f1 turbomootorid

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

wa666ou
Postitusi: 388
Liitunud: 14.06.2006 22:57

Postitus Postitas wa666ou »

tahaks näha neid legendaarseid sõite, kus "buustinupu" vajutamise järel toimusid kreisid möödasõidud, mida olevat olnud kaameralgi raske jälgida.

megad masinad olid igatahes :shock:
Volvopower @400+
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

http://www.gurneyflap.com/Resources/DSC05925.jpg

siin...
Välja ei suuda mõelda...
Pildil on onju sisselaskekollektor...

Mis kuramuse "küünlajuhtmed" need on? Tõesti pihustid? ei tahaks uskuda...

aidake lolli :-D
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

http://www.gurneyflap.com/Resources/DSC05998.jpg

mehaaniline sissepritse, pihustatakse otse sisselaske porti.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

renaulti mootor-maximum of 5,2bar boost-1200hp 1,5L mootorist :O
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Lahja on see Renault :D : BMW ja TAG-Porsche sama mahuga mootoritest (BMW-l R4 ja Porschel V6) saadi 1500+ kätte.
EDIT: Need 1200 ja 1500 hj numbrid käisid siiski enamasti kvalifikatsiooniseadete kohta, võistlussõidu jaoks piirati võimsus enamasti 800-1000hj peale.

Algul kasutati jah mehaanilist pritset, hiljem ikka EFI-t, põhitootjateks olid TAG (TAGTronic) ja Bosch (Motronic) ja Theilert.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

kas porsche V6 mootor oli 1,5L? kindlasti on edevamaid aga se fakt et niipalju kätte saadi on midagi..kas taon 1200 v 1500 pole minujaoks nii suur vahe...see 1200 on juba v norm saavutus :)
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Porsche oli V6 ja 1.5l.
Need näited olid lihtsalt info lisamiseks. Nii suur hj number pole ju tegelikult iseenesest midagi erilist, isegi nö hobituunijad suudavad vahel selliseid numbreid nii väikesest töömahust välja manada. Imetlusväärne on hoopis see, et need mootorid polnud vaid 1/4 miili jaoks, vaid kannatasid vabalt ühe kõva racing-weekendi ära (treeningud, soojendus, kvalifikatsioon jne). Mootorite vahetust tuli ette muidugi, aga siiski olid need mootorid mõeldud vähemalt 10 full-race tundi vastu pidama.
Kui paljud kõvade tuuningautode mootorid seda suudaksid? Karta on, et mitte sinnapoolegi. Niisama tänaval törtsutada ja vahepeal kiirendada küll, aga @full throttle paar h järjest? :)
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Muide, siiani üks kõvemaid rinkasarjasid läbi aegade oli Can-Am, mida sõideti 1966-1974 ja seal nt puudusid pmst tehnilised piirangud autole.

Kui F1 masinad said 1500hj kätte kuskil 80'ndate keskpaigaks, siis seal oli 1600-1700hj 1970-1972 tavaline number, tõsi, oluliselt suuremate mootorite abil. Jällegi, kvalifikatsioonivõimsus, nö tavaolukorras olid võimsused 900-1200hj.
Ja mida need suutsid?
Väike lõik:
In 1972 Porsche introduced an even more powerful car, the 917/30. Nicknamed the Turbopanzer this car was truly a monster. With 1100 horsepower (820 kW, adjustable up to 1600 horsepower) on tap from a 5.4 liter flat-12 and better downforce this car won every race in the 1973 championship. In 1975 Mark Donohue drove this car to a closed course world speed record of 221 mph (356 km/h) at the Talladega Superspeedway. It did over 250 mph (402 km/h) on the straights. It also helped kill Can Am by being one of the most expensive cars Porsche ever made. No one could compete with this outrageous machine with the budgets of the day. For 1974 a 3 miles per US gallon maximum fuel consumption rule was introduced by the SCCA, partially due to the current fuel crisis, but also to try and take the teeth out of Porsche's dominance.

These marques (McLaren, Chaparral, Lola, BRM, Shadow and Porsche) dominated the series for most of its existence; other vehicles occasionally appeared but were essentially making up the numbers. Well-established European manufacturers like Ferrari, Maserati and BRM appeared at various times with little success, March tried to get a share of the lucrative market in 1970-1 but couldn't establish themselves, and Ford flitted across the scene with a number of unsuccessful cars based on the GT40 and its successors. American specialist marques like McKee, Caldwell, and the part-titanium Autocoast also competed, alongside real exotica like the astonishing four-engined Macs-It special.

See sari oli tõeline titaanide heitlus, kus võistlesid automaailma vägevad ja panid välja selle, mis neil panna oli, kuna piiranguid polnud.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
wa666ou
Postitusi: 388
Liitunud: 14.06.2006 22:57

Postitus Postitas wa666ou »

good ol' times :)

viitsid sa selle jutu kohta linki visata
Volvopower @400+
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

Mida Can-Am sarjas kütusena kasutati?

Tean et turbo F1-d kasutasid soojendatud tolueeni, ehk siis äärmiselt mürgist kantserogeenset kütust. Olen isegi mõelnud seda kütust uuesti kasutusele võtta oma heade omadust tõttu kuid tervis on ikka tähtsam ja seega soovitan E85 üle kõige.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Aa, kütuste vahe oli jah, Can-Amis oli kasutusel bensiin.

Pagan, mul oli see sait enda arvutisse salvestatud juba paar aastat, praegu on sait netist maas igatahes, seepärast kopeerisingi teksti otse siia.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Jesper
Postitusi: 135
Liitunud: 29.10.2006 20:58

Postitus Postitas Jesper »

Can-Ami põhiviga oli sama, mis hetkel WRC-s ning juba pikemat aega F1-s - nimelt toovad kõrgtehnoloogiat soosivad reeglid kaasa stratosfäärilised kulutused võidukonkurentsis püsimiseks. Alati on keegi kelle mootor piltlikult öeldes sisaldab kuupsentimeetrite asemel kuupdollareid. Ja kui tasavägist võistlust ei ole, siis ei viitsi ka pealtvaatajad raja äärde tulla, see selle sarja ka lõpuks hukutas. Näiteks USA-s ülipopulaarne kiirendusklass Top Fuel ei ole üldse nii vaba klass kui tundub, nii autodele kui mootoritele on üsna põhjalikud reeglid, mis igati piiravad kõrgtehnoloogia kasutamist.

Hetke tehnoloogiaga võiks vabavormelid ilmselt arendada vähemalt 1500-2000hp ringis ilma suuremate vastupidavusprobleemideta (Veyron arendab ju 1000 ja sellel on lausa numbrid ning tehasegarantii). Samas sellel puudub point - pole ju ringradu kus selliste monstrumitega sõita ning telekast vaadates (peamine tuluallikas igal suuremal sarjal) nagunii aru ei saa, kas autol on 600 või 1600 heppa. Lisaks veel ohutus, mina olen oma aktiivse võidusõiduhuvi perioodil oma jälgitavates sarjades näinud kolme surma, ühte neist otseülekandena, hea meelega rohkem ei tahaks.

Absoluuttasemest huvitavam on see, et sisuliselt on Can-Ami võimsused jõudnud tavalise harrastaja rahakoti jaoks vastuvõetavasse hinnaklassi, 1000+ hp tänavaautod ei ole isegi väljaspool USA-t enam eriline ime. 600 hp on täiesti igapäevane. Vot see on progress :)
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

jah, sellest seisukohast on (mootori)piirangud kindlasti vajalikud...

aga ütle nüüd ausalt, kas tehnika poolest on rohkem huvipakkuvad f1 tänapäeva "elektroonikapommid" või 80-ndate "suhteliselt lihtsad - jaajah :lol: " turbomootorid...

minule küll pakuvad turbod rohkem huvi! ;)
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Noh, ralliautode Group B käib ka kindlasti nende ajastute-sarjade hulka, mida võib huvitavaks nimetada! :)
Mis nende nimetatud sarjade juures vahvat oli on see, et nende autodega (can-Am, turboajastu F1, B-grupp) sõitmiseks pidi juhil ikka kõvasti nö päris sõiduoskust ja ka julgust olema, sest nendel autodel oli siiski kolm pedaali ja käigukang, mitte "playstation" nupud roolil. IMO teeb see võidusõidu hoopis huvitavamaks.

Suht raske on praegu teadvustada endale, kuidas varastel 70'ndatel juht 1500hj autoga sirgel 400+ km/h kätte sai, pidurdas selle maha (käigukangiga võimeldes!) ja siis 100% difrilukuga autoga, millel 400+mm slikid all ja lisaks tolle ajastu viletsapoolne aerodünaamika "kaasavaraks" kurvi läbis!
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasta