Detonatsiooni (Knocki) jälgimis seadmed
Detonatsiooni (Knocki) jälgimis seadmed
On ehk kellegil kogemust või uurinud veidi elektroonilisi knock detectoreid?
Kuna ma ei usalda oma kõrvu nii palju, kui elektroonilist seaded detonatsioonianduriga, siis tekkis mõte endale mingi knock detector seade soetada.
Isiklikult olen kuskil juba varem kuulnud Knock Link-ist, tundub esmapilgul suhteliselt asjalik.
On ta ka usaldusväärne?
Kuna ma ei usalda oma kõrvu nii palju, kui elektroonilist seaded detonatsioonianduriga, siis tekkis mõte endale mingi knock detector seade soetada.
Isiklikult olen kuskil juba varem kuulnud Knock Link-ist, tundub esmapilgul suhteliselt asjalik.
On ta ka usaldusväärne?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kogemusi otseselt knock anduri lisamisega pole, aga olemasolevat olen uurinud ja üht teist ka lugenud. Ma olen nii aru saanud, et kui kinnitad anduri nm võitmega ja sellisesse kohta, kus muud tiksud ei häiri, siis on väga hea asi.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Seda, millist tiksu või müra andur detonatsiooniks peab, pead ikkagi ise eelnevalt määrama ja seda reaalselt detonatsiooni esile kutsudes ja stetoskoobiga kuulates, hiljem logist jälgides, kas andur kuulis samal ajal detonatsioo, nagu sina (seadistaja) või on vaja veel tundlikust muuta. Kui juba asi mootorikohaselt seadistatud ja toimib, võib sellele loota.
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
Milleks jalgratast leiutada? E36 M3-l käivad need lihsalt poldiga mootoriploki küljes ja anduri hind on alla 1000 krooni tükist. Need on siis M3 hinnad ka, eks mõne argisema auto oma võib odavam olla.
Kas see andur oma tundlikkuse poolest on sobiv mehhaaniliste nookuritega autole (tekitab lisamüra) on muidugi iseasi. Näiteks viimase põlve Camarotel on sedasi, et stock andur on tõsisemale mootorile liiga tundlik ja paneb valehäiret.
M3-l on 3 andurit, eks nad käivad kahe silindri vahele ja loogika ütleb, et kuskil silindri ülemise kolmandiku kõrgusel.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
Edit: sama asi 330i pildil - märksa nutikam - 2 andurit ja ühine saba
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
Kas see andur oma tundlikkuse poolest on sobiv mehhaaniliste nookuritega autole (tekitab lisamüra) on muidugi iseasi. Näiteks viimase põlve Camarotel on sedasi, et stock andur on tõsisemale mootorile liiga tundlik ja paneb valehäiret.
M3-l on 3 andurit, eks nad käivad kahe silindri vahele ja loogika ütleb, et kuskil silindri ülemise kolmandiku kõrgusel.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
Edit: sama asi 330i pildil - märksa nutikam - 2 andurit ja ühine saba
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
Andur anduriks, kõige olulisem on seade, mis suudab anduri poolt edastavast sagedusest õige sageduse muust mürast eristada ja adekvaatset infot anda.
Bosch-i detonatsiooniandureid võib suvalistelt autodelt leida, ehitus ilmselt enamustel sama, varuosakoodist oleneb ilmselt ainult juhtme pikkus ja anduri väliskuju.
Need pakutud seadmed kasutavad samuti Boschi andureid.
Miks ma ei kasuta ajude enda poolt pakutavaid sisendeid on see, et asi peab ka õiget sagedust jälgima.
Kuna mul ei ole seda seadet ainult ühe auto tarbeks vaja, siis ma ei ole huvitatud põlveotsas asja ise valmistamisest.
Ma otsin konkreetset valmistoodet, mida on mugav kasutada ja mille peale ma saan kindel olla.
Selleks ongi loodud tootearendus.
Kui te nüüd süüviks natuke ka infosse mis on seadmete kodulehtedel kirjutatud, siis mõnest kohast leiab ka natuke kalibreerimisinfot eri mootoritele.
Bosch-i detonatsiooniandureid võib suvalistelt autodelt leida, ehitus ilmselt enamustel sama, varuosakoodist oleneb ilmselt ainult juhtme pikkus ja anduri väliskuju.
