K: rõhk, segu ja aju

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
puhur
Postitusi: 17
Liitunud: 25.09.2006 10:07

K: rõhk, segu ja aju

Postitus Postitas puhur »

Hei

Tahaks endale selgeks teha mõned asjad ja küsingi üle.
1)
Kui nüüd tahta autol turbo vahetada, siis mis juhtub kui jätta chip samaks? Oletame, et külge läheb iga küljepealt parem turbo: rõhk varem üles, hoiab rõhku kauem ja üldse suurem rõhk.
Kuidas nüüd aju reageerib sellele? See on selge, et kui tuleb liiga suur rõhk, siis aju läheb niiöelda safe mode-i. Aga kuidas mõjub see auto küttesegule, kui max rõhk saavutatakse oletame 1000 pööret varem ning eelmise turboga võrdset rõhku hoitakse 2000 pööret kauem?
Küsimus pigem siis selline, et kas aju sätib küttesegu vastavalt rõhule, või on segu parameetrid vastavalt pööretele ja „oletatavale rõhule” räigelt softi sisse kirjutatud?

2)
Kas mehaaniliselt on võimalik piirata rõhu suurust, mis turbost mootorisse jõuab? Oletame, et turbo suudab kenasti toota 1.5 bari, aga kas saab panna ta tööle nii, et mootorisse jõuab stabiilselt koguaeg maksimaalselt 0.8, ning ülejäänu lastakse ringlusest välja?
Üldiselt siis, et kas saab suvalise suure turbo(oletame gt28rs-i) panna stock chipiga tööle mingisugusel suvalisel 1.8T masinal?

Tänud :)
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Saab panna küll. Wastegate ja selle juhtimine jääb ju originaal? Aga selline originaal softiga suure turbo jooksutamine on mõttetu - rõhk tekib hiljem ja maksimum väärtus on ikka sama nagu originaaliga.

Ehk siis kui jätad softi originaaliks saad suure turboga viletsama tulemuse kui originaaliga.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
puhur
Postitusi: 17
Liitunud: 25.09.2006 10:07

Postitus Postitas puhur »

Tänan!
Aga kuidas seguga jääb? Kas aju ikkagi siis regullib vastavalt reaalsele rõhule, mis sisse tuleb või on chippi hardcode'itud väärtused vastavalt pööretele ja oletatavale rõhule?
Lihtsalt on plaan puhkuse ajal turbo ära vahetada ning parima aju otsimisega veel tööd teha. Lihtsalt hea oleks kui saaks vahepeal autoga ka sõita.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

GT28RS pole ju tegelikult üldse suur turbo.
Endale sai paar päeva tagasi soetatud ja peale läheb 2.0 Imprezale.
Kuna Impreza soft käib juba originaalis rikkalt, siis ei tohiks ilmselt väga suurt probleemi olla.
Eks varsti saab teada.
Juhul kui fuel map ei sobi, siis saan ka originaal aju softi ise ümber teha.

Boosti saad maha nii palju, kui acutaatori 0 asend on.
Ehk siis niipalju, et ainult vedrupingega hoitakse boosti.
Tvaliselt on see vist 0.5bar.
Sealt saad kõrgemaks tõsta kõige soodsamalt manual boost controlleriga.

Segu on fuel map-i sisse kirjutatud ja seda aju ise ei muuda.
Kui just WB lambda juba tehaseajul küljes pole ja siis ka ainult korrigeerib teatud protsendi piires.
Ma ei usu, et väga suurt probleemi tekib, kui paned ainult natuke tootlikuma turbo.
Saad ju ka kütuserõhuga mängida.
WB lambdaga tulebära kontrollida asi igaljuhul.
Süüdet oskavad enamus ajud ise ringi õppida (knock-i kuulates).

Ise kardan kõige rohkem just madalat otsa, et kui RS kiiremini üles spoolib.
Aga eks kui peal on oskan rohkem muljeid jagada.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
puhur
Postitusi: 17
Liitunud: 25.09.2006 10:07

Postitus Postitas puhur »

Suur tänu sulle!
Ise kardan mõlemat otsa, nii madalat kui kõrget, sest stock pumbaga läheb kindlasti lahjaks sellisel juhul.
Sain oma murele vastuse ja nüüd tean kuidas edasi käituda.

Tänud veelkord.
Vasta