reaalne võimsuse kasv?

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

reaalne võimsuse kasv?

Postitus Postitas Kuuno »

tekkis arutelu ühe võikese mõtte üle ja mõtlesin et uurin kuidas siin sellest arvatakse
nimelt kunagi hooratta teemas ütles Miq(loodan et ei pahanda tsiteerimist :) )
"Tooks korra tähelepanu sellele, et meil mõistete kasutamisel tekib tihtipeale erimeelsused. Tihtipeale tänapäeva-tuuning maailmas räägitakse jõu kasvust nii-ja-nii palju hj või %. Tegelikult igasugused koonusfiltrid, CAI'd, sportsummutid ja hoorattad ei anna jõudu juurde. Nad vähendavad kadusid!"

enne tuleks selgeks teha et ma mõtlen siin jõudu moootorist mitte rattast..

selline näide kah
kui tehas annab autole ntx 114kw siis suure tõenäosusega peale koonuse paigaldamist on tal rohkem võimsust kuna õhk pääseb paremini mootorisse, aga samas tundub se pigem nagu takistuse eemaldamine...
ja kui auto ei kompenseeriks suuremat õhku kytusega siis ei tohiks oluliselt midagi muutuda samuti...

loodan et tuleb mõni vastus koos hunnikute valemitega..ise uurisin aga midagi päris head ei leidnud...
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Mootori poolt arendatav jõud (pöördemoment) peaks olema juba arvestatud igasuguste takistavate jõududega. Ehk kui vähendad mõnda takistust, suureneb jõud.

Näiteks mingisugusel mootoril annavad kolvid läbi kepsude väntvõllile 200nm pöördemomenti. Kui sinna juurde lisada nukkvõlli ajam, õlipump, veepump, generaator jpm, + hõõrdumisest tekkinud kaod, siis jääb järgi 150nm, ja seda mõõdetakse pärast väntvõllilt.

Ja kui õhk pääseb paremini mootorisse, siis viib see suurema täiteasteni, mis tähendab suuremat rõhku silindris, mis omakorda tähendab suuremat jõudu kolvile ja lõppkokkuvõttes suuremat pöördemomenti väntvõllilt.

Need siis minu mõtted asjast.
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Re: reaalne võimsuse kasv?

Postitus Postitas Silwer »

Kuuno kirjutas:kui tehas annab autole ntx 114kw siis suure tõenäosusega peale koonuse paigaldamist on tal rohkem võimsust
Jah, tuunimist mille tulemusena säilis vähemalt 90% eelnevast võimsusest võib üldjoontes heaks lugeda... :)
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

ma eile õhtul sain ise kah aru et ajan suht valet asja taga kuna lõpptulemus on küll jõu suurenemine.
Ei tea miks aga ma ajasin taga midagi sellist et reaalne jõu suurendamine on see kui füüsiliselt lisad mootorisse õhku või teed töö ala suuremaks et sinna mahuks rohkem õhku. Koonus on filter mis midagi vabamaks teeb aga otseselt "juurde" ei anna kuigi võimsuse kasv on.
Ma ise aru saanud et ma vist ainult oma peas saan aru mida ma täpselt mõtlen aga hea seegi :)
Vasta