sti vs evo 4wd toimimine
Tegelikult pole lõppkokkuvõttes EVO ja STI neliveol suuri erinevusi, kui sõidavad n.ö. meistrid ja aja peale. Üks lubab kiiremini kurvi siseneda, teine kiiremini kurvist väljuda.
Subaru ei viska enam naljalt poole kurvi pealt gaasi põhja vajutades tagaotsa ära, vaid läheb selles suunas, kuhu esirattad suunatud on.
EVO-ga võib seda juhtuda ja kurvist väljudes tuleb gaasiga ettevaatlikumalt ümber käia.
Kurvi siseneda lubab EVO aga suurema kiirusega, kui Subaru, kuna ta on ülejuhitavam. Subaru kipub siis rohkem otse minema, kui kontrat ei tee.
EVo-ga pole libedas kurvis kontrat teha vaja, aga tuleb rohkem "võimelda"
kurvist väljakiirendades.
Subaru ei viska enam naljalt poole kurvi pealt gaasi põhja vajutades tagaotsa ära, vaid läheb selles suunas, kuhu esirattad suunatud on.
EVO-ga võib seda juhtuda ja kurvist väljudes tuleb gaasiga ettevaatlikumalt ümber käia.
Kurvi siseneda lubab EVO aga suurema kiirusega, kui Subaru, kuna ta on ülejuhitavam. Subaru kipub siis rohkem otse minema, kui kontrat ei tee.
EVo-ga pole libedas kurvis kontrat teha vaja, aga tuleb rohkem "võimelda"
kurvist väljakiirendades.
No Sti on reguleeritava kesktifriga ja ei kannata vist erilist võrdlust wrx`ga nagu Markol ja GT`ga nagu Mihklil. Nendel on keskdiffer piiratud libisemisega, e koormuse all see vabastatakse. Piiratud libisemisega keskdifriga autodel on kalduvus, nagu ka ilma keskdifrita (klassikalised maasturid) autodel otse sõita e. olla alajuhitav ja selline omadus soodustab just aeglast sisenemist ja kiiret väljumist. See on teooria aga praktikas on see just sellisena ennast tõestanud. Olles ise GT`d pidanud ja sellega paar talve sõitnud, siis just rehv on sellel A ja O. Ja seda just sellepärast, et keskdifrit lukust lahti keerata. Sõiduvõtetega on alajuhitavust võimalik üle trumbata aga selleks võiks teha miski muu teema. Omapoolt täheldaks ka seda, et ootamatuid saba altminekuid andis "mõistliku" gaasijalaga kontrolli all hoida (e.põrandasse polnud mõttet alati suruda) aga gaasi päris maha lasta ei tohtinud, muid hakkas "asju" juhtuma.
Mina ei oska seda küll öelda, mida ja miks keegi kusagil on täheldanud.
Soovitaks lugeda STI ja EVO võrdlusi, netist võib neid mitmeid leida.
Üle maailma ja rallimaailmas suht levinud tõsiasjaga tegemist ja nagu eespool mainisin mitte ainult ühest allikast.
Kusjuures STI-l ja GT-il ; WRX-il pole üldises juhitavuse iseloomus samuti kardinaalsied erinevusi. STI on ainult täpsemini ja sellest tulenevalt ka veel kiiremini käsitsetav-sõidetav.
Soovitaks lugeda STI ja EVO võrdlusi, netist võib neid mitmeid leida.
Üle maailma ja rallimaailmas suht levinud tõsiasjaga tegemist ja nagu eespool mainisin mitte ainult ühest allikast.
Kusjuures STI-l ja GT-il ; WRX-il pole üldises juhitavuse iseloomus samuti kardinaalsied erinevusi. STI on ainult täpsemini ja sellest tulenevalt ka veel kiiremini käsitsetav-sõidetav.
Ega siin nagu polegi suuremat mõtet midagi seletada. Üks saab mingist väljendist ühtemoodi aru ja teine mingi omast arust "suur autoriteet" mingist teisest väljendist teistmoodi. Enne peaks nagu kokkuleppima selles
mida üldse millegi all mõista, kui sellistesse peensustesse laskuma hakata.
Teoorias eristatakse üpris selgesti mida nimetatakse kurvi sisenemiseks ja mida kurvist väljumiseks.
Ma olen netis kohanud ka võrdlusteste, kus väidetakse umbes samuti erinevalt nagu siin nende autode juhitavusomaduste kohta, kas siis sõltuvalt rehvidest, juhi sõidumaneerist või sõidetavast pinnast. Kaasaarvatud isegi tehaserehvirõhkudest erinevad rehvirõhud muudavad nii mõndagi (vähemalt Subarul).
Pole eriti loogiline, et libedal pinnal (millest nagu jutt käib) oleks kurvist väljudes ülejuhitavam 4WD auto kiirem alajuhitavamast 4WD-st.
Subaru alajuhitavus(ja muudgi hädad) on tegelikult ka mingi piirini (kui veel vähegi pidamist on) välditav n.ö. gaasiga ehk selle lisamisega. Samuti küllalt tuntud tõsiasi, mille pärast nende autode kohta öeldaksegi, et enne saab otsa juhi julgus, kui selle auto võimed. Kuidas see oleks kooskõlas sellega, et gaasipeale viskab tagaotsa ette ? Ja lõpuks viskab loomulikult, aga sa pead ka rooliga kaasa aitama.
Ja kogu jutt käib minu poolt ikka suurtel kiirustel läbitavatest kurvidest, mitte aeglaselt võetavatest nõelasilmadest, kus esirattad risti auto all.
mida üldse millegi all mõista, kui sellistesse peensustesse laskuma hakata.
Teoorias eristatakse üpris selgesti mida nimetatakse kurvi sisenemiseks ja mida kurvist väljumiseks.
Ma olen netis kohanud ka võrdlusteste, kus väidetakse umbes samuti erinevalt nagu siin nende autode juhitavusomaduste kohta, kas siis sõltuvalt rehvidest, juhi sõidumaneerist või sõidetavast pinnast. Kaasaarvatud isegi tehaserehvirõhkudest erinevad rehvirõhud muudavad nii mõndagi (vähemalt Subarul).
Pole eriti loogiline, et libedal pinnal (millest nagu jutt käib) oleks kurvist väljudes ülejuhitavam 4WD auto kiirem alajuhitavamast 4WD-st.
Subaru alajuhitavus(ja muudgi hädad) on tegelikult ka mingi piirini (kui veel vähegi pidamist on) välditav n.ö. gaasiga ehk selle lisamisega. Samuti küllalt tuntud tõsiasi, mille pärast nende autode kohta öeldaksegi, et enne saab otsa juhi julgus, kui selle auto võimed. Kuidas see oleks kooskõlas sellega, et gaasipeale viskab tagaotsa ette ? Ja lõpuks viskab loomulikult, aga sa pead ka rooliga kaasa aitama.
Ja kogu jutt käib minu poolt ikka suurtel kiirustel läbitavatest kurvidest, mitte aeglaselt võetavatest nõelasilmadest, kus esirattad risti auto all.
Viimati muutis Ar21, 01.02.2007 12:47, muudetud 1 kord kokku.
aga kuidas sa oled 
siin väike näide
http://videos.streetfire.net/search/evo ... cf0aca.htm
küll on vanemad mudelid aga selle järgi on sti väga alajuhitav

siin väike näide
http://videos.streetfire.net/search/evo ... cf0aca.htm
küll on vanemad mudelid aga selle järgi on sti väga alajuhitav

edit:veel 1 huvitav video http://videos.streetfire.net/search/evo ... cf546c.htmKuuno kirjutas:aga kuidas sa oled
siin väike näide
http://videos.streetfire.net/search/evo ... cf0aca.htm
küll on vanemad mudelid aga selle järgi on sti väga alajuhitav
Hea video.
Ise olen ka täheldanud, et Impreza GT on kuival asfaltil kurvi sisenedes tuntavalt alajuhitav.
PowerFlex-i puksid küll aitasid selle vastu natuke, vähemalt minu auto puhul.
Samas loeb väga palju ka rehv.
Võrreldes originaalvelgedel olnud GoodYear-i rehvidega on praeguste velgede peal olevad GT Radialid küll paras saast.
Ise olen ka täheldanud, et Impreza GT on kuival asfaltil kurvi sisenedes tuntavalt alajuhitav.
PowerFlex-i puksid küll aitasid selle vastu natuke, vähemalt minu auto puhul.
Samas loeb väga palju ka rehv.
Võrreldes originaalvelgedel olnud GoodYear-i rehvidega on praeguste velgede peal olevad GT Radialid küll paras saast.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.