GT28RS-i ja GT30R ei saa päris üks ühele võtta kuna ühel on surge porting olemas, samas 2l mootor .64 A/R-iga naljalt surgima ei hakka.Imagine two 3.5L engines both using GT30R turbochargers. The only difference between the two engines is a different turbine housing A/R; otherwise the two engines are identical:
1. Engine #1 has turbine housing with an A/R of 0.63
2. Engine #2 has a turbine housing with an A/R of 1.06.
What can we infer about the intended use and the turbocharger matching for each engine?
Engine#1: This engine is using a smaller A/R turbine housing (0.63) thus biased more towards low-end torque and optimal boost response. Many would describe this as being more "fun" to drive on the street, as normal daily driving habits tend to favor transient response. However, at higher engine speeds, this smaller A/R housing will result in high backpressure, which can result in a loss of top end power. This type of engine performance is desirable for street applications where the low speed boost response and transient conditions are more important than top end power.
Engine #2: This engine is using a larger A/R turbine housing (1.06) and is biased towards peak horsepower, while sacrificing transient response and torque at very low engine speeds. The larger A/R turbine housing will continue to minimize backpressure at high rpm, to the benefit of engine peak power. On the other hand, this will also raise the engine speed at which the turbo can provide boost, increasing time to boost. The performance of Engine #2 is more desirable for racing applications than Engine #1 where the engine will be operating at high engine speeds most of the time.
Subaru Impreza GT-RS ::: 1998 ::: Mihkel
Oli suur vaidlus A/R-i üle, toon siia Garretti poolse seletuse (mille leiab kodulehelt)
ES-Tuning tegi mulle väikse jõulukingituse ka
Nimelt sain kasti täna õhtul kätte (eile tellisin).
Algselt pidi alles järgmine aasta tulema.
Nüüd on lootust auto veel see aasta sõitma saada.

Nimelt sain kasti täna õhtul kätte (eile tellisin).
Algselt pidi alles järgmine aasta tulema.
Nüüd on lootust auto veel see aasta sõitma saada.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Auto liigub jälle 

Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Sain ükspäev tuttava 98a 155kw stock Imprezaga sõita (installisin talle MBC) ja avastasin,
et see vana tüübi mootor spoolib ka kuidagi kahtlaselt kõrgelt.
Tal ilmselt siis TD05 turbiin veel. Enne 3k-3.5k mignit erilist tunnet polnud.
Minu auto tõmbas stock seades mälu järgi küll juba tunduvalt varem ~2.5k pealt väga tuntavalt.
Aga prooviks tellisin eelmine nädal ka 0.64 a/r kuumakoja ära.
Eks siis varsti näeb kas asjast on kasu või mitte.
Ma ei saa ainult aru, et kui see väike a/r takistama võib lõpust hakata, siis mille kuradi pärast võimsamal turbiinil väiksema a/r-iga kuumakoda on.
Marko ja Kuuno turbiinidel peaks 0.64 a/r olema või ma eksin.
Kusjuures kuuma osa TRIM on neil minu turbiiniga identne (kuumakojad on omavahel vahetatavad).
pakutakse neile küll samamoodi mõlemat varianti.
et see vana tüübi mootor spoolib ka kuidagi kahtlaselt kõrgelt.
Tal ilmselt siis TD05 turbiin veel. Enne 3k-3.5k mignit erilist tunnet polnud.
Minu auto tõmbas stock seades mälu järgi küll juba tunduvalt varem ~2.5k pealt väga tuntavalt.
Aga prooviks tellisin eelmine nädal ka 0.64 a/r kuumakoja ära.
Eks siis varsti näeb kas asjast on kasu või mitte.
Ma ei saa ainult aru, et kui see väike a/r takistama võib lõpust hakata, siis mille kuradi pärast võimsamal turbiinil väiksema a/r-iga kuumakoda on.
Marko ja Kuuno turbiinidel peaks 0.64 a/r olema või ma eksin.
Kusjuures kuuma osa TRIM on neil minu turbiiniga identne (kuumakojad on omavahel vahetatavad).
pakutakse neile küll samamoodi mõlemat varianti.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
meil on kuum osa 0.86 A/R:)Mihkel kirjutas: Marko ja Kuuno turbiinidel peaks 0.64 a/r olema või ma eksin.
Kusjuures kuuma osa TRIM on neil minu turbiiniga identne (kuumakojad on omavahel vahetatavad).
pakutakse neile küll samamoodi mõlemat varianti.
Wh Dia 53.8mm
külm osa
0.70 A/R
Ind 52.7mm
Exd 76.0mm

sinu oma peaks olema
kuum osa
0.86 A/R
Wh Dia 53.8mm
külm osa
0.60 A/R
Ind 47.2mm
Exd 60.0mm



Ma räägingi, et kuum osa on neil identne.
Miks on vaja poole väiksemale turbiinile sama suurt kuumaosa.
Miks on vaja poole väiksemale turbiinile sama suurt kuumaosa.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
sest gt28rs sellise kuuma osaga toimetab yldjuhul2L mootoril väga hästi-ntx ragzi autoMihkel kirjutas:Ma räägingi, et kuum osa on neil identne.
Miks on vaja poole väiksemale turbiinile sama suurt kuumaosa.

minu turbo pole eriti võrreldav kuna on räme hübriid

ja sellise jõu numbri juures nagu lubatakse on ilmselt see kuum osa liiga väike...
isegi arvan et se võiks olla suurem

No seda sa saad dynos graafikut vaadates ja vasturõhku mõõtes teada kas on liiga väike või mitte.
Ei pruugi olla liiga väike. Suurem ei pruugi alati parem olla
Pigem on need kuumakojad valikus, kuna on erineva kubatuuriga mootoreid.
Kahjuks on kogu probleem siiski selles, et Eestis puuduvad suuremad kogemused turbode valikul.
Selleks, et päris täpselt öelda, mida klient peaks kasutama konkreetse soovi jaoks on vaja vast
ikka üle mõnekümmne turboinstalli teha ja veel suht sarnastele mootoritele.
Aga noh tuleb siis enda naha peal katsetada.
Ootab kuni ilmad paremaks lähevad, siis saab ehk Ragz-i Fiati peal ka tunda seda.
Ei pruugi olla liiga väike. Suurem ei pruugi alati parem olla

Pigem on need kuumakojad valikus, kuna on erineva kubatuuriga mootoreid.
Kahjuks on kogu probleem siiski selles, et Eestis puuduvad suuremad kogemused turbode valikul.
Selleks, et päris täpselt öelda, mida klient peaks kasutama konkreetse soovi jaoks on vaja vast
ikka üle mõnekümmne turboinstalli teha ja veel suht sarnastele mootoritele.
Aga noh tuleb siis enda naha peal katsetada.
Ootab kuni ilmad paremaks lähevad, siis saab ehk Ragz-i Fiati peal ka tunda seda.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
hmmm... kuuma osa sisse ava on meil suurem kui Ragz-i turbolMihkel kirjutas:Ma räägingi, et kuum osa on neil identne.
Miks on vaja poole väiksemale turbiinile sama suurt kuumaosa.

Opel Calibra 2.0T 4wd | Subaru Impreza 2.5 WRX | Opel Astra GSI rwd & turbo | Mazda 6 MPS | Autopeatus OÜ - http://www.autopeatus.ee
[b]Autode hooldus, remont ja lisavarustuse paigaldus - masinate ehitamine visioonist teostuseni[/b]
[b]Autode hooldus, remont ja lisavarustuse paigaldus - masinate ehitamine visioonist teostuseni[/b]
Minuarust nagu kodukal ka kirjas, et GT28 seeria turbiinidel, millel sama kuumaosa TRIM on ühesugused kuumakojad.
Ja varuosakood on ka täpselt sama kodukal mis minu turbiinil.
Äkki partii erinevus?
Ja varuosakood on ka täpselt sama kodukal mis minu turbiinil.
Äkki partii erinevus?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
nüüd tuleb meelde tglt kah et ragzi kuum koda oli võrreldes meie omaga jube tilluke!Mihkel kirjutas:Minuarust nagu kodukal ka kirjas, et GT28 seeria turbiinidel, millel sama kuumaosa TRIM on ühesugused kuumakojad.
Ja varuosakood on ka täpselt sama kodukal mis minu turbiinil.
Äkki partii erinevus?
meil on webi järgi T3 kuum koda tglt ja se on suurem

Annad äkki mingi lingi enda turbiini kohta?
Sul ei ole see siis Garretti originaal vaid moditud?
Või tahad sa öelda, et Ragz-il on 0.64 turbiinikoda?
Kui sa neid järgnevaid linke võrdled, siis näed, et GT2860RS-il ja GT2876R-il on identne kuumakoda:
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 5330_2.htm
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 5330_1.htm
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 9548_1.htm
Sul ei ole see siis Garretti originaal vaid moditud?
Või tahad sa öelda, et Ragz-il on 0.64 turbiinikoda?
Kui sa neid järgnevaid linke võrdled, siis näed, et GT2860RS-il ja GT2876R-il on identne kuumakoda:
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 5330_2.htm
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 5330_1.htm
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 9548_1.htm
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Üks asi on kompressori suutlikkus, aga selle maksimaalvõimsus sõltub siiski konkreetse mootori efektiivsusest ja vastavalt turbiinist.
Kui tahad väga hästi ja madalalt spoolivat autot, siis võib selle absoluutse maksimaalvõimsuse, mida tootja leht pakub, ära unustada.
Kogu auto ehitamine on üks suur kompromiss.
Võimalik, et lehel muudatuse tegemise põhjuseks on suurema hulga turbiinide valiku tekitamine.
Kui tahad väga hästi ja madalalt spoolivat autot, siis võib selle absoluutse maksimaalvõimsuse, mida tootja leht pakub, ära unustada.
Kogu auto ehitamine on üks suur kompromiss.
Võimalik, et lehel muudatuse tegemise põhjuseks on suurema hulga turbiinide valiku tekitamine.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;