võimu juurde

Kogu jutt N/A autode dünaamika paremaks muutmisest.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
pafo
Postitusi: 8
Liitunud: 21.05.2007 15:20
Asukoht: teenuse

võimu juurde

Postitus Postitas pafo »

tere...
kas keegi oskab nimetada lihtsamaid viise kuidas auto mootorit tuunida
nii et asi päris kalliks ei lähe...:)
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

Iga auto juures on see odav erinev, mõnel juhul ei anna enam kusagilt kergelt neid hobujõude juurde saada.

Tihtilugu on takistuseks õhufilter, või selle korpus, väljalaske kollektor, kogu ülejäänu väljalase, paljudel juhtudel ka sisselaskekollektor (viimase vahetamine üldiselt vajab ka progetavat aju), mõnel autol on mõttetult raske hooratas.

Järgmine aste oleks juba portimine, nukad, klapid, vedrud. Erksuse huvides ITB-d. Kõrgem surveaste teiste kolbide abil ja ka kangemad kepsud. Ning kindlasti ka progetav aju, kui veel ei ole.

Edasi saab hõbujõude juurde ainult töömahu kasvatamise või ülelaade abil.


Ala SR20DE mootor esimesena modiks õhuvõtu korpust, viimasel on sisseminev auk väiksem kui pärast õhufiltrit õhulugejasse minev auk. Siis kui veel tehasest ei ole (enda kunagisel 3uksesel N14 GTI-l oli) RV väljalaske kollektor. Seejärel kogu ülejäänud väljalase vabamaks. Siis näiteks on probleemiks liigrikas segu (kohati on A/F 12.0, mis on N/A mootori jaoks liig). Seejärel võib mõelda nukkadele aga see on üldjuhul liig.


C20XE mootori puhul on probleemiks üliraske hooratas, joogikõrre jämedune väljalaske kollektor, sisselaske kollektor ja ka A/F ning süüde on seadistatud ökonoomsuse mitte võimsuse huvides.

jne jne


Need punktid ongi peamised mida tasub tänamootori puhul modifitseerida (kui üldse). Tunduvalt ratsionaalsem on osta võimsama mootoriga auto.
wirx
Postitusi: 229
Liitunud: 29.11.2004 11:55
Kontakt:

Postitus Postitas wirx »

kõige odavam viis(lausa tasuta) autot kiiremaks saada on kaalu vähendada...
Porsche 911 Turbo - Kills rabbits....fast
Sülearvutid ja Laptopid.ee Suur sülearvutite salong, kohapeal ~100 sülearvutit, turbo kasutajale 5-10% läpparilt alla!
pafo
Postitusi: 8
Liitunud: 21.05.2007 15:20
Asukoht: teenuse

Postitus Postitas pafo »

tnx...eks pean meeles...
mul endal mõttes plokikaane lifimine se peaks ka nats võimu juurde andma aga kas sellel on ka mingid tagajärjed...
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Tagajärg on omadest kogemustest see, et asjast suurt sittagi kasu pole ja asi võib väga kergelt detoneerima hakata.
Minul on vähemalt sellised kurvad kogemused, ilsmelt oli seda kaant keegi juba enne ka lihvinud.

IMO ei anna see kõrgem surveaste ilma nuka vahetuseta midagi juurde.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
TõnuriCCE
Postitusi: 128
Liitunud: 05.05.2006 14:37
Asukoht: Tallinn, Vigala

Postitus Postitas TõnuriCCE »

ise kaant lihvisin, siis oli küll vahe sees.
Muidugi teema on ka selles, et vähemalt poole sellest lisast annab klappide sooveldamine...mis tuleks ka ära teha kui juba kaan maas on.
Peale lihvimist ja sooveldamist on auto muideks tunduvalt ökonoomsem.

Detoneerimisega tulid esimesed kogemused, kui surveaste oli 11,1 peale aetud ja paagis oli 95. Aga 98-ga probleeme pole tähendanud.
Calibra Club Estonia www.calibraklubi.ee
56 251 273
pafo
Postitusi: 8
Liitunud: 21.05.2007 15:20
Asukoht: teenuse

Postitus Postitas pafo »

ok...tnx...
lihvin siis plokikane ära ja sooveldan ka klapid. aga ega vist uue plokikaane tihendita hakkama ei saa?
:)
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

pafo kirjutas:ok...tnx...
lihvin siis plokikane ära ja sooveldan ka klapid. aga ega vist uue plokikaane tihendita hakkama ei saa?
:)
Kui sa nii asju mõtled, siis parem ära seda mootorit torgi.
Uus tihend ja uued poldid!

