Blow-off / by-pass klapid

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
Renn
Postitusi: 387
Liitunud: 04.02.2005 22:50
Asukoht: Tartu/Tallinn

Postitus Postitas Renn »

Kooslus KKK K26/8 & Bosch 110(Audi TT) klapp teevad gaasi maha lastes 1,3 bar`i pealt ilusa sutsaka
Rõhu lööb üsna kiirelt üles ja ka hoiab stabiilselt seda!
Soovitan ! :)
NisMo history: 3x 200sx S13, 1x Pulsar GTiR , 1x S14A ...to be continued
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

rõhku niipalju ei tule, aga külm osa on sellel integreeritud bypassiga suurem kui k26/6 külmal.
marauder
Postitusi: 155
Liitunud: 06.07.2006 10:37
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas marauder »

Audi 1,8T on mötet panna?
Kui siis mida?
MB
Postitusi: 64
Liitunud: 01.08.2005 19:12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MB »

Hakkas huvitama selline asi, et bov teeb sellist sisina moodi häält, aga osad masinad teevad nagu sellise suht valju häälse sutsaka näited:
http://www.youtube.com/watch?v=CH8ndgePdyM
http://video.google.com/videoplay?docid ... 1&q=3s+gte
http://video.google.com/videoplay?docid ... 4&q=3s+gte
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0&q=3s+gte
küsimus siis kuidas, mis tegurite/raua koos mõjul tegib selline sound ?
sportlik huvi
Madis Toyota Celica ST185 & ST205 Gt-Fourid & SW22 MR2 Turbo (lhd)
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Postitus Postitas Ar21 »

Sai panna Subarule orginaali asemele Dahlback Racing´u by-passi ja läks ka kuuldavamaks see susin gaasi järsul vabastamisel. Aga mul on ka muid asju vabamaks tehtud sisselasekes.
Viimati muutis Ar21, 12.12.2006 13:28, muudetud 1 kord kokku.
MB
Postitusi: 64
Liitunud: 01.08.2005 19:12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MB »

et siis sealsetel masinatel ka kasutuses by-pass valve ? tiba segadusse ajav see, et leidsin seal videotes oleva masina (roheline, 3s gte mootoriga) setupi netist ja seal kirjas, et peal on "GFB Blowoff Valve" link masina kirjeldusega http://www.bmsc.com.au/forums/buy-sell- ... mania.html

siin üks hea soundi näide veel:
http://videos.streetfire.net/search/by- ... 59464c.htm
Madis Toyota Celica ST185 & ST205 Gt-Fourid & SW22 MR2 Turbo (lhd)
Laisu
Postitusi: 451
Liitunud: 08.09.2006 21:16
Asukoht: Saue/Tallinn

Postitus Postitas Laisu »

kui mõtled seda häält mis on seal viimases videos, siis seda teeb tavaline koonusfilter :lol:
endal proovitud asi, kui veel BOV-i küljes ei olnud
wa666ou
Postitusi: 388
Liitunud: 14.06.2006 22:57

Postitus Postitas wa666ou »

äkki sa mõtled seda "ba-ba-ba-ba-ba-baa" (kui gaasi kõrge rõhu pealt lahti laseb). Ingl.k nimetatakse seda compressor surge (fluttering sound) ehk siis kui bov laseb buusti välja, läheb ometigi osa õhku tagasi turbo poole ja labadele see mitte ei meeldi (hakkavad tagurpidi käima).

mõni spets võiks paremini selgitada.

Inglise keeles siis, mis on compressor surge:
the flutter that occurs in your turbo car occurs because air comes back from your closed throttle plate and hits the compressed air coming from your turbo, inducing something called Compressor Surge.

a typical surge event consists of high pressure spike followed by a sharp drop in pressure and then a slow recovery back to the stable operating point pressure.

a significant low momentum fluid blockage develops in the diffuser at a stable operating point just above the stalling mass flow. With a further constriction of the mass flow, the blockage in the diffuser cause the large pressure spike observed at the start of the surge cycle (the begining of flutter). Furthermore, during the high pressure spike (closing your throttle plate), the flow in the diffuser completely reverses and flows up into the vaneless space (the snail shape of your compressor cover).

At the point of minimum pressure in the diffuser, forward flow in the turbo is reestablished (this is because your turbo is still spinning and trying to compress air, but the high pressure shock in the outlet hasn't let it until this point) in the form of a supersonic shock front that propagates back down through the outlet.

The supersonic shock front forces the remnants of the reversing flow out of the diffuser, producing a Low pressure zone in the compressor outlet.

As the pressure slowly recovers in the compressor outlet, the high speed flow subsides and the flow field approaches the stable operating point conditions of high speed flow entering the compressor and low speed flow within/exiting the compressor outlet (the air coming out of your compressor is still traveling fast, but compared to the atmospheric pressured air entering, it is considered low velocity relative to the intake).

the reverse flow occurring during compressor surge is influenced by the pressure waves emanating from the passing compressor blades. it has been shown that pressure fluctuations in the compressor housing/outlet are caused by pressure waves emanating from the impeller blades.
Volvopower @400+
Laisu
Postitusi: 451
Liitunud: 08.09.2006 21:16
Asukoht: Saue/Tallinn

Postitus Postitas Laisu »

wa666ou kirjutas:äkki sa mõtled seda "ba-ba-ba-ba-ba-baa" (kui gaasi kõrge rõhu pealt lahti laseb). Ingl.k nimetatakse seda compressor surge (fluttering sound) ehk siis kui bov laseb buusti välja, läheb ometigi osa õhku tagasi turbo poole ja labadele see mitte ei meeldi (hakkavad tagurpidi käima).

mõni spets võiks paremini selgitada.
just nii, ja see mis suundub tagasi turbo poole tuleb lõpuks välja õhufiltrist, ning kui on koonusfilter paigaldatud, siis kostub ka see hääl mida videos kuulda oli. Kui on suur soov, siis ma võin seda enda autopeal ka näidata, nimelt kui bov nö tagant ära võtta, siis läheb rõhk läbi turbo ning filtri tagasi välja.
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Tuleks vaataks küll mingipäev, pole nagu kaugele tulla ka...
Laisu
Postitusi: 451
Liitunud: 08.09.2006 21:16
Asukoht: Saue/Tallinn

Postitus Postitas Laisu »

no problem 8)
wa666ou
Postitusi: 388
Liitunud: 14.06.2006 22:57

Postitus Postitas wa666ou »

Volvopower @400+
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Mina blow-offi kinnises ja lahtises olekus throttle response'i vahest aru ei saanud (kutt ise ütleb: "notice how the engine reacts so much faster"). Võibolla tuleb see minu eelarvamusest, sest ma ei saa aru mis takistust põhjustab turbo sisselaskele (võibolla mõne komakohataguse protsendi), eriti veel tühikäigupööretel kus õhuvool 10x väiksem maksimaalsest õhuvoolust :? . Äkki keegi seletab.

Siin on veel üks video, kus võrreldakse teist tüüpi BOViga. Sealt näha, et klapp ise reageerib küll kiiresti.
jannyy
Postitusi: 44
Liitunud: 08.06.2005 13:00
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas jannyy »

miil kirjutas:
Mina blow-offi kinnises ja lahtises olekus throttle response'i vahest aru ei saanud (kutt ise ütleb: "notice how the engine reacts so much faster"). Võibolla tuleb see minu eelarvamusest, sest ma ei saa aru mis takistust põhjustab turbo sisselaskele (võibolla mõne komakohataguse protsendi), eriti veel tühikäigupööretel kus õhuvool 10x väiksem maksimaalsest õhuvoolust :? . Äkki keegi seletab.

Siin on veel üks video, kus võrreldakse teist tüüpi BOViga. Sealt näha, et klapp ise reageerib küll kiiresti.
Tundub päris huvitav klapp olema. Nende videote järgi ei oskaks midagi paremat tahtagi.
Reageerimis vahe oli ikka märgatav võrreldes teise BOV-iga.
Ja sammuti surge ei tekkinud.
Kasutaja avatar
Simpson
Postitusi: 131
Liitunud: 07.03.2005 22:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Simpson »

point nagu polegi selles, et ta tühikäigul toimiks vaid selles vahes kui järsku gaasi põhja vajutad. Siis see lahtine bov imeb sealt vähe õhku juurde enne kui sulgub ja seega saab mootor kiiremini pöördesse minna. ehk siis nagu seal väidavad throttle response paraneb.
Vasta