BMW M3 E36 Turbo

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Taavi
Postitusi: 395
Liitunud: 20.05.2005 9:40

BMW M3 E36 Turbo

Postitus Postitas Taavi »

Kas keegi oskab hinnata või linkida mõnda head saiti, kus reaalselt on mõne taolise projekti kulg üles kirjutatud? Google.com andis kõigest paar korraliku linki ja seal müüakse ainult turbo kit'i e. siis valmis täislahendust.

http://www.cartech.net/bmwm3turbo.htm - ameeriklased
http://www.da-motorsport.com/ - türklased(???)

Kas M3 mootori sisu on piisavalt kange, et piisab ainult kolvid (madalam surveaste) + metalltihend + tikkpoldid komplektist, et ca 1-1.2bar rõhku peale keerata toetava elektroonika ja kütusesüsteemiga? Olen kuulnud, et E36 M3 mootori sisu koosneb 100% sepisjulladest. Vastab see tõele?

Oluliselt kehvemaid vabalthingavaid turbotatakse suure hooga ja veebis infot palju. Kuid E36 M3 turboprojektid paistavad väga haruldased. Huvitav miks see nii on?
Kasutaja avatar
Raimo
Postitusi: 160
Liitunud: 13.04.2006 19:04

Postitus Postitas Raimo »

da-motorsporti ei tasu tõsiselt võtta, viimase juhtumina on ühe tüübi auto per??e keeratud ja rahast pole kippu ega kõppu.

S50 peaks tõesti sepistatud osadega olema, kuid pead ei anna. samas peaks tugevusvaru olema suurem kui tava m50 mootoritel, milledest võetakse stock alumise otsaga kuskil 500hj ringis välja. selliseid projekte on natuke rohkem. veidi rohkem ehitatud m50 annavad 800hj ringis ja üks konkreetne usa projekt "fully built 2,8" kuskil 1000-1200hj vahel. ennem seda tehti seal katset ja stock m52 mootoriga saadi 700rwhp ennem kui keps kõveraks läks. http://www.bmwturbo328.com/page6.html

kui kerevalik ei sega siis kõige tõsisem s50 mootor on limmeti'ks kutsutaval rootslasel. 1100hj+ vändal ja üks vähem kui 1000hj tagaratastel.
http://www.limmet.se - lehel küll natuke vanad andmed
http://boostjunky.com/topten.html (nb! usa turu S50/52 mootorid on pigem tavaversiooni tehasetuunitud variandid. õiged S50 mootorid tulid ainult euroopa turule ja kõige lihtsamini saab eristada sisselaske järgi - euro omadel on alati ITB)

üldiselt tasub rootsi poole kiigata, www.zatzy.com , www.garaget.org jne
usa projektid peaks siit üles leidma http://forums.bimmerforums.com/forum/fo ... .php?f=150

E36 M3 ebapopulaarsus tuleb ilmselt järelturu kõrgest hinnast ja projektide jaoks mittesobivast raskevõitu kerest.
Taavi
Postitusi: 395
Liitunud: 20.05.2005 9:40

Postitus Postitas Taavi »

1000+ hp ei ole minu eesmärk ega rahaliselt reaalne, seega need projektid otseselt midagi huvitavat ei õpeta, seal on kõik custom juppidega ehitatud suure $$$ eest. Huvitaks just võimalikult palju tehase osi kasutavad projektid, kus on mõistliku eelarvega saadud 500-600hj. Aga tänud linkide eest ikkagi, uurin veidi.
altz
Postitusi: 244
Liitunud: 15.01.2005 1:15
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas altz »

Kas korralik toorik on juba soetatud muidu? Lihtsalt uurin, et miks jaapani masina pealt järsku saksa masina peale plaanis lülituda...
Rääkides mootori sisust, siis nii palju kui mina netis lugenud, omab M tõesti sepistatud sisu. Ja peaks suure tõenäosusega selle 500hj ka ära kannatama....
Vähemalt e34 M5-l on sepis sisu...usun, et e36 M mootor ka eriti erinev sellest pole, kuigi bmw kohapealt ei oska ma hästi kaasa rääkida.. :roll:
Kasutaja avatar
Raimo
Postitusi: 160
Liitunud: 13.04.2006 19:04

Postitus Postitas Raimo »

vaadates m50 ja m52 projekte, siis 1-1,5bar'i sellise "keskmise" garret gt35/40 mõõtu turboga on täitsa reaalne stock sisuga.
Taavi
Postitusi: 395
Liitunud: 20.05.2005 9:40

Postitus Postitas Taavi »

E36 M3 tühimass on ca 1400kg. Tunduvalt kergem kui MK4 TT Supra ;) Toorikut mul ei ole. Aga saksas need enam midagi suurt ei maksa.

