kõige paremasse alasse jõudma


tõstame rõhku 25 psi peale
gtrs
comp 65% 33lb/min, pr 2,74, 69c õhk

2876r
comp 72% õhu temp langeb võrreldes gtrs-iga 5c

sellistel tingimustel on gtrs igaljuhul parem valik. enamus ajast sõidab linnas ikka alla 6000rpmi ja 2876r on sel puhul kas surges või spoolib,samal ajal gtrs näitab tagatulesid, mis sest et 7000 rpm juures ta enam 25psi-ga hakkama ei saa- kes teist 25 psiga sõidab?

nüüd pean küll tööd edasi tegema,õhtul jätkan turbiinidega
patrik
Postitusi: 225
Liitunud: 05.11.2006 19:39

Postitus Postitas patrik »

kalkulaator, kuhu saate info sisestada
http://www.not2fast.com/turbo/glossary/turbo_calc.shtml
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

arvo kirjutas: :)
Minu arusaam:
Kui mootor suudab rõhu 0,8 bar juures vastu võtta x+1 koguse õhku,
siis turbo1 ei suuda saavutada 0,8 bar rõhku, kui palju see väiksem on ei tea, aga turbo2 suudab ja seega on tegelik rõhk 0.8 bar ja turbo2 võimsam :)
.
ja ongi vale :) kui minu autole gt28rs peale väänata siis ta suudab saavutada 0,8barise rõhu vaatamata sellele et gt2876R suutis seal samuti 0,8barise rõhu saavutada suurema õhukogusega..

ja patriku näide toob välja et sama rõhu juures toodab teine turbo rohkem õhku...
Viimati muutis Kuuno, 22.01.2008 13:28, muudetud 1 kord kokku.
arvo
Postitusi: 23
Liitunud: 24.07.2007 16:17
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas arvo »

Kuuno kirjutas:
arvo kirjutas: :)
Minu arusaam:
Kui mootor suudab rõhu 0,8 bar juures vastu võtta x+1 koguse õhku,
siis turbo1 ei suuda saavutada 0,8 bar rõhku, kui palju see väiksem on ei tea, aga turbo2 suudab ja seega on tegelik rõhk 0.8 bar ja turbo2 võimsam :)
.
ja ongi vale :) kui minu autole gt28rs peale väänata siis ta suudab saavutada 0,8barise rõhu vaatamata sellele et gt2876R suutis seal samuti 0,8barise rõhu saavutada suurema õhukogusega..
Mis on vale? :)
eeldus oli et, turbo1 "suudab" toota 0,8bar juures x koguse õhku , ta ei saa kuidagi hakkama x+1 koguse tootmisega rõhul 0.8 bar. Mootor aga tarbiks sellel rõhul eest ara just selle x+1 koguse õhku.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

sa väitsid et turbo1 ei saa hakkama 0,8barise rõhu tekitamisega aga saab lihtsalt õhukogus on väiksem
PS-kas sa patriku näitest said aru?
arvo
Postitusi: 23
Liitunud: 24.07.2007 16:17
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas arvo »

Kuuno kirjutas:sa väitsid et turbo1 ei saa hakkama 0,8barise rõhu tekitamisega aga saab lihtsalt õhukogus on väiksem
PS-kas sa patriku näitest said aru?
Jah, ei saa "lõpuni" hakkama oleks olnud korrektne, kui mootor tarbib rohkem eest ära, ehk siis praegu kuskil enne lõppu oleneb muidugi x suurusest. See mitte hakkama saamine võrdub sellega et boost lihtsalt langeb mingil määral lõpus. Ehk tõenäoliselt max HP on ka väiksem.
Patriku jutt on minu meelest täiesti õige.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

arvo kirjutas:
Kuuno kirjutas:sa väitsid et turbo1 ei saa hakkama 0,8barise rõhu tekitamisega aga saab lihtsalt õhukogus on väiksem
PS-kas sa patriku näitest said aru?
Jah, ei saa "lõpuni" hakkama oleks olnud korrektne, kui mootor tarbib rohkem eest ära, ehk siis praegu kuskil enne lõppu oleneb muidugi x suurusest. See mitte hakkama saamine võrdub sellega et boost lihtsalt langeb mingil määral lõpus. Ehk tõenäoliselt max HP on ka väiksem.
Patriku jutt on minu meelest täiesti õige.
paistab jah et sa ajad taga midagi millega EI ole kokku puutunud
gt28rs saab minu mootori peal kuni lõpuni hakkama 0,8 barise rõhu hoidmisega kui ta sai juba 1,3barise rõhu hoidmisega hakkama...
kui sa oled nõus patriku jutuga siis loeksid sealt selgesti välja et turbo2 toodab SAMA rõhu juures ROHKEM õhku-milles on veel arusaamatus?
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Paras segadus tekkind siin juba.
Toon ühe piltlikuma näite.
Võtame näiteks ütleme 2.0l mootori, mis on vabalthingavana 125hj@6000rpm. 1bar turborõhuga on siis umbes 250hj, ja see vastab u. 30lb/min õhuvoolule.
Punaselt on kirjutatud mootori pöörded.
Pilt

Nagu näha, on gt2860rs puhul mootor kõige magusamas alas 4000-5500rpm. gt2876r-ga aga jõuab kõige efektiivsemasse alasse tippvõimsuse pööretel.
6000rpm juures on efektiivsuse vahe ainult 1%, nii et erilist võimsuse erinevust ei tohiks tulla.

Eeskuju võtsin siit.


Kogu selle asja mõte on see, et õhuvool mootorisse ei sõltu rõhutekitajast. Mootori sisselaske võiks näitlikult ühendada ka tohutu suurde survekambrisse, kus on ütleme 1bar rõhku. Ikka on õhuvool sama, kui mistahes kompressori poolt tekitatud sama surve puhul, eeldusel et temperatuur on sama.
Vasta