Oil catch tank

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

veider
Postitusi: 232
Liitunud: 13.08.2006 22:55
Asukoht: Tartumaa

Oil catch tank

Postitus Postitas veider »

Selline küsimus, et kas kellelgil on kogemusi või teab mõnda lehte kus on kirjeldatud kuidas ise valmistada oil catch tanki?
No comment!
Kasutaja avatar
crisp
Postitusi: 221
Liitunud: 27.02.2005 1:18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas crisp »

minu õpetus:

mine poodi
osta 0,4 pdl starteri energia jooki
joo pudel tühjaks
torka kääridega pudeli üla osasse augud
suuna krateri tuulutuse toru pudelisse (vajadusel kinnita klambriga)
aseta pudel sobivasse kohta kapote all (vajadusel kinnita millegiga)



minul asi nii lahendatud kulu ca 25-55 eequ, kindlasti saab ka mingi kallima lahenduse sinna osta... :roll:
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Postitus Postitas Ar21 »

Paljudel vanade hõredate mootoritega turbodiislimeestel nii tehtud.

Tegelt võiks selline asi turbomootoritel IC-ga juba tehasest peal olla. Aga ju siis lisakulu, mida ka otseselt vaja pole.
Kasutaja avatar
labe
Postitusi: 18
Liitunud: 13.11.2005 19:56

Postitus Postitas labe »

Mul aga küsimus, et mismoodi oleks tark ic ja kõik õhutorud sinna aastatega kogunenud kõntsast puhastada? Omal sama asi plaanis paigaldada (mb 290td), sest see vaatepilt mis lõdvikute vahele piiludes avanes, absoluutselt ei meeldinud.
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

Ar21 kirjutas: Tegelt võiks selline asi turbomootoritel IC-ga juba tehasest peal olla. Aga ju siis lisakulu, mida ka otseselt vaja pole.
Ma teiste turbomootorite kohta rääkida ei saa aga audi 20VT (200, S2) masinatel on karterituulutuse vahel klapp mis teatud maalt turbo rõhu tootmise ajal lihtsalt sulgub ning ventileerimist ei toimu. Kuna aga masinad on vanad (suuremosa neid masinaid ju 15+a vanad) ei tööta ta korralikult ning installitakse hoopis õlikoguja (ise ostsin ka õlikoguja enne seda kui üldse selle klapi tööst või olemasolust teada sain:().
Mul aga küsimus, et mismoodi oleks tark ic ja kõik õhutorud sinna aastatega kogunenud kõntsast puhastada? Omal sama asi plaanis paigaldada (mb 290td), sest see vaatepilt mis lõdvikute vahele piiludes avanes, absoluutselt ei meeldinud.
Mina puhastasin IC ära diiselkütusega, IC masina pealt maha, otsast valad diislit sisse, hoiad kätega otstest kinni ja muudkui loksutad ühele ja teisele poole, ilusti sai seest asja läikima.
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Audidel on see klapp selleks, et rõhk karterisse ei läheks.
Samamoodi on see ka Subarul.

See peaks ka teistel sama süsteemiga autodel nii olema.
Aga see klapp ei mõjuta cooleri õliga kattumist, kuna õli tõmmatakse sisse just turbo eest.
Ka hõrenduse ajal.

Korra olen ühel 20VT audil oil catch-i ringi tõstnud.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

Rõhk karterisse hoopis... käiguvahetuse hetkel siis? või missasja??? sest karterituulutuse ots asub ju turbo ees mitte temast edasi olevas rõhku tekitavas alas.
Klapp ise siis see nr 4 seal ja tema asendit vaadates ja meenutades kui teda maha võtsin ja uurisin on küll meeles ning jäi mulje, et just väga suure hõrenduse korral tõmmatakse ta hoopis kinni... Isee-enesest kui klapp oleks seal vastupidi küljes... siis tõesti võiks ta töödata ta just nii, et hõrenduse ajal tõmmatakse asi lahti ning surve ajal läheks ta kinni. Kusjuures väga paljude masinate peal ma toda asja tagurpidi olengi kohanud :(
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Seal on üks klapp veel.

Räägime eri asjadest lihtsalt.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

Mihkel kirjutas:Seal on üks klapp veel.

Räägime eri asjadest lihtsalt.
Mis numbriga :shock: kogu karterituulutuse torustik alates karterist kuni turbo ette mineva lõdvikuni on pildil ja ühtki klappi mina seal peale selle nr 4 ei näe?
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Sisselaske kollektori all salongi poolses otsas.
Oli vist sinist värvi klapp.

