tuhlasin niisama foorumis ja leidsin ühe oma lemmikautot puudutava teema.
Teema ise küll vana kuid just selle esisilla teema pani mind siia kribama.
Liigendeid on GT4-l ehk superstrut vedrustusel ees just 10 tk nagu ka Hylas mainis kuid isegi sellel ajal ei maksnud nad mitte 100-1500eek tk, sest eraldi saab neist vahetada vaid seda mis amordi küljes asub(nn pressitav) Kõige odavam tükk maksab natuke alla 2000eek.
Panen siia ka lingi sellest vedrustusest...äkki siis kergem aru saada.
http://gtfour.supras.org.nz/superstrut.htm
antud lingi pildidl asuv väikene liigend mis asub sirge õõtshoova keskel ongi nn kõige odavam .
Kõver õõts oli ca 5k ja sirge 6k nüüd juba(kui nüüd hindasid ära ei vahetanud). igatahes suurusjärgud samad. Eraldi liigendeid õõtsade otsas vahetada ei saa.
Sellel ajal mil Hylas selle siia kirja pani maksid need õõtsad üksjagu rohkem muidugi minu hetkel kirja pandud summadest.
Ise olen alates 2005 a suvest superstrut vedrustusega Celica sõitnud ja Hylase lisatud sõnadele juhitavusest pole ikka midagi lisada. Tavalise vedrustusega 6 gen Celicaga ei ole mõtet seda võrrelda muidugi.
Samuti kui kasutada ikkagi originaalvaruosi vedrustuses siis seda tõesti enam ilmselt vahetama niipea ei pea. kui just pole plaanis sellega 20 a kulgeda:D
Mina lasin enda autol taastada 10-st 8 liigendit(taastamata jäi amordi küljes olev) iga sarniir 200eek ja tegijaks pärnus Ekto-s töötav kodanik Juss. Esimene liigend andis kulumisemärke peale 40-45tuhhi/km läbimist. Seega lasin selle seal uuesti teha.
Taga vedrustus ilmselt on sama mis GT4-l ja tavalisel 6 gen celical. 6 varrast(kaks põikivarrast ja 1 pikivarras ühel pool. varras ise koos puksidega originaalis ca 3000eek tk. Esindus väidab, et pukse eraldi ei saa kuid tegelikkuses täitsa originaalis olemas ja hinnaks natuke üle 600eek tk. Mina lasin teha enda omale kõik puksid polüuretaanist Hr.Indrek Teppanil tartus 200eek tk ja siiani no problemo. ca 1,5a kulgetud.
Kokkuvõttes sai pikk jutt aga point oli see. et superstrut vedrustus võib olla kallis remontida originaalosadega kuid kindlasti ei ole ta nõrk nagu seda siin võrreldud audi oma.