Mure siis selline, et tarvis oleks valmistada Ford Sierra kõige tavalisemale 2L DOHC mootorile turbo tarbeks uus väljalaske kollektor.
Nüüd aga jama juurde. Vaadake palun järgnevat joonist...
Tegin selle joonise originaal kolle tihendi järgi. Sierral on siis selline kaheks jagatud väljalase, et 1-2 silinder ühe flansi otsas ja 3-4 silinder teise flansi otsas. Tihendid/flantsid on muidu identsed. Kuidas aga saab sellise flantsi külge torud keevitada? Kui isegi õnnestub toru otsad sellise ebamäärase kujuga valmistada, siis kuidas torud flantsi külge keevitada? Maru kitsaks läheb seal
Võtad ja arvutad selle ühe augu pindala ning valmistad flantsi kus on ümmargune auk samas kohas (tsentris soovitavalt) kus se ebamäärane. Flansi paksuse arvestad täpselt selle järgi, et kui hakkad ümarast osast kandilist välja freesima siis kaldenurk ei läheks üle 15c kui peeneks minna Ehk siis vaja valmistada flants kus üheltpoolt on see ebamäärane ja teiseltpoolt ümar.
Seda kuidas lähestiku asetsevad torud flantsi külge keevitada on juba omad nipid, ning sõltub materjalist ja keevitus tehnikast.
Kanalid on OHC 8V kaantel jah täiega neljakandilised, DOHC mootoritel peaks juba paremini voolama.
Ma just mõni kuu tagasi keevitasin 2.0 8V pintole turbokolle. Ma muidugi viisin 4 toru ühtekokku.
Hylas'e paksu flantsi abil ava kuju muutmise varjant kõlab päris huvitavalt. Teen mõned joonised ja vaatan, mis kaldega flantsi sein tuleks umbes. Ei tea, mis se maksimaalne flantsi paksus olla võiks üldse? 20mm jääb vist paljuks? Samas, kas selline varjant annaks parema tulemuse, kui toru otsa modifitseerimine? vl avade ümbermõõt on 156mm ehk kui see nüüd pisut kalkuleerida, siis sobiks täpselt 50mm siseläbimõõduga toru kolle ehitamiseka ning asi korras
Ehk Hylas kergitab pisut saladusloori ka keevitamis nippide kohta. Materjaliks saab olema must netall flantsi paksuseks planeerisin 10mm. Seestpoolt keevitamine on ilmselt lihtsaim moodus, kui muidugi aparaadiga sinna ligi mahub...
Kindlasti mahub, CO püstolit ei peagi sinna auku toppima, et keevitada, normaalne distants püstoli ja detaili vahel on mingi 15 mm. Nii, et saab ka nii öelda nurga taha lasta. Keevituse eelne faas peab olema muidugi sellise arvestusega, et pärast midagi eriti lihvima ei peaks (lased faasi täis ja ongi ok)
50mm sisemõõduga toru on owershot selgelt, joonise põhjal ütleks, et 42mm välismõõduga ja 2mm seinaga toru oleks sobiv, hiljem sobitad eelpool mainitud viisil flantsi ja kaanes oleva kanali. Põhjus, miks väiksem runner - parem spoolup (isegi see 42/38 toru on liig tegelikult )
Sellisele kollektorile siis kena divided inletiga turbiinikoda ja võiks päris hea olla
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
freesid faasi sisse, painutad toruotsad flantsi augu kujusse( arvestama peaab ka toru seina paksusega- selle võrra flants suurem teha et lõplik läbimõõt oleks nagu sul joonisel) ja keevitad pealt kinni. pärast lihvid kõik jälle sirgeks. pealt poolt siis pärast mõned keevisõmblused kah juurde, kuid mitte pidevaga. nii tehakse tehases ja niimoodi kestab kõige rohkem
Pilti ei näe kahjuks aga kui õigesti aru saan, siis soovitad sa lolle toru läbi flantsi viia ning alt poolt (flantsi ja moto ühinemis kohas) kinni keevitada? Sel juhul peaksin maikkagi kasutama ju vastava läbimõõduga toru (seest 50mm) et toruotsad saaks flantsi järgi sobivaks pressida. Samas "mulk" väidab, et 50mm toru on liiga jäme ning eelistama peaks pigem 42/38mm toru? Toda jälle ei õnnestu ilmselt otsast niipalju suuremaks venitada, et see ebamäärane väljalaske ava kuju talle anda või mis
Mingil määral annab ka seda 42/38 toru "modida", kui kindel soov just "akna" kujuline ots teha, siis lase CNC pingis freesida "torn" millega lööd toru otsa sobivaks. Nikerdamist on, kuid täiesti võimalik.
Runneri läbimõõdu kohalt, omal kogemus nii 42/38 kui ka nüüd 38/34 toruga, viimane on turbo rakendumise seisukohalt, peale käiguvahetust oluliselt parem ja pööretel, kus juba enivei gaase jätkub, vahet ei ole.
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
Jah, midagi sihukest nagu Patrik joonistas aga toru võib istuda flantsi sisse minimaalselt, siis ei pea flantsi tasapinda lihvima saab keevitada ka flantsi sees. Samuti võib ava olla natuke suurem kui töödeldud toru, CO keevitus täidab vahe ilusti ja ei pea ennast hulluks ajama toru otsa täpistöötlemisega.
Šabloon millest mulk kirjutas on kindlasti hea mõte, eriti kui see veel oleks koonuses, saaks sellega ka peenemat toru õigesse suurusse venitada. Muidugi selle CNC sablooni hind võib tulla selline, et... äkki kannatab seda mingist raudjunnist lihvida - lõigata.
edit: mulk juba mõtleski koonuses löögiriista e. torni, my bad.
loodan, et teema algataja sai oma vastuse kätte kuna nüüd hakkan mina seda teemat kasutama:P
mul mure kollektoriga see, et kapoti all on ruumi vähe, et turbo mahuks ainult klapikambri kaane kõrgusele ja sellest siis mure, et kas on mõtekas väljalaskegaasid juhtida küllalt suurte nurkadega alt ülesse tagasi ja sealt uuesti alla... alt ülesse toomiseks jääb ruumi umbes 5cm kuna turbost coolerisse minev toru vaja ka veel sinna mahutada
teine võimalus on, et ehitan uue kollektori mis oleks 4,5cm pikk ja sealt keskelt toru turbosse kuid selle varjandiga jookseksid väljalaskegaasid kohe otse seina ja nagu mina olen aru saanud võib sealt tekkida põhjus detonatsiooniks