Turbo õlituse rõhk

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Turbo õlituse rõhk

Postitus Postitas Mihkel »

Olen antud teema kohta kuulnud mitmeid arvamusi ja tahaks asjast nagu kindlat sotti saada.
Maximum Boost raamat väidab, et 4,5 kuni 5 bari õlirõhk turbole võib õlitihendid rikkuda ning turbo hakkab õli lekkima.
Tühikäigul on turbo õlituse rõhk minimaalne ~0.4bar ja täislaksu all ~1.8bar.
Parandage mu juttu, kui midagi valesti!
Maksimaalsed andmed on järelikult 0.4-4.5bar vahel aga maksimum rõhk tühikäigul? Täisgaasiga maksimum järelikult 4-4.5bar.

Palju turbomootoritel originaalis turbosse mineva õli rõhk on?

Liiga suur rõhk ja takistustega tagsivool võib turbo õlitihendid ära rikkuda?

Turbo õlituse tagasivool peab olema vaba vooluga otse õlipanni ja nii otsest ning lühikest teed pidi kui võimalik.
Seda on kuuldavasti ka praktikas testitud.

On kellegil midagi täpsemat lisada või maha laita?

Ja kõrvale küsiks veel seda, et kas keegi teab samu andmeid kompressorite kohta?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

no ülemise piiriga peab midagi mäda olema, sest enamus autodest tuleb turbole otse õlitussüsteemist õli peale, mingit reduktorit vahel pole. Ja õlirõhk korras mootoril ongi 5 bar kandis, külmalt 7-8 Bar, tühikäigul kuumalt ~2 Bar. Enda omalgi sama. Jääb üle ainult kvaliteetset õli kasutada :-D
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

See mind just huvitaski, et kuidas asi originaalis turbokatel lahendatud on.
Kõige kindlam oleks ilmselt õlirõhukell turbo pealevoolu otsapeale panna ja mõnel autol ära kontrollida.

Kompressori kohta on öeldud VW-l, et peab väga väike rõhk olema (0,3bar vist oli).
Muret tekitas sellepärast, et originaal õlitusvoolik andis saba ja lasin uue teha.
Aga kuna neil nii peenikest voolikut polnud, tehti 3x jämedam umbes.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Vasta