Alumiinium mootoriploki ülepuurimine

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
altz
Postitusi: 244
Liitunud: 15.01.2005 1:15
Asukoht: Tallinn

Alumiinium mootoriploki ülepuurimine

Postitus Postitas altz »

Tere,
Kuna paljud vabalthingavad ja ka turbo masinad kasutavad alumiinium plokke, siis mõtlesin , et uuriks mis moodi asi tegelikult käib.
Ülepuurimine on kõige väiksem probleem, küsimus tegelikult just selles, et siis kaob ju silindri seina tugev kattekiht.
Nagu ma aru olen saanud siis osad plokid on alusil ja teised nikasil töödeldud?
Mida need 2 varianti endast kujutavad? Erinevused?
Kas on mingeid variante Eestis ülepuuritud alumiinium plokile vajalik kattekiht tagasi tekitada?

Kõik sugu targemate kommentaarid teretulnud... :)
mulk
Postitusi: 272
Liitunud: 11.12.2006 18:54
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas mulk »

Tõenäoliselt ei. :(
Soome R-Koneistus oskab küll sellised tööd väga hästi.
Samas, hülsi paigaldamine ei tuleks kõne alla?
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
Kasutaja avatar
Raimo
Postitusi: 160
Liitunud: 13.04.2006 19:04

Postitus Postitas Raimo »

Mis plokist jutt käib ? Ei ole kõik alumiinium(+magneesium) plokid nikasili või alusiliga. On ka lihtsalt terashülsiga al. plokke (nt bmw m54).
nikasili või alusili kasutamisel tarbija jaoks erilist vahet pole, esimene ei kannata teatud juhtudel lihtsalt kõrge väävlisisaldusega bensiini.

Nikasili pidavat siiski hoonida saama (nt porsche puhul), samas bemm näiteks ei paku ei ülemõõdus kolbe ega rõngaid (rõngaste puhul hetkel pead ei anna kuna plokk "tegemises" ja pole võimalik koodi sealt pealt vaadata)
kõige lihtsam hülssida lasta. samas, kvaliteetne hülss tuleb ilmselt ise sebida.

palju probleemsem on ilmselt see, et kaanepoltide keermed pole nii vastupidavad kui malmi puhul.
altz
Postitusi: 244
Liitunud: 15.01.2005 1:15
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas altz »

Jutt ei käi tegelikult otseselt ühestki plokist...silmas pidasin peamiselt mercedese suuremahulisi (6.0 ja 5.0) ning enda hetke masina Audi 4.2 ülepuurimist et saaks kasutada veidi teisi kolbe ja ka võita töömahus...
Kui palju korralik hülss ruumi vajab? St kui palju peab üle puurima stock plokki hülsi puhul?
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Olen käes hoidnud hülssi, mis pidi ja ilmselt ka läks, Kaimo Civic'u viimase mootori sisse. Hülsi sein oli mäletamistmööda umbes 5mm paks. Usun, et vana hülss jäi sellel mootoril uutele lisatugevuseks alles, niipalju kui seda sinna jäi (kui eksin, palun parandage). Samuti jään vastuse võlgu, kas lisatugevuseks oli tarvis block filling'ut või block posting'ut. Juttu oli vastupidavusest 200kW per pütt.
Vasta