Tahaks endale selgeks teha mõned asjad ja küsingi üle.
1)
Kui nüüd tahta autol turbo vahetada, siis mis juhtub kui jätta chip samaks? Oletame, et külge läheb iga küljepealt parem turbo: rõhk varem üles, hoiab rõhku kauem ja üldse suurem rõhk.
Kuidas nüüd aju reageerib sellele? See on selge, et kui tuleb liiga suur rõhk, siis aju läheb niiöelda safe mode-i. Aga kuidas mõjub see auto küttesegule, kui max rõhk saavutatakse oletame 1000 pööret varem ning eelmise turboga võrdset rõhku hoitakse 2000 pööret kauem?
Küsimus pigem siis selline, et kas aju sätib küttesegu vastavalt rõhule, või on segu parameetrid vastavalt pööretele ja „oletatavale rõhule” räigelt softi sisse kirjutatud?
2)
Kas mehaaniliselt on võimalik piirata rõhu suurust, mis turbost mootorisse jõuab? Oletame, et turbo suudab kenasti toota 1.5 bari, aga kas saab panna ta tööle nii, et mootorisse jõuab stabiilselt koguaeg maksimaalselt 0.8, ning ülejäänu lastakse ringlusest välja?
Üldiselt siis, et kas saab suvalise suure turbo(oletame gt28rs-i) panna stock chipiga tööle mingisugusel suvalisel 1.8T masinal?
Tänud
