Kes kaalub "chipi" ja stand-alone'i vahel....

Kuidas oma auto dünaamikat paremaks muuta ?

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Kes kaalub "chipi" ja stand-alone'i vahel....

Postitus Postitas Raceboy »

....saab head infot mõlema kohta siit. Lugege ja otsustage ise:
http://www.sdsefi.com/techchip.htm
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

Kuna saidi omanik on ise standalone teemaga seotud, siis otse loomulikult on seal naiivne erapooletut käsitlust oodata :roll:

Kui on tegemist tuuningfirma poolt pakutava järele katsetatud ja peenhäälestatud tüüp-paketiga, siis on chip vägagi tegija ja sellisel juhul ei ole standalonel mingit eelist.

Pigem on siis eelis isegi chipitud tehase ECM-l, sest ühel tänapäeva auto tehaseajul on ikka vaks rohkem sisendeid ja seetõttu pakub ta õigesti häälestatuna paremat ökonoomsust ja driveability't

Kuskil üksikeksemplarina ehitatud autol on muidugi chip mõttetu.

Chipiga tüüp-pakettidel on ka see "aga", et tuuningfirma annab garantii ja tänakõlbliku auto korral peab olema välistatud, et iga suvaline amatöör seal "segu tjuunima" pääseb.

Igatahes masstöö puhul pakub chipitud tehaseaju paremat hinna/kvaliteedi suhet kui standalone.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

rookie kirjutas: Igatahes masstöö puhul pakub chipitud tehaseaju paremat hinna/kvaliteedi suhet kui standalone.
aga paraku siin ei ole masstoodanguga eriti mingit pistmist :)
Kasutaja avatar
temp
Postitusi: 300
Liitunud: 13.01.2005 11:10
Asukoht: Tallinn 56158200

Postitus Postitas temp »

kindlasti oleneb ka konkreetsest masinast... nissanil (sr20det) on päris head võimalused chippimiseks ja monitoorimiseks otse ajust.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

vahe on gi selles et chip on 1 kindla riistvara seade jaoks ja ei võimalda pms muutmisi kuigi kui midagi suurt ei tee töötavad asjad edasi...
hobilisele ja ehitajale ei ole chipist kasu arvanma...
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Seal oli ka öeldud selgelt: kes tahab autoga tegeleda, pole chipist mingit kasu.
Ja tänapäevaste all peetakse silmas viimase mõne aasta väljalaske ajusid, mitte 10-20a vanuseid iidseid jubinaid. Uutelgi pole nende sisendite jmga midagi väga priisata, oma vajaduste järgi neid kasutada/kohandada ikkagi ei saa.

Ja mis raha küsitakse chippide eest? Mõttetute eest vähe, aga IGA auto on erinev, ka sama "riistvaraga", sest isegi kulumisaste jm mõjutab mootori seadeid. See on väga tähtis just tõsiste autode puhul, kus ei saa paarikraadist süütenurga või seguühiku erinevust lubada.

Kas "päris hea võimalus" tähendab võimalust tõmmata binaarfail arvutisse ja siis "backward engineeringut" tehes muuta, uus fail kõrvetada ja katsetada? Või osta kallis emulaator või lasta seda tööd teha? Kõik taandub rahale ja võimalustele. Kel vähegi vajadust mõnikord seadeid ümber sättida, on chip täiesti mõttetu.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
temp
Postitusi: 300
Liitunud: 13.01.2005 11:10
Asukoht: Tallinn 56158200

Postitus Postitas temp »

Nissanile emu chipi asemele ja läppari taha, lisaks veel monitooring ajust kah läpparile järgi. Siis on võimalik juba reaalajas jägida, mis tulbast mis andmed parasjagu kasutuses on. Seega sellises variandis tuleb sama välju kui standalone. Kui asi seades ei ole enam läpparit vaja. Standalone seadistamine kaäbi ju samamoodi läppariga.
Emu ja monitooringu kaabel tuleb kõvasti odavam kui standalone 8)
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Kahjuks ei võimalda originaalaju eales funktsioone nagu boost control vms juhtida.
Huvitav, kui see nii hea on, miks siis kõik tõsisemad autod programmeeritava aju teed lähevad?

EDIT: paljusid standalone'e saab programmeerida ka ilma läptopita, lisaks on neil olemas on-board datalogging jm.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Minu arusaamist mööda oleks asi sedasi:

1) "leti" chip - autole kus raud vastab 100% chipi tootja/kirjutaja poolt näidatule.

2) custom chip - tuunitud igapäevaliikurile kus rauas pole plaanis rohkem muudatusi teha.

3) standalone - hobiautole millega igapäevaselt ei liiguta ja kus raua konfiguratsiooniga pidevalt mängitakse.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Standalone on mul igapäevaautol ja hetkel ei saa absoluutselt millegi üle kurta. Isegi külmadega käivitub paugust ja käib täiesti hästi.
Kõik sõltub häälestusest.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Jah saab sõita küll aga reeglina on igapäevaliikluseks originaal ajud lollikindlamad - seda eriti inimesele kes ise seadistamisega hakkama ei saa...
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Silwer jõudiski ilusti selleni mis on nende variantide peamine vahe.
See kes oskab standalone-i seadistada võtab muidugi selle.
Samas need kes ise ei ehita ei pea seda tarvilikuks ja lihtsam/odavam on lasta chip teha teatud confi jaoks.

Originaal aju remappides on see eelis, et pead muutma ainult näiteks fuel/ignition map-i.
Standalone-il pead kõik asjad nullist tegema, see on palju töömahukam.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
jk
Postitusi: 250
Liitunud: 29.11.2004 21:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas jk »

Kui ise ei oska/ei taha seadistada, siis on parem see variant, mida sinu auto seadistaja oskab.
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

Valik PEAKS sõltuma ainult tehnika kasutuseesmärgist.
Mis vahet kui ise seadistada ei oska, selleks on oma ala spetsialistid. Mis vahet kui süsteem on kallis, kui on vaja siis on vaja ja otseteed lihtsalt pole. Vastasel juhul peab muu ala valima.
Chiptuning on väga hea lahendus "tavaautodele" - kiire, odav, töökindel ja toimiv.
Muidugi alati ei pea lahendus/otsus puhtalt ratsionaalne olema. Võibolla on lihtsalt huvi "mängida" EMSga ja õppida tundma mootoritööd - seegi võib olla mõne inimese puhul eesmärk, ja täiesti arusaadav - so väga huvitav protsess.
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
Vasta