M3 E36 on turbotamiseks ahvatlev, sest:

1. Suht mõistlik tühimass, eriti arvestades mootori mahtu
2. Tagavedu, LSD sild
3. Superhea 3.0/3.2 R6 mootor, sepisjuppidega, käib rõõmsalt väga kõrgetele pööretele (eriti kui arvestada mootori mahtu). Olen alati fännanud kõrgepöördelist mootorit kombineerituna turbo tekitatud suure Nm-iga
4. Väga hea veermik(juhitavus) ja pidurid juba tehasest
5. Pommikindel Getrag'i manuaalkast, kestab ka ca 1000hj, vahetust vajab ainult sidur.
6. Saksamaal pole toorikud enam kallid.

Huvitav kas 500-600hj juures standalone juhtimine on vältimatu, või saab kuidagi odavamalt ja lihtsamalt nagu Nissanil, et tehase ajule miski lisajulla külge ja kõik? Türklaste toode sisaldab midagi sarnast.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

M50/S50 mootorite turbotamisel on kasutatud küll chippimist, aga enamasti pole see olnud parim valik ja on pöördutud standalone'i poole. Liiati, et enamik mõistlikke ajusid suudab vabalt VANOS't juhtida ja ITB'dega hakkama saada (Alpha-N blending).
Lisaks on BMW-de vänt- ja nukkvõlli pööreteandurid väga head.

EDIT: Siin üks M3 turbo: http://www.bimmerwerkz.com/forum/gallery67.html
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
altz
Postitusi: 244
Liitunud: 15.01.2005 1:15
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas altz »

Siiski kuidagi tuleb surveaste alla saada...
M-il see 10.8:1 stockis. Usun, et siinkohal saab PPF abiks olla paksema kaanetihendi näol...
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

10.8 puhul kannatab täpse seadistuse ja suht mõistlike rõhkudega veel turbotada, kuid max hp jääb siis sinna 450 kanti. Seevastu superhea tänavaauto on selline.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Taavi
Postitusi: 395
Liitunud: 20.05.2005 9:40

Postitus Postitas Taavi »

PPF? Ainult paksema tihendiga surveastet vist väga palju alla ei saa?
Kasutaja avatar
Raimo
Postitusi: 160
Liitunud: 13.04.2006 19:04

Postitus Postitas Raimo »

Taavi kirjutas:
5. Pommikindel Getrag'i manuaalkast, kestab ka ca 1000hj, vahetust vajab ainult sidur.
S50B30 ehk 3l mootori otsas kasutatakse ZF'i 5-käigulist kasti (S5D 320Z), mida eriti just ei armastata. vastupidavusega probleeme siiski pole.

6-käiguline getragi kast on hilisematel S50B32 mootoritega autodel.
saab ka ise 6-k panna aga neid eriti ei liigu ja hind on $$$. lisaks on 6k kast hooldevaba ja varuosi pole saada.

PPF - pure performance http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... /index.php
nende oma on ka kõige kiirem H-tüüpi käiguvahetusega "streetlegal" bmw
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

10.8 puhul saab ka vaid kaanetihendi abil surveastme mõistuse piiresse, olenevalt silindrimõõdust jm piisab vast 1mm lisapaksusest, aga sellega liiale ei tasuks minna, kuna rikub ära quench area.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
altz
Postitusi: 244
Liitunud: 15.01.2005 1:15
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas altz »

OT. aga
Mis asi on quench area? Põhimõtteliselt peaks 10.0 surve astmega ka sinna 500hj kanti ära venitama suurema töömahuga mootori puhul? :roll:
Audiophile
Postitusi: 570
Liitunud: 22.12.2004 10:17
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Audiophile »

BMW motornic on vabalt ümber kirjutatav..500 euri dyno päev + 690 euri chip..

See on väga fun projekt.. ma arvan et M3 on mingi 500 jõuga veel täiesti tänavakõlbulik tänu oma suht heale ettevalmistusele..

www.pure-pf.com on (Y) sealt saad kõik vajalikud jupid turboconversioni tegemiseks..

M50/S50 mootorite turbotamisel on kasutatud küll chippimist, aga enamasti pole see olnud parim valik ja on pöördutud standalone'i poole. Liiati, et enamik mõistlikke ajusid suudab vabalt VANOS't juhtida ja ITB'dega hakkama saada (Alpha-N blending).
Lisaks on BMW-de vänt- ja nukkvõlli pööreteandurid väga head.

EDIT: Siin üks M3 turbo: http://www.bimmerwerkz.com/forum/gallery67.html
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
Vasta