Manual Boost Controller (MBC katsetamine)
Manual Boost Controller (MBC katsetamine)
Jällegi paar asja hinge kriipima jäänud.
Tahaks võimalikult lihtsate vahenditega tekitada MBC mis peaaegu ei spaigiks ning tekitaks võimalikult kiire spool-upi.
Hetkel katsetanud bleed tüüpi controllerit, mis suvel katsetades spoolis sama kiiresti kui otse signaaliotsa acutaatori külge ühendatult.
Reference on võetud sisselaskekollektorist, kuna GT28RS-il ei ole külmaosa küljes eraldi väljaviiku acutaatorile.
Probleem selles, et asi spaigib algul suht kõrgele ja see häirib.
Praegu küljes Hydroscandi vidin, mis kontrollib algul rõhu ilusti sujuvalt üles aga tundub, et läägib suht palju.
Kuna asi on reaalselt otse acutaatori signaaliotsa vahel ja ei ole bleed tüüpi, siis tundub läägimine natuke imelik.
Kui ma acutaatori signaali piiran, siis peaks rõhk hoopis kiiremini üles tulema, kui lihtsalt voolikuga.
Võrdlesin suviseid dataloge praeguse controlleri omaga ja sealt selline läägi väide.
Täna ehk katsetan WG täiesti kinni tõmmates ja datalogides, kuidas asi käitub ja katsetan erinevaid lahendusi.
Jah oleks kergem minna üle elektroonilisele controllerile aga jutt hetkel manuaalsest.
Tahaks võimalikult lihtsate vahenditega tekitada MBC mis peaaegu ei spaigiks ning tekitaks võimalikult kiire spool-upi.
Hetkel katsetanud bleed tüüpi controllerit, mis suvel katsetades spoolis sama kiiresti kui otse signaaliotsa acutaatori külge ühendatult.
Reference on võetud sisselaskekollektorist, kuna GT28RS-il ei ole külmaosa küljes eraldi väljaviiku acutaatorile.
Probleem selles, et asi spaigib algul suht kõrgele ja see häirib.
Praegu küljes Hydroscandi vidin, mis kontrollib algul rõhu ilusti sujuvalt üles aga tundub, et läägib suht palju.
Kuna asi on reaalselt otse acutaatori signaaliotsa vahel ja ei ole bleed tüüpi, siis tundub läägimine natuke imelik.
Kui ma acutaatori signaali piiran, siis peaks rõhk hoopis kiiremini üles tulema, kui lihtsalt voolikuga.
Võrdlesin suviseid dataloge praeguse controlleri omaga ja sealt selline läägi väide.
Täna ehk katsetan WG täiesti kinni tõmmates ja datalogides, kuidas asi käitub ja katsetan erinevaid lahendusi.
Jah oleks kergem minna üle elektroonilisele controllerile aga jutt hetkel manuaalsest.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
kas see DIY osakonnas olev õpetus ei sobi, enda masinal säärane asi peal, mul küll viis spooli allapoole, ennem oli maks rõhk u 2,4-2,5 krpm, nüüd 2,1 krpm
mulle hüdroscandis öeldi et neil pm sellist asja pole, kui siis aind kõrgsurve omad, oli küll selline MBC'd meenutav asi aga see oli kraan, mis sai ka katsetatud aga see peal 10 kuud tagasi
mulle hüdroscandis öeldi et neil pm sellist asja pole, kui siis aind kõrgsurve omad, oli küll selline MBC'd meenutav asi aga see oli kraan, mis sai ka katsetatud aga see peal 10 kuud tagasi
Kust te nendele DIY controlleritele vedrusid sebite?
Üks ES-Tuningu controller on ka veel olemas, katsetan selel ak ära kui aega saan.
See peaks ka DIY retsepti järgi tehtud olema.
Üks ES-Tuningu controller on ka veel olemas, katsetan selel ak ära kui aega saan.
See peaks ka DIY retsepti järgi tehtud olema.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Võin anda enda oma ka proovida kui soovi on, hydroscand-ist ostetud.
http://www.emm.ee/stuff/albums/mosu/MBC.jpg
http://www.emm.ee/stuff/albums/mosu/MBC.jpg
Mina jäingi ühte Es-Tuningu DIY kontrollerit kasutama. Sai see aasta kõvasti suvel igasuguseid katsetatud, aga siiski jäi parimaks lahenduseks seesama DIY MBC millel lihtsalt erinevaid vedrusid sai sisse pandud ja proovitud kuidas on. Boosti sain orig. wg'ga hoidmga lõpuks 1.4bar'i ja spike'is 1.5. Tegelt pole paha kuigi mingi suvalisega sai kiiremini üles boostima kui selle diy'ga, aga ei mäleta millisega. Ise küll enam ei taha ühtegi controllerit kasutada ei manuaalset ega elektroonilist. Kõige efektiivsem on ikkagi korralik Wastegate.
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Korralik WG + korralik EBCS on siiski parem lahendusRagnar kirjutas: Ise küll enam ei taha ühtegi controllerit kasutada ei manuaalset ega elektroonilist. Kõige efektiivsem on ikkagi korralik Wastegate.

Kogemus Tial V44 klapiga, 1.0 bari saavutamise kiiruses ei olnud mingit vahet, kas oli otse rõhk membraani alla, või läbi EBCS, edasine rõhutõus kuni 1.4 barini (mis oli paljalt vedruga lagi) oli aga solenoidiga juhtimise kasuks ja vahe oli ca 500rpmi
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
Hetkel ES-i controller küljes, samuti sai ka summuti viimane pütt vaiksema vastu vahetatud.
Auto tundub kiirem kui varem ja ka spool-up tundub kiirem, enamjaolt põhjustatud ilmselt kisa kadumisest.
Datalogida pole veel aega olnud aga persetunde järgi spoolib varem küll kui Hydroscandi vidinaga.
Hydroscandi vidinat küljest monteerides sain ka tõestuse selle vent. augu vajadusest mida DIY controlleri juures kirjutatakse.
Kuna Hydroscandi omal antud auk puudub tekkis acutaatori ja controlleri vahelises voolikus "signal lock".
Voolikut eemaldades oli kõrvaga selgelt kuulda kuidas voolikust rõhu all õhk väljus.
Ehk siis põhjus, miks Hydroscandi oma hiljem spoolis on selles, et acutaator oli ka off-boost asendis tegelikult lahti kuna acutaatori ja controlleri vahele jäi rõhk, mis acutaatorit avatuna hoidis.
Vaja nüüd veidi Hydroscandi controllerit modifitseerida ja siis uuesti proovida.
Jadamisi võiks muidugi ka klappi kasutada, mis enne ~0.7bar rõhku üldse controllerile ei näita.
Sellega välistab nii palju kui võimalik acutaatori liiga varase avanemise.
Konkreetne ES-Tuningu alumiinium boost controller tundub olevat osaliselt vigane, kuna boosti kontrollimine käib kruvi poole pöördega, see ei ole ju normaalne.
Asjal on avanemise ja sulgemise punktid nagu eri kohtades, raske kirjeldada.
Auto tundub kiirem kui varem ja ka spool-up tundub kiirem, enamjaolt põhjustatud ilmselt kisa kadumisest.
Datalogida pole veel aega olnud aga persetunde järgi spoolib varem küll kui Hydroscandi vidinaga.
Hydroscandi vidinat küljest monteerides sain ka tõestuse selle vent. augu vajadusest mida DIY controlleri juures kirjutatakse.
Kuna Hydroscandi omal antud auk puudub tekkis acutaatori ja controlleri vahelises voolikus "signal lock".
Voolikut eemaldades oli kõrvaga selgelt kuulda kuidas voolikust rõhu all õhk väljus.
Ehk siis põhjus, miks Hydroscandi oma hiljem spoolis on selles, et acutaator oli ka off-boost asendis tegelikult lahti kuna acutaatori ja controlleri vahele jäi rõhk, mis acutaatorit avatuna hoidis.
Vaja nüüd veidi Hydroscandi controllerit modifitseerida ja siis uuesti proovida.
Jadamisi võiks muidugi ka klappi kasutada, mis enne ~0.7bar rõhku üldse controllerile ei näita.
Sellega välistab nii palju kui võimalik acutaatori liiga varase avanemise.
Konkreetne ES-Tuningu alumiinium boost controller tundub olevat osaliselt vigane, kuna boosti kontrollimine käib kruvi poole pöördega, see ei ole ju normaalne.
Asjal on avanemise ja sulgemise punktid nagu eri kohtades, raske kirjeldada.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
kuidas sa mbc nii vahele panid, et acuatori ja controlleri vahele rõhk jääbMihkel kirjutas:Ehk siis põhjus, miks Hydroscandi oma hiljem spoolis on selles, et acutaator oli ka off-boost asendis tegelikult lahti kuna acutaatori ja controlleri vahele jäi rõhk, mis acutaatorit avatuna hoidis.

Pmst on võimatu nii korralikult acuatorit kontrollida, kuna mbc ei reguleeri rõhku acuatoris, vaid avaldab lihtsalt mingi hetkeni vastupanu pealetulevale õhusurvele. Sul ei tohiks olla suletud süsteem mbc järgi.
Testimise mõttes proovi nii, et turbost otse acuatori peale, sinna T vahele ja T otsa pista mbc, millest läheb turbo ette jälle, rõhuvabasse osasse. Siis on avatud süsteem ja reguleerimine parem. Nüüd pmst, kui keerad mbc kinni, siis boost on madal, kui keerad lahti, siis boost kõrge. Niimoodi ühendades ei jää kunagi kuskile mingi rõhk ka sisse.
EDIT:Anna teada, kui ära proovid.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
No mul ei ole otse turbost kuskilt seda referenci võtta, tuleb otse sisselaskekollest, vaakum ei tohiks seal rolli mängida.
Ja rõhk jäi sisse ja just selle tõttu on sellel DIY controlleril see pisike ava.
See on ka ainuke seletus sellele miks spool-up viletsam oli kui voolik otse acutatori taga.
Rõhk jäi acutaatori ja kontrolleri vahele selle tõttu, et kontroller ilmselt sulgus piisavalt kiiresti.
Tegu ju proffesionaalse pneumoregulaatoriga mitte DIY jupiga.
Siseehitus neil ilmselt veidi erinev.
Väike copy-paste ühel netisaidilt:
Such a hole is typically on the "Wastegate side", so when boost is building on the charged-air side of the MBC, no pressure can go out that hole until after the desired boost level is achieved and the spring-loaded ball is pushed out of its seat. Then the boost signal rushes past the ball on its way to the Wastegate Actuator. The reason for that hole is to allow the "column" of charged air, or "boost signal", to drain or "bleed" out of the hose that sent the signal to the Wastegate Actuator. Without that hole, the charged air in the hose to the Wastegate Actuator would tend to "get trapped" and would slow the proper closing of the Wastegate. Technically, it is an inefficiency to allow some boost to escape, but it is a very small inefficiency that has a good trade-off. The inefficiency is relatively small so it really is not even worth mentioning… but that hole is a source of curiosity to many, so an explanation was warranted. Some ball-and-spring type controllers may not have such a hole and in those cases, the manufacturer may advise a small diameter "T" fitting or some other means of providing release hole.
http://www.boostcontroller.com/display_page.php?i=23
Ja rõhk jäi sisse ja just selle tõttu on sellel DIY controlleril see pisike ava.
See on ka ainuke seletus sellele miks spool-up viletsam oli kui voolik otse acutatori taga.
Rõhk jäi acutaatori ja kontrolleri vahele selle tõttu, et kontroller ilmselt sulgus piisavalt kiiresti.
Tegu ju proffesionaalse pneumoregulaatoriga mitte DIY jupiga.
Siseehitus neil ilmselt veidi erinev.
Väike copy-paste ühel netisaidilt:
Such a hole is typically on the "Wastegate side", so when boost is building on the charged-air side of the MBC, no pressure can go out that hole until after the desired boost level is achieved and the spring-loaded ball is pushed out of its seat. Then the boost signal rushes past the ball on its way to the Wastegate Actuator. The reason for that hole is to allow the "column" of charged air, or "boost signal", to drain or "bleed" out of the hose that sent the signal to the Wastegate Actuator. Without that hole, the charged air in the hose to the Wastegate Actuator would tend to "get trapped" and would slow the proper closing of the Wastegate. Technically, it is an inefficiency to allow some boost to escape, but it is a very small inefficiency that has a good trade-off. The inefficiency is relatively small so it really is not even worth mentioning… but that hole is a source of curiosity to many, so an explanation was warranted. Some ball-and-spring type controllers may not have such a hole and in those cases, the manufacturer may advise a small diameter "T" fitting or some other means of providing release hole.
http://www.boostcontroller.com/display_page.php?i=23
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Sina kirjeldad hetkel bleeder tüüpi mbc-d, kuigi kasutusel ball&spring controller.Fos kirjutas:Testimise mõttes proovi nii, et turbost otse acuatori peale, sinna T vahele ja T otsa pista mbc, millest läheb turbo ette jälle, rõhuvabasse osasse. Siis on avatud süsteem ja reguleerimine parem. Nüüd pmst, kui keerad mbc kinni, siis boost on madal, kui keerad lahti, siis boost kõrge. Niimoodi ühendades ei jää kunagi kuskile mingi rõhk ka sisse.
Selle süsteemi puuduseks on see, et acutaator näeb pidevalt turbo poolt tekitatavat boosti ja hakkab avanema juba enne kui rõhk acutaatori default väärtuseni jõuab.
Minu ühenduse puhul on asja põhimõte selles, et enne soovitud rõhku ei näidata acutatorile üldse mignit rõhku ja seega välistatakse acutaatori enneaegne avanemine.
Tegelikult oli see üks osa katsest, et reaalselt vaadata kui palju see asja mõjutab.
Kui mingi päev aega saan, lähen kuskile maanteele ja proovin erinevad vidinad järgi.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Mina võtsin spetsiaalselt kuni 2bar mõeldud asja.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.