Mersule nissani mootori paigaldus-kes aitaks?
See 650hj näide EI ole võimsaim. Selle auto omaniku tuttav suutis samast mootorist vaid kolbide vahetuse teel ja kaane järeleaitamisega (suuremad ja peenema varrega klapid) ehitada toruraamil dragiauto, mille lõppkiiruseks 1/4 miilil oli 332km/h. Tal oli arvutis sellest isegi video. Auto "tegutses" Rootsis 90ndate algul. Võimsusnumbreid ei tea, kuid auto kaalu (1150kg) ja lõppkiiruse järgi saab aimu.
Võin küsida, tolle piltide peal oleva MB omanikul peaks flowbenchi numbrid olemas olema. Loomulikult, võrdsetena saab võtta vaid samal pingil mõõdetud numbreid kuid heaks baasiks oleks need siiski. Pole väitnudki, et iga Cosworthi kirjet eviv detail kullast oleks, aga see kaas on hea, juba stock seades. Kui stock kaantega need üle 600hj 200SX-id olid?
Mina pole "jaapanlaste" peale kunagi nina kirtsutanud, aga mulle on südamelähedasemad Porsched nagu sulle Taavi jaapanlased. Ma olen mõned aastad tagasi isegi üht 88a 300ZX Turbot "tuuninud"(tõstsime rõhku veidi ja ehitasime summuti, õemehega. See oli esimene nö tuuningukogemus, juhtus see 1997-1998, ehk siis umbes samal ajal, kui esimese Porsche ostsin. Aga see selleks
Kes MB Cosworthist lähemalt teab, sellele pole uudiseks, et auto omab lisaks heale mootorile ka vägagi respektaablit veermikku koos spetsiaalse lahendusega tagasillaga, mis teeb temast hea juhitavusega masina ja juba stockis "dog-leg" Getragi käigukasti. Nii et tegu pole pelgalt pereauto peale istutatud veidi võimekama mootoriga derivaadiga.
Võin küsida, tolle piltide peal oleva MB omanikul peaks flowbenchi numbrid olemas olema. Loomulikult, võrdsetena saab võtta vaid samal pingil mõõdetud numbreid kuid heaks baasiks oleks need siiski. Pole väitnudki, et iga Cosworthi kirjet eviv detail kullast oleks, aga see kaas on hea, juba stock seades. Kui stock kaantega need üle 600hj 200SX-id olid?
Mina pole "jaapanlaste" peale kunagi nina kirtsutanud, aga mulle on südamelähedasemad Porsched nagu sulle Taavi jaapanlased. Ma olen mõned aastad tagasi isegi üht 88a 300ZX Turbot "tuuninud"(tõstsime rõhku veidi ja ehitasime summuti, õemehega. See oli esimene nö tuuningukogemus, juhtus see 1997-1998, ehk siis umbes samal ajal, kui esimese Porsche ostsin. Aga see selleks

Kes MB Cosworthist lähemalt teab, sellele pole uudiseks, et auto omab lisaks heale mootorile ka vägagi respektaablit veermikku koos spetsiaalse lahendusega tagasillaga, mis teeb temast hea juhitavusega masina ja juba stockis "dog-leg" Getragi käigukasti. Nii et tegu pole pelgalt pereauto peale istutatud veidi võimekama mootoriga derivaadiga.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Mõtekam oleks tuua (lasta tuua) Saksast endale 16v, kui just mersu ehitamise plaanid. Saad juba valmis masina mis ei ole ainult hea mootori vaid ka kasti(getrag dog-leg) ja lsd diffriga ning paljude muude heade lisadega. 16v mootorid arendavad muidu näiteks vabalthingavana 400hj@11000rpm. Samas sellise mootori edasiarendus võib jääda sinna 200tuhande eegu kanti ja eluiga pakuks ka kuskil mõned tuhanded kilomeetrid ja linna sõidu võid ka ära unustada. Orignaalis siis on kw nendel 136-145 vahel.
Kusjuures need mootorid mõeldi MB osalemisks 80-datel rallis aga audi quattro tekkimisel loobus MB sellest plaanist ja hakkas osalema DTM sarjades. Suht hästi liikus see masin ja nendega sõidavad väiksed racing teamid praeguseni. See mootor peaks jääma samasse klassi siis BMW M3-de ning taoliste eurooplastega.
Muidugi ega see mingi ime masin ka pole. Japsidel ka kindlasti väga kõvasid mootoreid-masinaid(suprad, skyline jne.) Mis arendavad suuremaid hp ja kiiruseid.
Mõtte selles kui just kindel huvi MB edasiarenduse siis oleks see kõige parem doonor. Samas ma usun, et selle C 180 vahaele japsi mootori vaheletõstmine suht odav lõbu pole, lisaks oleks sul veel kasti ja diffrit ja pidureid ning 100 muud asja seal ära vaja muuta võimsuse kasvades.
Soovitaks kindlasti mõelda terve uue masina(16v) peale.
Kusjuures need mootorid mõeldi MB osalemisks 80-datel rallis aga audi quattro tekkimisel loobus MB sellest plaanist ja hakkas osalema DTM sarjades. Suht hästi liikus see masin ja nendega sõidavad väiksed racing teamid praeguseni. See mootor peaks jääma samasse klassi siis BMW M3-de ning taoliste eurooplastega.
Muidugi ega see mingi ime masin ka pole. Japsidel ka kindlasti väga kõvasid mootoreid-masinaid(suprad, skyline jne.) Mis arendavad suuremaid hp ja kiiruseid.
Mõtte selles kui just kindel huvi MB edasiarenduse siis oleks see kõige parem doonor. Samas ma usun, et selle C 180 vahaele japsi mootori vaheletõstmine suht odav lõbu pole, lisaks oleks sul veel kasti ja diffrit ja pidureid ning 100 muud asja seal ära vaja muuta võimsuse kasvades.
Soovitaks kindlasti mõelda terve uue masina(16v) peale.
2,5-16v
Väike link laiali lammutatud mootorist. Saksa keeles aga niipalju, et juht ei märganud jahutusvedeliku kadumist
http://vs2062127.vserver.de/w201/viewtopic.php?t=1822

http://vs2062127.vserver.de/w201/viewtopic.php?t=1822
2,5-16v
kõik ikka nukkadega. Tõenäoliselt saab ka orig nukkadega selle 600 kätte, kuid siis väände graafik ilmsel üsna kole. Seal muidki pudelikaelasid (juba enne kaant) - kõigil mootoritel omad puudused.Raceboy kirjutas: Kui stock kaantega need üle 600hj 200SX-id olid?
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
et mitte lugejaid eksitada, ei ole piltidel tegemist 2.3 ega 2.5 16v mootoriga. Tegemist on puhta võidusõidu mootoriga "klasse 1". Need mootorid olid võimelised arendama pea 400hj pööretepiirajaga 11 000rpmi. Mootorit tuli vähemalt iga 1000km tagant kapremontida. Kui tõsta pööretepiiraja 12000 peale siis oli vaja tunduvalt tihedamini remontida.python kirjutas:Väike link laiali lammutatud mootorist. Saksa keeles aga niipalju, et juht ei märganud jahutusvedeliku kadumist![]()
http://vs2062127.vserver.de/w201/viewtopic.php?t=1822
Piltidel olev mootor erineb tavalisest 2.5-sest kolbide kepsude poolest ja ka väntvõlli poolest. Plokikaaned on spetsiaalsed AMG poolt toodetud isendid mis seeriatootmises kunagi ei ole olnud. Ka nukvõllide ketiajam on teise ehitusega.
Mersu mootoritest rääkides tuleb meeles pidada et 2.3 on sepiskolbidega, ning 2.5 ei ole, kui soovid 300-350hj tulemust siis 2.3-se treitud kolvid kannatavad selle valu ära, kõik üle selle vajab juba rohkemate juppide vahetamist.
2.3-se kohta on hea fakt. Itaalias oleval testirajal (ovaalil) Nardos tehti kestvussõit. Auto oli stock välja arvatud kiirem pea-ülekanne. Auto läbis koos vahepeatustega 50 000km keskmise kiirusega pea 250km/h. Ehk siis üle 200 tunni pidevat koormamist talus mootor tublisti ära.
Henri, see piltidel olev 600+hj 2.3 on treitud kolbidega!
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kas ta mitte linnasõidus 300hp seadistusega sõida. Tegemist siis vist selle "Racing" -gu masinaga?Raceboy kirjutas:Henri, see piltidel olev 600+hj 2.3 on treitud kolbidega!
See link ongi näide mis kuluga saab selle jõu vabalthingavast ja palju see kestab. Lisaks toodeti ka nendele evode plokid paksema hülsiga, et oleks seda mahatreimisruumi rohkem. Samuti lisatud veel "variable cam timing" ja teine õlitus süsteem
2,5-16v
samas omanik ise rääkis ka kepsude nõrkusest, ei teagi mida uskudaRaceboy kirjutas:Henri, see piltidel olev 600+hj 2.3 on treitud kolbidega!

Ja seda siis siin: http://community.190revolution.net/driv ... 5-16v.htmlRacing kirjutas:If you plan to superseed 350 at the crank..swap the stock connecting rods for something stronger.
Kolvid ja vänt on 2.3-sel suht tugevad. Racing kasutab 9000rpmist pööretepiirajat ja tal on teise tõusu ja kestvusega nukvõllid. Muidugi selle kõrvitsa suuruse turboga mis puhub kuni 750hj saab ta 1.2bari 4000 pöördel. Vähemalt nii räägib ta foorumites.
Ta räägib oma kogemustest seda kepsude juttu, kuna originaalkepsud kannatasid sõita möödunud hooaja kevade ja suve.
EDIT: Kuna juhtumisi tunnen omanikku päris isiklikult (lausa sõber võib öelda), siis päris varrukast seda infot võtnud pole
EDIT: Kuna juhtumisi tunnen omanikku päris isiklikult (lausa sõber võib öelda), siis päris varrukast seda infot võtnud pole

Viimati muutis Raceboy, 06.01.2007 20:38, muudetud 1 kord kokku.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
ee..mis siis õiged numbrid reaalsuses olla võiks?
Saatsin talle maili ning ta ütles, et hetkel on masinal ca 500hj ning sealt edasi minnes plaanib ta kolvid-kepsud tugevamate vastu vahetada.
Äkki keegi teab veel mõnda 2.3 16visendit, mis omab stock sisu ning suuri jõunumbreid? Tahaks teada, palju sealt võtta kannataks...
Saatsin talle maili ning ta ütles, et hetkel on masinal ca 500hj ning sealt edasi minnes plaanib ta kolvid-kepsud tugevamate vastu vahetada.
Äkki keegi teab veel mõnda 2.3 16visendit, mis omab stock sisu ning suuri jõunumbreid? Tahaks teada, palju sealt võtta kannataks...
Lugesid seda threadi ja 2 mõtet
1. neid jutte stock sisu lõputust vastupidavusest ei maksa väga tõsiselt võtta, suhtuge ikka asja eluterve kriitikaga. Iga margifoorumi läbiv teema on alati "peab stock sisuga vastu 500 hp" "kepsud kannatavad 400 hp" jne jne. Nagu ka muid tarkusi perpetum mobile klassis ökonoomsusest jne.
Ja mis asi see stock sisu on? Blueprint mootor, mis on ehitatud uutest, kvaliteetsetest originaalosadest? Vana töökorras 500 000 sõitnud tehasemootor, mis on minimaalsete modifikatsioonidega turbotatud?
Isegi nende kahe vahe taluvuses on vaat et kahekordne!
Muide eriline hämamine on see "vastupidavus". Kõik sepistatud väntvõllid ja enam-vähem koos püsivad plokid kannatavad 800-1000 hj ära sõltumata margist. Võta kasvõi Oksaneni mosse. On väga üksikuid autosid, mille mootori potentsiaali piirab väntvõlli ja mootoriploki purunemine.
Või mis see 500 hj on? 30 sekundit dünos või igapäevaselt välja vajutatav võimsus? Nendel kahel on mootori osas VÄÄÄÄÄÄÄÄGA suur vahe.
2. suvalise pereauto turbostamine on pool tühja tööd. Ilmselt Cosworth mersu vääriks seda. C180 kindlasti mitte.
3. Jaapani autotootjate kinnimakstud esinduse personalile tehtava ajupesu efektiivsuses (müüdava margi absoluutsest ja kriitikavabast üleolekust kõigist, mis neljal rattal veereb) - selles oleme juba kõik siin vist veendunud
1. neid jutte stock sisu lõputust vastupidavusest ei maksa väga tõsiselt võtta, suhtuge ikka asja eluterve kriitikaga. Iga margifoorumi läbiv teema on alati "peab stock sisuga vastu 500 hp" "kepsud kannatavad 400 hp" jne jne. Nagu ka muid tarkusi perpetum mobile klassis ökonoomsusest jne.
Ja mis asi see stock sisu on? Blueprint mootor, mis on ehitatud uutest, kvaliteetsetest originaalosadest? Vana töökorras 500 000 sõitnud tehasemootor, mis on minimaalsete modifikatsioonidega turbotatud?
Isegi nende kahe vahe taluvuses on vaat et kahekordne!
Muide eriline hämamine on see "vastupidavus". Kõik sepistatud väntvõllid ja enam-vähem koos püsivad plokid kannatavad 800-1000 hj ära sõltumata margist. Võta kasvõi Oksaneni mosse. On väga üksikuid autosid, mille mootori potentsiaali piirab väntvõlli ja mootoriploki purunemine.
Või mis see 500 hj on? 30 sekundit dünos või igapäevaselt välja vajutatav võimsus? Nendel kahel on mootori osas VÄÄÄÄÄÄÄÄGA suur vahe.
2. suvalise pereauto turbostamine on pool tühja tööd. Ilmselt Cosworth mersu vääriks seda. C180 kindlasti mitte.
3. Jaapani autotootjate kinnimakstud esinduse personalile tehtava ajupesu efektiivsuses (müüdava margi absoluutsest ja kriitikavabast üleolekust kõigist, mis neljal rattal veereb) - selles oleme juba kõik siin vist veendunud

Raceboy võiks ka teistele mainida millega cosworth mersu omanik hetkel elatist teenib ja on minevikus teeninud. See peaks lugejates usaldust küll äratama. Sest tegemist ei ole läbinisti mersu armastajaga, kes oma jutte viimase ülistamiseks kirjutab.
to rookie
Mis tingib omaduse mootori hetkeliseks võimsuse talumiseks? Kõik mis on valmistatud terasest või selle analoogidest (4340 cro-moly kaasa arvatud) peavad oma maksimum koormusel vastu pea igaviku, kui taluvuspiirist mõjub suurem jõud siis toimub hetkeline purunemine). Antud materjal ei väsi. Küll aga teeb seda alumiinium mis on oma loomuselt pehme. Ja suurem osa kepse on tehtud alumiiniumist seega nad on küll võimelised hetkeks taluma suurt koormust kuid pikemas perspektiivis purunevad. Või on juba tegemist niivõrd suurte jõududega et laguneb esimesel korraga.
to rookie
Mis tingib omaduse mootori hetkeliseks võimsuse talumiseks? Kõik mis on valmistatud terasest või selle analoogidest (4340 cro-moly kaasa arvatud) peavad oma maksimum koormusel vastu pea igaviku, kui taluvuspiirist mõjub suurem jõud siis toimub hetkeline purunemine). Antud materjal ei väsi. Küll aga teeb seda alumiinium mis on oma loomuselt pehme. Ja suurem osa kepse on tehtud alumiiniumist seega nad on küll võimelised hetkeks taluma suurt koormust kuid pikemas perspektiivis purunevad. Või on juba tegemist niivõrd suurte jõududega et laguneb esimesel korraga.
Mersu omanik Jesper "Racing" Karlsson on hariduselt lennundusinsener ja omab vägagi respektaablit tuuningugaraaži. Tema isiklikust autost ('69 twin-turbo Camaro small-block, 1300+hj tänavaauto) on teinud Rootsi Kanal 5 ka saate u. 4a tagasi.
Ta on omanud lugematul hulgal eri autosid (u 70-80 eri marki-mudelit!) ja praktiliselt kõikide kallal tõsiemaid modifikatsioone läbi viinud.
Ja asjaolu, mis tema erapooletust peaks kindlasti rõhutama: ta ei ole ühegi firma esindaja.
Ta on minevikus olnud ka Inglismaal F3 tiimi tehnikadirektor.
Ta on omanud lugematul hulgal eri autosid (u 70-80 eri marki-mudelit!) ja praktiliselt kõikide kallal tõsiemaid modifikatsioone läbi viinud.
Ja asjaolu, mis tema erapooletust peaks kindlasti rõhutama: ta ei ole ühegi firma esindaja.
Ta on minevikus olnud ka Inglismaal F3 tiimi tehnikadirektor.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Mina pean "stock" sisu kestvuse all ikka silmas suurimat võimsust, mida kannatab kap-remonditud mootor pikaajaliselt , a-la iga päev kärutades.rookie kirjutas:
Ja mis asi see stock sisu on? Blueprint mootor, mis on ehitatud uutest, kvaliteetsetest originaalosadest? Vana töökorras 500 000 sõitnud tehasemootor, mis on minimaalsete modifikatsioonidega turbotatud?
Isegi nende kahe vahe taluvuses on vaat et kahekordne!
Või mis see 500 hj on? 30 sekundit dünos või igapäevaselt välja vajutatav võimsus? Nendel kahel on mootori osas VÄÄÄÄÄÄÄÄGA suur vahe.
St rohkem kui 30s dünos, isegi rohkem kui 30 000km igapäeva liikluses...
Noh ma ei tea...see on minu arust nagu "jõu välja kannatamine" kui masin suudab ilma suuremate probleemideta läbida 30K ja rohkem kilomeetreid näiteks...