Need pakutud seadmed kasutavad samuti Boschi andureid.
Miks ma ei kasuta ajude enda poolt pakutavaid sisendeid on see, et asi peab ka õiget sagedust jälgima.
Kuna mul ei ole seda seadet ainult ühe auto tarbeks vaja, siis ma ei ole huvitatud põlveotsas asja ise valmistamisest.
Ma otsin konkreetset valmistoodet, mida on mugav kasutada ja mille peale ma saan kindel olla.
Selleks ongi loodud tootearendus.
Kui te nüüd süüviks natuke ka infosse mis on seadmete kodulehtedel kirjutatud, siis mõnest kohast leiab ka natuke kalibreerimisinfot eri mootoritele.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Selles ongi asja iva, et nad ei käi lihtsalt seal küljes. Igal anduril on alati olemas tundlikus ja knock anduri tundlikust mõjutab ka see, kui kõvasti ta kinni on keeratud. Liiga nõrgalt ei kuule igat knocki ja liiga kõvasti võib juhtuda, et kuuleb ka kõike muud, mida pole knocki pähe vaja lugeda.Aare kirjutas:Milleks jalgratast leiutada? E36 M3-l käivad need lihsalt poldiga mootoriploki küljes
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Mina ei usus nendesse anduritesse/seadmetesse mis ise peaksid suvalisel autol detonatsiooni ära tundma. Iga mootori hääl on ikkagi erinev ja anduri asukohast sõltub ka väga palju.
Kõige targem ikka kõrvaklapid pähe. Kuulata, ja samal ajal vaadata ajust Knock sensori väärtusi. Kindlasti tekib mingi arusaam milliste väärtuste juures nüüd konkreetsel mootoril ja antud anduri asukohaga see detonatsioon tekib. Võib ju hiljem datalogist ka asja uurida.
Ja siis hiljem söödad selle "leitud" väärtuse ajule ette ja annad käsu mida siis teha sel puhul süütega.
Kõige targem ikka kõrvaklapid pähe. Kuulata, ja samal ajal vaadata ajust Knock sensori väärtusi. Kindlasti tekib mingi arusaam milliste väärtuste juures nüüd konkreetsel mootoril ja antud anduri asukohaga see detonatsioon tekib. Võib ju hiljem datalogist ka asja uurida.
Ja siis hiljem söödad selle "leitud" väärtuse ajule ette ja annad käsu mida siis teha sel puhul süütega.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Saab küll suvalise anduriga lugeda knocki, kuna knock sensor on loll ja kuulab kõike, ükskõik, kui eriline see hääl ka pole, sinu asi on lihtsalt selgeks teha, mis on knock ja mis pole. Kui valesse kohta ja valesti kinnitatud sensor on, siis on sul lihtsalt väga raske või võimatu välja filtreerida detonatsiooni sagedust.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Kas keegi on mõnda nö. iseõppivat seadet kasutanud ka või te ainult oletate interneti põhjal hetkel?
Vaevalt need seadmed lampi väljatöötatud on.
Tehaseautodel toimib knock detection IMO küll väga edukalt.
Neil on muidugi asi konkreetselt mootoripõhiselt välja töötatud.
Mina isiklikult usaldaks pigem kvaliteetset detection elektroonikat, mis on vastava mootori jaoks seadistatud, kui enda kõrva,
eriti sellsie mootori puhul, millel nookuri või jumal teab mis müra kõigest muust üle käib.
Vaevalt need seadmed lampi väljatöötatud on.
Tehaseautodel toimib knock detection IMO küll väga edukalt.
Neil on muidugi asi konkreetselt mootoripõhiselt välja töötatud.
Mina isiklikult usaldaks pigem kvaliteetset detection elektroonikat, mis on vastava mootori jaoks seadistatud, kui enda kõrva,
eriti sellsie mootori puhul, millel nookuri või jumal teab mis müra kõigest muust üle käib.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Üks kellaga universaalne komplekt, kahjuks ecu-ga seostamatu
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Siin mingi universaalne andurividinas
http://www.land-and-sea.com/dyno-mite_n ... g-2002.htm
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Siin mingi universaalne andurividinas
http://www.land-and-sea.com/dyno-mite_n ... g-2002.htm
Ei ole isegi internetist selliste vidinate kohta lugenud ja ei näe ka mingit pointi lugemisel. Minu arvamuse kohaselt on see vidin neile kes proovivad autot tuunida mingisuguse chipiga mis lihtsalt ei vasta rauale. Ja kuulub samasse klassi eraldiseisvate boostcontrolleritega.
