K: pidurid paremaks

Kuidas oma auto dünaamikat paremaks muuta ?

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Süsteemi ruumala muutmisega olenevalt kas väiksemaks või suuremaks peaks muutuma pedaali nö "erksus".
Kui paned suurema kolviga supportid, siis pead rohkem tallama pärast pedaaali, et asja maksimaalselt ära kasutada.
Kui väiksema kolviga, siis vähem.
Vähemalt loogiliselt võttes peaks nii olema.

Peasilindrit vist peale läbimõõdu muud moodi eriti ei hinda, kuna tavaliselt kolvikäiku pole neil antud.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Postitus Postitas Ar21 »

Suurema kolviga supportile valab ju kohe ka rohkem vedelikku sisse, et peasilindris vedeliku tase normis oleks ... ?

Kuidas Subaru nelja kolviga esisupportitel on, voolik tuleb ju ikka üks supportile külge nagu kahe kolvilisel. Ja voolik on vist veidi erinev varasema mudeli omast. Kuidas vedelik teise poole kahe kolvini jõuab ? Sadulas endas mingid kanalid ?

Ideejärgi peaks midagi sõltuma ka suppordikolvide ja peasilindri enda kolvikäigust, et kas need peaksid kuidagi vastavuses olema ?

Aga samas, kui kolvikäik on lühem, aga kolvi maht suurem, peaks idee järgi piduripedaalikäik lühenema. ABS-ita pidurite puhul kaob siis ära pidurite doseeritavus, kui pidurid liiga järsult võtavad.
Näiteks Legacyl, kui mu mälu ei peta, annavad kataloogid kolme erineva läbimõõduga piduri peasilindrit. Ongi vast siis erinevate pidurite jaoks, mis erinevate mootoritega peal on.
Ning ka vanal Legacy Turbol on tema tootmisaja (1998-1994) jooksul olnud kahe erineva läbimõõduga silindritega esimesed kahekolvilised sadulad. Ühel on 2x44 kolvid ja teisel 2x43 kolvid. Järgmisel Impreza GT-l on samuti 2x43 kolvid.
Aga peasilindrit pakkus kusagilt kataloogist vaadates neile ühte ja samat
23,81 mm läbimõõduga.
Nii, et segadust, kui palju.
Kasutaja avatar
Jesper
Postitusi: 135
Liitunud: 29.10.2006 20:58

Postitus Postitas Jesper »

Väiksem rattakolbide kogupindala vähendab kõige muu samaks jäädes pedaali käiku, aga sama pidurdusjõu saamiseks peab kõvemini vajutama. Suurema pindalaga vastupidi.

Väiksem peasilindri läbimõõt suurendab kõige muu samaks jäädes pedaali käiku, aga sama pidurdusjõu saamiseks peab nõrgemini vajutama. Suurema läbimõõduga vastupidi.

See kõik on teooria. Praktikas läheb see peale mis parajasti käepärast on ja kui pedaal on pärast liiga raske, siis tuleb lihtsalt trenni teha :)
wa666ou
Postitusi: 388
Liitunud: 14.06.2006 22:57

Postitus Postitas wa666ou »

Avastasin, et minu autole, Volvo S40, sobivad Mitsubishi Evo III/Galant VR4 pidurid. Praktiliselt bolt-on.

Keegi oskab öelda, kust neid üldse saada oleks? Mõistliku hinna eest muidugi.
Volvopower @400+
kaur
Postitusi: 2
Liitunud: 03.02.2007 14:25

Postitus Postitas kaur »

paluksin abi inimestelt kes on paigaldanud umbes-täpselt 2cm suuremad pidurikettad! nimelt, kas selline vahe on tuntav tavaliikluses vöi jääb see siiski peenhäälestuse pärusmaale ringrajaautodel? tegu oleks siis 262 mm välja vahetamisega 282 mm-sega + suuremad piduriklotsid. kas peaks ka tagumiste ketaste kallale minema, et asi nn. tasakaalu jääks?
ette tänades, Kaur.
puna
Postitusi: 522
Liitunud: 28.06.2006 11:38
Asukoht: Tallinn - Helsinki

Postitus Postitas puna »

Ketta suurus ja klotsid siiski sõltub kuumenemisest.
Linnaliikluses seda ilmselt eriti ei tunne.
Teine teema on kuskil rajal.
Mis jamate selliste juradega.
pange kohe keraamilised kettad ja klotsid.
siis tahaks näha kes veel köhib, et üle kuumenevad.
Tel. 5654585
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

ring keraamilisi makasab sama palju kui Dacia Logan.. selle raha eest on juramise ruumi küll 8)
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

puna kirjutas:Ketta suurus ja klotsid siiski sõltub kuumenemisest.
Linnaliikluses seda ilmselt eriti ei tunne.
Teine teema on kuskil rajal.
Mis jamate selliste juradega.
pange kohe keraamilised kettad ja klotsid.
siis tahaks näha kes veel köhib, et üle kuumenevad.
Enne kui lahmima kukud võiks endale paar tõde selgeks teha ja lisaks veidi kogemusi omada.

Kuidas su esimesest lausest aru saada? Äkki peaks vastupidi olema? Ja vahet suurematest ketastest-klotsidest tunneb ka linnaliikluses.

Keraamilised ei ole nii üheselt head, ka neil on oma puudused ja mitte väikesed.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
SKY
Postitusi: 99
Liitunud: 03.12.2006 1:33

Postitus Postitas SKY »

Jesper kirjutas:Väiksem rattakolbide kogupindala vähendab kõige muu samaks jäädes pedaali käiku, aga sama pidurdusjõu saamiseks peab kõvemini vajutama. Suurema pindalaga vastupidi.

Väiksem peasilindri läbimõõt suurendab kõige muu samaks jäädes pedaali käiku, aga sama pidurdusjõu saamiseks peab nõrgemini vajutama. Suurema läbimõõduga vastupidi.

See kõik on teooria. Praktikas läheb see peale mis parajasti käepärast on ja kui pedaal on pärast liiga raske, siis tuleb lihtsalt trenni teha :)

Enda autole on paigaldatud ette 4 kolviga brempod ja taha kah suuremad sadulad ja kettad.Peasilinder jai mul originaal.
Tulemus on selline,et pedaali kaik muutus suts pikemaks,kuid,et saavutada maksimaale pidurdus joud(koik neli ratast plokki naiteks 60km/h) selleks tuleb nuud oluliselt vaiksema jouga pedaali vajutada ja pidurid on kovasti tundlikumad kui tava e30-ne pidurid.
Kokkuvottes mitte ukski asi ei muutunud halvemaks :)
How Big Is Your Turbo
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Ja kui sul on veel tavalised pidruvoolikud, siis need ümber vahetades turvisega kaetute vastu, läheb pedaali käik jälle natuke lühemaks.
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

SKY kirjutas:pidurid on kovasti tundlikumad
Suudab rattaid blokeerumise piiril ka ikka hoida või?
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Raceboy kirjutas: Ja vahet suurematest ketastest-klotsidest tunneb ka linnaliikluses.
Ning mismoodi see avalduma peaks (kui väiksem pedaalile vajutamise jõud välja jätta)?
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

kui väiksem pedaalile vajutamise jõud välja jätta
Täpselt sedasi avaldubki.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
SKY
Postitusi: 99
Liitunud: 03.12.2006 1:33

Postitus Postitas SKY »

Moss kirjutas:
SKY kirjutas:pidurid on kovasti tundlikumad
Suudab rattaid blokeerumise piiril ka ikka hoida või?
Muidugi saab see on ju ikka rohkem juhi teha ju.
How Big Is Your Turbo
Vasta