Võtan u. sama näite: et sõidame masinaga 5käiguga 3000rpm ja nüüd paneme sisse 3nda käigu, laseme gaasi ja siduri lahti ja pöörded hüppavad N: 4500rpmi peale.
Miks auto pidurdab?
Mootorisse katkestatakse bensiini pealeandmine, e. kuskilt peab mootor saama energia et tõsta mootori pöördeid 4500rpmi peale. Energia et tekitada kompressioon... Selle pärast auto pidurdabki. N: 2l R4 mootor, igal pöördel on üks survetakt, e. surustakse 500cm3 õhku kokku u. 55cm3 suurusesse põlemiskambrisse, igale kolvi cm2 on päris mitu kg jõudu ja korrutame selle 4500rpmiga.
Järeldus - kergem hooratas ei tähenda mootoriga pidurdamise juures suurt midagi... Hoopis surveaste on oluline.
Mõni rohkem füüsikat armastav inimene võiks selle isegi välja arvutada