Tee enne ja pärast dyno ots ka, siis saad teada palju asjast reaalselt kasu oli.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
TõnuriCCE
Postitusi: 128
Liitunud: 05.05.2006 14:37
Asukoht: Tallinn, Vigala

Postitus Postitas TõnuriCCE »

ja lihvimesga seoses olenevalt kui palju maha võtad oleks reguleeritavat nukaratast ka juba vaja.
vastasel juhul jääb pööretel alla 3000 suht uimaseks
Calibra Club Estonia www.calibraklubi.ee
56 251 273
JustMe
Postitusi: 86
Liitunud: 17.02.2006 23:40

Postitus Postitas JustMe »

Enda eelmisel autol sai kah lastud kaant lihvida ja klappe teha, kasu ei täheldanud eriti.

Samas hiljem sai nukad peale pandud teised ja nukarattad ning sealt tuli kasu ca. 20 hobust ( mõõdetud laki dynos ). Ühesõnaga tegelt on kõik omavahel seotud ja näiteks nukad ja kaane lihvimine eraldi annavad vähem summaarselt kui näiteks mõlemad koos.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Seda viimast ma üritasingi siin enne ka vihjata.
Et IMO kui sul on stock nukk ei ole mõtet seda raha kaane lihvimise ja hooldamise peale raisata, lisaks veel uued tihendid, poldid jne.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
pafo
Postitusi: 8
Liitunud: 21.05.2007 15:20
Asukoht: teenuse

Postitus Postitas pafo »

vaatan et asi läheb päris kalliks ära...uued poldid, tihend, nukad...peab selle tuunimise vist suvelõppu lükkama, siis nats rohkem eeku...aga tnx info eest...päris kasulik teine, igast sihukest infi võite siia veel lisada...teinekord hea vaadata...:)
TõnuriCCE
Postitusi: 128
Liitunud: 05.05.2006 14:37
Asukoht: Tallinn, Vigala

Postitus Postitas TõnuriCCE »

JustMe kirjutas:Enda eelmisel autol sai kah lastud kaant lihvida ja klappe teha, kasu ei täheldanud eriti.

Samas hiljem sai nukad peale pandud teised ja nukarattad ning sealt tuli kasu ca. 20 hobust ( mõõdetud laki dynos ). Ühesõnaga tegelt on kõik omavahel seotud ja näiteks nukad ja kaane lihvimine eraldi annavad vähem summaarselt kui näiteks mõlemad koos.
aga mina näiteks lihvitud kaane ja tehtud klappidele lisasin nuka hiljem ja ei saanud siis halligi aru...kuna dünaamiline surveaste langes 0,75 ühikut.

Tegelt on point ju selles, et mootorid ja nukad on erinevad :) kunagi ei tea mis konkreetselt erinevatel mootoritel piirama hakkab.
Minu omal oli hingamine kehv ja sellepärast ka nukast kasu polnud...port+sisselase muudavad asja...ja need kolm asja korraga juba mõjuvad.
Aga kaane lihvimine peab mõjuma igal juhul....kuna siis põlemiskambris toimub sama õhu ja küttega lihtsalt kõvem "pauk"....ja kõvem pauk liigutab mootorit ka kõvemini edasi.
Calibra Club Estonia www.calibraklubi.ee
56 251 273
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

Ja suurema "paugu" eelseks komprimeerimiseks kulub rohkem energiat. :)

Tasub märkida, et 1970ndatel oli nt bmw NA ringrajamootorite surveaste vahemikus 10,5-11,0. Need mootorid tootsid 2,0 liitrist 250-260 hj ca 9000 pöördel.

Igal juhul, kui kaanelihvimise käigus muutuv põlemiskambri kuju muudab mootori termiliselt väheefektiivsemaks, siis puudub nimetet tegevusel mõte, sest suurema surveastme korral on ka mootori sisekadu suurem, kuna mootorit on raske ringi ajada. Proovige diiselmootorit vändast ringi ajada!

Aga mismoodi mõõdetakse mootoril dünaamilist surveastet, seda tahaks isegi teada. Arvasin, et tean natuke, aga vat kus lops. Eriti täpne riist peab vist dünaamilise surveastme languse 0,75 mõõtmiseks olema :badgrin:
TõnuriCCE
Postitusi: 128
Liitunud: 05.05.2006 14:37
Asukoht: Tallinn, Vigala

Postitus Postitas TõnuriCCE »

Calibra Club Estonia www.calibraklubi.ee
56 251 273
Vasta