Minu auto ajul toimib knock tuvastamine vägagi edukalt ja sellele vastavalt ka süüte kruttimine. Ning anduri seadistamise jaoks kuulen ma detonatsiooni ka ilusasti ära.
Ja nagunii viimase vindi peale seadistama ei hakka, seega võib selle süüte ka natuke konservatiivsemaks jätta - lihtsalt ei ole mõtet seda viimast 2hj taga ajada.
Minu auto ajul toimib knock tuvastamine vägagi edukalt ja sellele vastavalt ka süüte kruttimine. Ning anduri seadistamise jaoks kuulen ma detonatsiooni ka ilusasti ära.
Ja nagunii viimase vindi peale seadistama ei hakka, seega võib selle süüte ka natuke konservatiivsemaks jätta - lihtsalt ei ole mõtet seda viimast 2hj taga ajada.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Andur on kõige tavapärasem piesoelektriline mikrofon, mille sageduskarakteristik on valmistamisel suunatud kesksageduse alale (3-10 khz).
Kogu detonatsioonist arusaamise teema taandub plokile, mis peab teadma konkreetse mootori tekitatava detonatsioonisagedust JA amplituudi. Et igal mootoril on erinevad näitajad, teebki see universaalse seadme kasutamise raskeks.
Detonatsioonisageduseks on silindri resonantssagedus, mis põhiliselt sõltub silindri läbimõõdust (heli lainepikkuse sõltuvus distantsist).
Et mingi seade enam-vähem usaldusväärselt toimiks, on vaja päris kaua seadistamist, kuid häälestamisel isiklikult sellele ei loodaks. Väljahäälestatud mootori puhul, mida igapäevaselt kasutatakse, oleks ta aga küll omal kohal.
Isegi J&S Safeguard'i sarnased ja hinnaklassis seadmed ei taga 100% usaldusväärsust, ainukesed, mis 100% lähedale küündivad on IonSense ja silindri surve otsene mõõtmine, mis aga enamasti pole tavakasutajale jõukohased.
Kogu detonatsioonist arusaamise teema taandub plokile, mis peab teadma konkreetse mootori tekitatava detonatsioonisagedust JA amplituudi. Et igal mootoril on erinevad näitajad, teebki see universaalse seadme kasutamise raskeks.
Detonatsioonisageduseks on silindri resonantssagedus, mis põhiliselt sõltub silindri läbimõõdust (heli lainepikkuse sõltuvus distantsist).
Et mingi seade enam-vähem usaldusväärselt toimiks, on vaja päris kaua seadistamist, kuid häälestamisel isiklikult sellele ei loodaks. Väljahäälestatud mootori puhul, mida igapäevaselt kasutatakse, oleks ta aga küll omal kohal.
Isegi J&S Safeguard'i sarnased ja hinnaklassis seadmed ei taga 100% usaldusväärsust, ainukesed, mis 100% lähedale küündivad on IonSense ja silindri surve otsene mõõtmine, mis aga enamasti pole tavakasutajale jõukohased.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Megasquirti lehel viidatakse sellisele: http://www.viatrack.ca/
Silwer kirjutas:Ei ole isegi internetist selliste vidinate kohta lugenud ja ei näe ka mingit pointi lugemisel. Minu arvamuse kohaselt on see vidin neile kes proovivad autot tuunida mingisuguse chipiga mis lihtsalt ei vasta rauale. Ja kuulub samasse klassi eraldiseisvate boostcontrolleritega.
Minu auto ajul toimib knock tuvastamine vägagi edukalt ja sellele vastavalt ka süüte kruttimine. Ning anduri seadistamise jaoks kuulen ma detonatsiooni ka ilusasti ära.
Ja nagunii viimase vindi peale seadistama ei hakka, seega võib selle süüte ka natuke konservatiivsemaks jätta - lihtsalt ei ole mõtet seda viimast 2hj taga ajada.
Täpselt sama siin, asi toimib ja häälestatud stetoskoobiga
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211