jagaja vs coilpack

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

Mida tähendab "20 korda tugevam säde"?

Puhtalt füüsika seisukohalt julgen selles väites sügavalt kahelda....
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Ilmselt pidas Markus silmas süütepooli/jagaja kombo ja coil-packi süüteenergia võrdlust kõrgematel pööretel, kus jagaja tõttu on süütepoolil väga vähe laadeaega, see aga tähendab väiksema energiaga sädet.
Kas see on 5,8 või 20 korda, seda ma praegu peast ei tea öelda.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

Antud pööretevahemikus ja neljasilindrilise mootoriga pole see laadeaeg üldse keiss. 7500 pööret minutis toodab ka kontaktidega jagaja neljapotisele mootorile igati piisava sädeme (selle ajastus on loomulikult iseasi).

Kui neid tuunijate süütepooliteooria jutte kõiki täht-tähelt võtta, peaks autol iga 2 nädala tagant küünlaid ka vahetama, sest 20 korda suurem süüteenerga tähendab ühtlasi ka võrreldav arv kordi kiiremat süüteküünalde elektroodide erosiooni.

Süütepinged on nagunii autodel sarnases vahemikus ja kui seda mingi valemiga kordi tõsta, siis hakkab säde tekkima igale poole mujale kui õigesse kohta (so küünla elektroodide vahele).

COP-ide kasutamisel seeriaautol on märksa tähtsamaid põhjuseid kui süüteenergia. Põhiline põhjus on võimalus juhtida silindreid ühekaupa ja seeläbi saada puhtamaid heitgaase.

Loomulikult on COP parem kui üks pool ja jagaja, kuid see vahe ei ole kindlasti 20 korda, vaid süüteparameetrites ehk 20%, mis mootori parameetrites tähendab võib-olla paar protsenti.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Sry, siin sa veidi eksid. Arvuta välja, kui pikk aeg jääb süütepooli laadimiseks nt 5000 pöördel minutis ja siis uuri järgi palju mingi X jagajasüüte pool maksimaalse sekundaarpinge väljastamiseks aega vajab. Seal on tõsine vahe sees, kokkuvõtes tähendab see seda, et küünla sädeme energia on kõvasti väiksem, kui eraldi poole laadides (isegi wasted sparki puhul jääb lkaadeaega kõvasti rohkem).
Teine teema on veel lõtkudest tekkiv ebatäpsus.
COP'idel on lisaks puhtamate heitgaaside saavutamisele ka teine funktsioon: iga silindri süütenurga eraldi muutmine, mida läheb ridamootorites tihti vaja, kuna viimased silindrid kipuvad viletsama jahutuse tõttu kuumemad olema (lisaks, sequential pritse võimaldab eraldi silindrite kütusevajadusi rahuldada).

Jagaja, kuid mitte enam päris see, millega meie harjunud oleme, tuleb tagasi päevakorda magneetosüüte korral, nt. Top Fuel masinate juures, kus muudmoodi vajalikku süüteenergiat saavutada pole võimalik (süütesüsteemi voolutarve kuni 60A).
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
patrik
Postitusi: 225
Liitunud: 05.11.2006 19:39

Postitus Postitas patrik »

Sry, siin sa veidi eksid. Arvuta välja, kui pikk aeg jääb süütepooli laadimiseks nt 5000 pöördel minutis ja siis uuri järgi palju mingi X jagajasüüte pool maksimaalse sekundaarpinge väljastamiseks aega vajab
too siis meile üks arvutuskäik


korralik wasted spark setup on kindlasti parem kui need pisikesed cop-id. samuti on võimalik eraldi spark trim
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Raceboy kirjutas:COP'idel on lisaks puhtamate heitgaaside saavutamisele ka teine funktsioon: iga silindri süütenurga eraldi muutmine, mida läheb ridamootorites tihti vaja, kuna viimased silindrid kipuvad viletsama jahutuse tõttu kuumemad olema (lisaks, sequential pritse võimaldab eraldi silindrite kütusevajadusi rahuldada).
Ära unusta, et iga silindri eraldi seadistamise jaoks on vaja ka iga silindrit eraldi monitoorida.
IMO ei ole mõtet nüüd nii hi-techiks ka asja ajada.

4-ja silindrilisel on wasted spark süüte korral poolidel aega 2x kauem laadida (võrreldes jagajaga variandiga), mis on juba täiesti piisav.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

Raceboy kirjutas:Sry, siin sa veidi eksid. Arvuta välja, kui pikk aeg jääb süütepooli laadimiseks nt 5000 pöördel minutis ja siis uuri järgi palju mingi X jagajasüüte pool maksimaalse sekundaarpinge väljastamiseks aega vajab.
Ei kipu seda asja uskuma enne, kui pole näinud vastavaid arvutusi süüteenergia kohta. Ära unusta ka seda, et jagajaga süsteemi korral on süütepool oluliselt toekam, mitte selline kirbukaka nagu COP sees on. Kui palju see "kõvasti" on, on iseasi - aga nt süütepinge kasvatamisel ei ole olulist efekti mootori jõudlusele. Ühe pooli ja jagajaga on see 7500 rpm piires igal juhul piisav. Ühise pooli jõudlus on neljapotisel mootoril igal juhul suurem kui enamik mootoreid pöördeid kannatab.
Teine teema on veel lõtkudest tekkiv ebatäpsus.
Ma ei saa küll täpselt aru, milliseid lõtkusid sa silmas pead, aga Motronicu jagaja koosneb kruvidega nukkvõlli otsa jäigalt kinnitatud rootorist ja plokikaane küljes jäigalt olevast jagajakaanest. Sedasi ehitatud süütesüsteemidega 6-poti mootorid käivad vabalt 7500 pööret.

Isiklikult arvan, et väntvõllianduri paigaldamisel hoorattale või väntvõlli esimesele rihmaseibile on täpsuse vahe suurem.

Motronicu jagaja puhul ei ole nuka vibratsioon tegelikult case, sest jagaja eelsüütenurka ei muuda ja ei ole vahet, kas süütehetkel on rootor (nuka vibra tõttu) ja kaan 5 kraadi üht või teistpidi, jagaja otsa kontakti laius on nagunii ca 45 kraadi väntvõlli pöördenurka. Süütenurk määratakse ju väntvõlli asendi järgi ja jagaja ebatäpsus, vibratsioon vms ei mõjuta seda karvavõrdki. Nagu ei muuda motronicul jagajakaane pööramine eelsüütenurka.

Case on see ilmselt kontaktidega ja Halli anduriga jagajates, kuid kui palju on selliseid turbomootoritel?

Ma ei ürita sugugi väita, et COP mõttetu on, kuid need igasugu revolutsioonilised omadused on pisut ületähtsustatud antud taustsüsteemis.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Jagaja, mida käivitatakse nukkvõllilt, ei ole täpne. Rihm ja kett mõlemad võivad al 4000 p/min lubada nukkvõlli rattal mängida kuni 6 kraadi.
Teiseks. Jagajate poolid on küll toekad ja suured, aga see tähendab ka seda, et nende laadimiseks kulub rohkem aega, tavalise Boschi pooli eri variantidel on laadeaeg 6-12ms! Neljasilindrilisel mootoril on laadeaega 5000 p/min veidi alla 6ms. Kui pooli ei jõuta täis laadida korralikult, pole sealt ka head sädet oodata. Wasted spark poolid on oluliselt väiksemad, seetõttu on nende laadeaeg ka 3.5-4,5ms sõltuvalt pingest.

Sa oled siis küll sügavalt eksiteel kui arvad väntvõlli pööreteanduri olevat ebatäpsema, kui jagaja poolt pakutava süütetäpsuse.

Lisaks tähendavad otse küünaldel asuvad poolid seda, et ei teki kadu ei jagajasse (rootor ei puutu füüsiliselt kokku ju juhtmeklemmidega) ega süütejuhtmetesse.

Enamik COPe on viletsapoolsed ja tehtud autotootjate kulude kokkuhoiuks, kuid korralikud õigustavad ennast täielikult.

Oot, ja huvitav, miks saadakse siis otsesüüte korral tänu poolide laadeaja ja -koormusega (coil-duty) varieerides oluliselt paremaid tulemusi (=rohkem max hj ja momenti madalamatel pööretel)?
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

Motronicu jagaja täpsust nukkvõlli "elamine" ei mõjuta. Kuna jagaja süütemomenti ei määra mitte üks kriips. Nagu ei mõjuta eelsüütenurka jagaja kaane ja rootori omavaheline liigutamine.

Väntvõlli anduri täpsuse all pidasin silmas andur hoorattal vs andur esimesel rihmarattal. Mitte andur vs jagaja täpsus. Niiet loe enne post läbi ka.

Nimetatud kaod (nagu ka muud eelpool loetud näitajad) on antud kontekstis (4 sil, 7500 rpm, 1 bar) kaduvväikese tähtsusega.

Oled sa kindel, et ühe süütepooliga on ikka elu nii lihtne, et midagi ei varieerita ja pool "kustub" lihtsalt suurtel pööretel ära?
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Süütepooli täielikuks laadimiseks lihtsalt ei jää aega. Ja hetkel ei tule ühtki OEM aju meelde, mis sõltuvalt pööretest suudaks laadeaega varieerida v.a. see, kui aega väheks jääb ja vähema peale jääb ka laadimine.
Oot, kuidas ei mõjuta? Kuna jagaja istub nukkvõlli otsas, siis koos rihma/keti mängimisega mängib ka nukkvõlli rihmaratas, koos sellega nukkvõll ja omakorda koos sellega ka jagaja. Seda siis väntvõlli suhtes ja süütemomenti arvestatakse teatavasti ju kolvi ÜSS lähtuvalt, mitte nukkvõlli ÜSS lähtuvalt.
Anduri paigaldamine väntvõlli rihmaratta külge on halb vaid siis, kui see on kinnitatud läbi võnkesummuti, muul juhul küll mitte. Eeldusel muidugi, et see paigaldatakse täpselt, mitte "silma" järgi.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

Kummalisel kombel ehitati sellesama Motronicu ja ühe süütepooliga M5 3.5 ja 3.6 mootorid, mis piiraja eemaldamisel pöörlevad vabalt 7500 rpm ja olles seejuures kuue, mitte neljapotised. Sinu loogija järgi peaks seal säde ammu otsas olema?

Motronicul jagaja ei mõjuta süütehetke, ka siis, kui nukkvõll 10 kraadi edasi-tagasi käiks. Sel lihtsal põhjusel, et süütehetke jagaja ju ei määra. Jagaja rootori asukoht kaane suhtes on tähtis vaid niipalju, et nad süütehetkel enam-vähem kohakuti satuks.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Kas ma rääkisin, et säde saab otsa? Ei, seda ma pole öelnud, kuid oluliselt nõrgemaks jääb ta küll. Lisaks on tegemist vabalthingavate masinatega, ja seal on sellest sädemest küll.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Oli ju ka BMW valikus 12 klapiline 3,4 turbo mootor mis käis jagajaga. Lisaks veel Alpina versioon sellest mootorist jne..
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Paljud käivad, aga millegipärast vahetatakse süütesüsteem vähegi tõsiseltvõetaval projektil ühena esimestest välja.
Ok, oleks pidanud parandama: stock autodel käib ta küll.
Vahva on lihtsalt vaidlemise pärast öelda, et jagaja käib küll kui korraliku süütesüsteemiga saab selgelt paremaid tulemusi.
rookie trendiks tundub igas teemas lihtsalt vastu vaielda prakt. kõigele, mida öeldakse ja enamasti on need teoretiseeringud ilma temapoolsete kogemusteta (vähemalt pole ma ühtki autot näinud siin foorumis, mille kallal ta tegelenud oleks).
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

Kui paljud aftermarketi ajud on üldse võimelised toime tulema ühe süütepooliga ja olema seejuures kasutatavad eri silindrite arvuga autodel?

Sellele küsimusele vastates on olemas ka vastus eelmises postis esitatud küsimusele. Palun jätkuvalt mitte isiklikuks minna. Jutt hakkaks ikkagi peale sellest, et süütevõimsuse vahe tundus utreerituna. Muu isiklik möga on antud loos irrelevantne.
Vasta