Katalüsaator

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
kasparius
Postitusi: 54
Liitunud: 08.01.2007 20:40

Katalüsaator

Postitus Postitas kasparius »

Asi selline, et mu turbomootoriga aparaadil on kaks katalüsaatorit.
1on kohe peale väljalaskekollet. Lambda ennem kat-i ja kohe peale kat-i.
siis pool meetrit toru ja jälle kat.teisel kat-il pole andureid.
Kuna kat annab veakoodi kohati, siis tahaks ta vahetada. Auto tundub, et pole päris oma standardvõimsuse juures ka. Uut kat ei jaksa osta(20K) Aga millist kat-i sinna saab asemele paigaldada? Päris ära ei saa vist võtta(ja tavaline toru asemele panna), sest siis Check Engine ja muud prognoosimatud kalad... või ei ole? See esimene kat on selline lapiku kujuga. Kohe cooleri ja mootoriploki vahel. Jube kitsas seal iseenesest.
Teise kat-i asendan toruga, sest sel pole andureid.
Olen kuulnud universaalsetest ja igasugustest vahelekeevitatavatest, aga samas vist universaalse puhul peaks võimsusega ka arvestama. ca 175kw
Millist kat-i lahendust soovitate?
Või oskate soovitada kohta, kus oleks adekvaatseid minu probleemile hinnangut andma.

Ette tänades

kasparius
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Pane esimese asemele sport/metallkatalüsaator, millel ei ole kärge sees, see tekitab tunduvalt vähem takistust.
Hind vist ~4k tuuris tutikana.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
kasparius
Postitusi: 54
Liitunud: 08.01.2007 20:40

Postitus Postitas kasparius »

Mihkel kirjutas:Pane esimese asemele sport/metallkatalüsaator, millel ei ole kärge sees, see tekitab tunduvalt vähem takistust.
Hind vist ~4k tuuris tutikana.
Tean jah et hind selline. Ei taha nii kallist lahendust. :oops:
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Aga tasuta lõunaid ei ole ka olemas! ;)
Kui iga asi kole kallis on, siis milelks üldse autot ehitada.
Kuigi praegu käib jutt hoopis auto hooldamisest (ehk siis seda enam).
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
wa666ou
Postitusi: 388
Liitunud: 14.06.2006 22:57

Postitus Postitas wa666ou »

ES-Tuningus müüakse ka universaalseid sportkatte (300 cpi). Oli vist u 1600.-

Mul on lambda enne ja pärast katti, nii et ei pääse ka CEL.
Kuid, kuidagi ikka saab.
Volvopower @400+
kasparius
Postitusi: 54
Liitunud: 08.01.2007 20:40

Postitus Postitas kasparius »

siis peab CEL-iga sõitma? kui see paremini voolav kat all?
Muidugi pole tasuta lõunaid olemas. Variant ongi kas osta see universaalne odav kat, või midagi muud. Selge see, et kat-i peab ostma.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kui sul cat vahel , miks siis CEL peaks põlema?
Kat-i korrasolekut peaks kontrollitama WB lambdaga. Vähemalt uuematel autodel.
Kui CEL põleb on ka mootor ilmselt avariireziimis ehk vähendatud võimsusega.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
kasparius
Postitusi: 54
Liitunud: 08.01.2007 20:40

Postitus Postitas kasparius »

Saabil pole nagu täheldanud, et mooorivõimsust kärbitakse kui tuluke põleb. Aga mis muu tuluke siis ikka põlema peaks hakkama. Eraldi on veel "limp home"- s.o. avariireshiim kui auto üle 50km tunnis ei liigu. Igaljuhul peab mingi kati ära proovima ja siis vaatame mis tuli põleb :? Kui kati korrasolekut kontrollib WB Lambda ja ta saab infot, mis ei ole temameelest normaalne, siis ongi kartus et CE läheb põlema. Muud tulukest pole.
Ennem on seda muret juba olnud CE lambiga. diagnostimasin näitas "catalytic converter" ja kustutati pirnikene ära. Kas selles ES tuningu omal on siis lambdad või ei...samas peaks andurikohad saama sinna keevitada ka ju....
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Anduri koha pead ikka ise peale cat-i tegema.
Ja katalusaatori eesmärk peaks ikka üks ja sama olema, seega ei tohiks andur vahet teha kas sul on metall cat või tavaline.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
wa666ou
Postitusi: 388
Liitunud: 14.06.2006 22:57

Postitus Postitas wa666ou »

jah, selle univ. katiga ei tohiks probleemi tekkida.

Kuid CEL põleb siis, kui katt üldse ära võtta ja asendada toruga.
Volvopower @400+
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Postitus Postitas Ar21 »

www.lakiauto.ee/templates/catmu.htm?ArtID=139&KatID=101

3200 krooni väga väärt sportmetallkatalüsaator 2000-4000 kupsistele mootoritele. Kui on 2,0T siis peaks arvestama, et sellel peaks olema vähemalt 3-3,5-se vabalthingava mootori katalüsaator.

Seal on ka odavamat metallelemendiga katalüsaatorit, aga see mõeldud 1100-2500 kupsistele mootoritele ja jääb 2,0T vist veidi väikeseks. Ilmselt ajab mõne aja ka asja ära, aga vastu peab kindlasti vähem, kui suuremale mootorile mõeldud kat.

Katalüsaatori sisend ja väljund peavad samuti olema sobiva jämedusega ehk kindlasti mitte kitsamad, kui orginaalil.

Samuti peab keraamilise elemendiga vähem vastu.
kasparius
Postitusi: 54
Liitunud: 08.01.2007 20:40

Postitus Postitas kasparius »

Kahjuks see 3200eek-ine ei sobi, sest ümargune. Ruumi pole. Heal juhul sobib see keraamiline ja ovaalne, kolmetonnine. Aretamist jätkub... sest ruumi on kapoti all vähe. Niiet arvate, et need odavama otsa katid ei voola pisavalt läbi? Kui väidetakse, et kat on loos lambda ühendusega, siis pean teise lambda jaoks ikkagi mutri keevitama.
EDIT:Ma ohmu, ei tulnud praegu selle peale, et esimese cati võin tavaliseks toruks teha(kui vähegi selline toru leida, mis sinna sobib) ja selle ümmarguse cat-i auto alla sättida ja sinna andurid külge. :idea:
Samas ma pole absoluutselt kursis kuidas andurid mis on kapoti all saavad auto põhja alla. Kuidas need juhtmed üldse on lambdaanduritel ja kuhu nad jooksevad?
kasparius
Postitusi: 54
Liitunud: 08.01.2007 20:40

Postitus Postitas kasparius »

Esimene kat jäi. Teise eemaldasin. Vabakäik kuidagi yhtlasem. Varsti esimene kat ka paremini voolavaks(sport).
Ilus pikk toru on küll põhja all praegu.
kasparius
Postitusi: 54
Liitunud: 08.01.2007 20:40

reso

Postitus Postitas kasparius »

Milline oleks parim koht resokale turboautol?
Väljalase ise on algusest peale 2,5", mõlemad kat-id lännu ,summutipütid originaalid.
Kas oleks mõistlik panna reso ennem tagasilda, kus on praegu esimene originaalpütt? Vist tuleks arvestada gaaside liikumise temp, aa ei tea sellest miskit :oops:
2,0T
Vasta