Suurem throttle body

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
OKS
Postitusi: 110
Liitunud: 13.07.2005 21:52
Asukoht: Tallinn

Suurem throttle body

Postitus Postitas OKS »

Küsimus siis selline, et kui panna originaalis oleva 50mm TB asemele 60mm TB kas on sellest turboga autol tehaseseades kasu või pigem kahju? Kas segu võib minna lahjaks ?
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Pigem kasu. Segu sellest lahjaks küll ei lähe.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

samas mulle on ka räägitud, et 4sil mootori puhul on enamasti olemasolev ava piisav sest siis säilib gaasitunnetus kogu TPS alas
suure TB'ga võib tekkida olukord kus 90% või 100% vajutades ei ole minekus vahet...
Kasutaja avatar
OKS
Postitusi: 110
Liitunud: 13.07.2005 21:52
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas OKS »

Mul on see hetkel küljes ja tagumiku järgi tundub nagu oleks kõrgematel pööretel minek ühtlasem ja parem aga see võib ka tunduda ainult nii. Turbo vilin ja sisselaske hääl suurenesid selle vahetusega.
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

Kuuno kirjutas:samas mulle on ka räägitud, et 4sil mootori puhul on enamasti olemasolev ava piisav sest siis säilib gaasitunnetus kogu TPS alas
suure TB'ga võib tekkida olukord kus 90% või 100% vajutades ei ole minekus vahet...
Sellisel juhul on ta piisav, kui auto on tehase seadetes. Suurema rõhuga on ta ikkagi üheks pudelikaelaks. Ainuke asi on see, et madalatel pööretel kaob pisut tunnetus ära.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Olen kuulnud ka sellist juttu, et suurel TB-l pole mõtet, kuna sisselaskeklapp on enivei väiksem tunudvalt.
Ja boosti all olevasse mootorisse surutakse õhk jõuga sisse.

Suur TB on siis ilmselt õhu voolavuse ühtlustamiseks.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

Mihkel kirjutas:Olen kuulnud ka sellist juttu, et suurel TB-l pole mõtet, kuna sisselaskeklapp on enivei väiksem tunudvalt.
Ja boosti all olevasse mootorisse surutakse õhk jõuga sisse.

Suur TB on siis ilmselt õhu voolavuse ühtlustamiseks.

Ma ei tea kui väikesed teistel autodel on sisselaske klapid aga sr20det sisselaske klapi diameeter on 34.15mm.

Kogu sisselaskaklappide pindala oleks siis (34.15/2)^2 * 3.14 * 8 = 7323,8773mm^2

Ning stock TB pindala oleks siis (50/2)^2 * 3.14 = 1962,5mm^2

Muidugi sisselaske klapi efektiivne pindala on väiksem kuid sisselaske klapi mõõtu ei ei saa piiravaks nimetada.

Imo 60mm TB-st on kasu kui ta on hetkel kogu su süsteemi pudelikael, ehk siis kogu IC torustik on vähemalt 60mm torust, ning sõidad mingi 1.2-1.5 bariga. Vastasel korral jääd ainult gaasipedaali lineaarsusest(sellest vähesestki mis sul on) ilma ning midagi kasulikku juurde ei saa. NB! viimane tuleb eriti kasuks kui sa sõidad tihti linnavahel ja oled stock hooratta võssa juba visanud.

EDIT: grammatika
Viimati muutis henri, 20.08.2007 18:35, muudetud 1 kord kokku.
rookierice
Postitusi: 133
Liitunud: 29.11.2004 16:18

Postitus Postitas rookierice »

Aga üks küsimus siis, et kui suurt segusiibrit on vaja 450hj saavutamiseks ütleme 1barise ülerõhuga.
Mootori suurus ja pöörded ju siinjuures rolli ei mängi kuna selle võimsuse saavutamiseks on vajalik ära põletada kindel hulk õhku (ja vastav kogus kütust). Turborõhk küll mängib rolli, sest mida suurem rõhk seda väiksemast TB-st jätkub. :roll:


60mm on väike?
aga 70?
80 overkill?
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

60mm on piisav, aga see on ka alumise piiri lähedal.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
rookierice
Postitusi: 133
Liitunud: 29.11.2004 16:18

Postitus Postitas rookierice »

Mul originaalis just 60mm ongi, mõtlesin et 3kilo pole ka väike raha (80mm-lise hind)

Aga kas siis muud torud peaks ka peale intercoolerit juba väiksemad panema (kuna peale coolerit ta nii ehk naa enam ei jahtu ainult maht on suurem kogu süsteemil :roll:

Coolerid ilmselt saaks suht standardsed siis 2.5" sisse ja 2.5" välja, 2tk. Kuidas oleks kõige mõtekam sealt üleminek teha 60mm TB-ni

Tänud
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

henri kirjutas:Kogu sisselaskaklappide pindala oleks siis (34.15/2)^2 * 3.14 * 8 = 7323,8773mm^2
Kõik sisselaske klapid ei ole korraga lahti.
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

Õige märkus, ei tulnudki selle peale :? .

Ning kui aus olla siis on isegi need vähesed klapidki väga lühiajaliselt lahti. Korraga on ainult 2 klappi lahti.

Seega 7323,8773 / 4 = 1830,9693

Ehk siis umbes 50mm tb pindala.
Vasta