Number 6 võib see olla. Natuke vilets joonis on ETKA-s.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

Pilt läheb ka suuremaks, liigu pildile ja oota tiba ning alla nurka peaks tulema suurendamise nupp.
Käisin siis natuke näppe õliseks tegemas ja uurisin, et mis värk siis ikkagi on.
Algab asi siis jah sealt 1a pealt ning jaguneb kaheks millest üks ots läheb otse klapikambri kaane alla ning teine jämedam klapi külge, klapist edasi sinna sisselaske taha mootori salongipoolsesse otsa kus on kolmik. Siit jooniselt jääb mulje nagu see klap istuks otsaga sinna kolmikusse sisse risti karteri ja turbo "vahele" kuid tegelikkuses päris nii pole... on kolmik millest nüüd eralduv ots läheb sisselaske külge :shock: (ei olnud seal kunagi veel sobranud, et ei teandnudki...) ja see klapp asub nüüd risti kolmikust väljuva otsaga mis jõuab sinna sisselaskesse. Klapp on elektrooniline (või miski anduriga?) ning läbi klapi läheb veel omakorda toru edasi... krt nüüd muutus asi ka minu jaoks keeruliseks, ei teadnudki enne, et seal asi nii segaseks on tehtud.
Siiski kui nüüd loogiliset mõelda on karterituulutuse ja turbo ees oleva lõdviku ühenduse vahel see nr 4 klapp ainult, muus osas on täiesti vaba jooks... läheb asi lihtsalt veel kuhugi mis on omakoda miski klapiga.
Kas ei võiks asi toimida nii, et niisama cruisides kui turbo veel rõhku ei tooda on tema ees olev hõrendus liialt väike karteri tuulutamiseks ning avatakse too klapp ning tekib lisatuulutus otse sisselaskesse. Kui nüüd vajutama hakata ning aju näeb, et rõhk on 1BAR (atmosfäri mõtlen) suletakse too klapp ning ventileerimine hakkab toimuma ainult turbo ette mineva toru kaudu. Ventileeritakse veel miski maani ning siis too nr 4 klapp sulgub ja ventileerimist enam ei toimu? kas see oleks miskitst otsast loogiline üldse :?
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Üldiselt mul võttis ka asi toona kenakese mõttepausi, et asjast aru saada.

Üldiselt oil catch-iga kõige lihtsam need sisselaske otsad kinni panna ja otse karterist voolik oil catchi vedada.
Kui klapikambri kaane külge ka mõni volla läheb, siis sealt ka otse oilcatchi.

Nii saab need klapid likvideerida (juhul kui muid asju ei mõjuta need) ja sisselaske lekkeid vähendada.

Mis pilti puudutab, siis mul on 20" LCD ja sellel on see pilt 1/6 kogu ekraanist (ei lähe enam suuremaks) :-D
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

Selge, saime asjasse natukenegi selgust:D
Siinkohal üks küsimus ka teemasse juurde. Kui nüüd teha nii nagu seda soovitas teema alguses crisp, ehk ära kaotada igasugune sundventilatsioon siis mis võivad olla sellise asja miinused? (mitte roheliste seisukohalt)... kas sellega seoses ei teki miskeid jamasid? mõtlen just pikemaajalise kasutamise korral... miski mõttega on asi ju sundventileeritavaks tehtud, või on tõesti asi ainult rohelistes, et kuhugi niisama lasta ei või ja suunati asi sisselaskesse?
Teema algatajale niipalju, et ega see asi miski eriline asjandus polegi, et miskit skeemi selleks vaja peaks olema. Tegu on lihtsalt purgiga millel on üleval kaks toru ning küljepeal väike läbipaistev toruke tema täitumise jälgimiseks, ise saaks sellega vast iga mees hakkama kel materjal ning keevitus võtta on, probleesemaks saab vast tolle skaala tegemine kuid nagu aru sain on vastavaid asju ehituspoes nt müüa (need nurgad mõtlen millede vahele toru pannakse).
Lisan ka pildi juurde: http://japrace.com/shop/images/uploads/ ... h_tank.JPG kuid arvatavasti oled ka ise juba kuskil mõnd näinud.
Mis pilti puudutab, siis mul on 20" LCD ja sellel on see pilt 1/6 kogu ekraanist (ei lähe enam suuremaks)
See oli muidugi hea :P ma just vähendasin pilti, et kõikidele monitori ära mahuks :P ETKA jaoks muudan reso suuremaks ning pärast pildi editimist ning ülesse panemist panin reso tagasi ning minu originaal 1024x768 reso peal jäi asi ikka liialt suur :P
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Niipalju kui uurinud/kuulnud olen ei põhjusta karterigaaside lihtsalt atmosfääri laskmine mingeid probleeme.
Mingi kindlus ehk on, et paremini ära tõmab hõrendusega aga see ilmselt ei ole väga oluline.
Pool ideest on vast looduse reostamise seisukohalt tehtud.

Rinka autodel pidavat asi ka lihtsalt topsikusse suunamisega lahendatud olema.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Korralikult tuleks oil catch tank siiski teha, säästate mootorit ja keskkonda.
Ja raske seda teha ei ole. Tuleb võtta alumiiniumtoru jupp, otsadele kaaned, põhjast voolik karterisse, ülevalt ühelt poolt karterituulutuse ots sisse, teiselt poolt enne turbot sisselaskesse. Aga nende kahe vahele tuleb teha väike "sein", et õli otse välja ei lendaks. Paljudel autosel on juba stockis selline asi (minu omal plastmassist), ja ei tule sisselaskesse mingit õli. Korralikult valmistatuna (loe: kenasti keevitatuna) on asi väga viisakas.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasta