Knife-edge väntvõlli plussid-miinused?
Knife-edge väntvõlli plussid-miinused?
On keegi teinud? Plaaninud? Kuna ei taha väntvõlli tugevuses väga kaotada, siis kas ja kui palju selline asi seda mõjutab? Kogemusi? Arvamusi?
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Postitusi: 79
- Liitunud: 07.12.2004 1:04
- Asukoht: Viljandi
Oma teadmatuses arvan, et väntvõlli tugevus ei vähene. Kas vända vastukaalud ei ole mitte sama rasked, kui kolb koos kepsuga? St siis tuleks ju ka kolvi-kepsu kaalu vähendada. Mis asja mõte üldse täpselt oleks, suurtel pööretel õlitakistuse vähendamine karteris vms???
1/8 mile - 8.628 @132.49km/h with slipping clutch...
Kolvid tulevad niigi oluliselt kergemad, kui stockis, samuti kepsud (need tahaks ka shot-peened'a lasta).
Väntvõllil aitab see lisaks kergemast kaalust tingitud võidule õliudust tekitatud takistust ületada. Kujutan ette, et ~6000rpm tegevale väntvõllile on see päris suur takistus. Samuti tuleb sellesama, knife-edged väntõllile lisaks ka crank-scraper, mis tehakse täpselt väntvõlli, raam- ja kepsupakkude käigu järgi. See takistab vändal õli laiali pritsimast.
Väntvõllil aitab see lisaks kergemast kaalust tingitud võidule õliudust tekitatud takistust ületada. Kujutan ette, et ~6000rpm tegevale väntvõllile on see päris suur takistus. Samuti tuleb sellesama, knife-edged väntõllile lisaks ka crank-scraper, mis tehakse täpselt väntvõlli, raam- ja kepsupakkude käigu järgi. See takistab vändal õli laiali pritsimast.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Crank-scraper: 
EDIT: Benefits from a crank scraper include:
-Less rotating mass for the engine to accelerate because of the removed oil.
-Less loss of power because of excessive drag caused by the windage cloud.
-Helps avoid oil starvation by keeping the oil in the pan during hard braking and turning as well as during off-road driving.
-Helps to cool critical engine parts by quickly returning heated oil to the sump.
-Helps to prevent the cylinder walls from being overloaded with oil.
-Can help with fuel efficiency.

EDIT: Benefits from a crank scraper include:
-Less rotating mass for the engine to accelerate because of the removed oil.
-Less loss of power because of excessive drag caused by the windage cloud.
-Helps avoid oil starvation by keeping the oil in the pan during hard braking and turning as well as during off-road driving.
-Helps to cool critical engine parts by quickly returning heated oil to the sump.
-Helps to prevent the cylinder walls from being overloaded with oil.
-Can help with fuel efficiency.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
vaevalt keegi oskab sulle kogemusi jagada. Ilmselt selline poolkõva/vahepealne lahendus enne kuivkarterit. Kindlasti ei tee halvemaks (ilmselt isegi võidad paar hj üleval), ega nõrgemaks (võetakse ju materjali maha ainult vastukaalu otsast).
Mind huvitaks rohkem kus/kes suudaks Eestis tasakaalustada vänta kepsude/kolvide kaalu arvestades.
Mind huvitaks rohkem kus/kes suudaks Eestis tasakaalustada vänta kepsude/kolvide kaalu arvestades.
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
tqhq's sellest juttu olnud
sisuliselt, R4'ja puhul pidi asi 1:1 olema (kolb ja keps Xg kergem - Xg ka vastukaalust maha).
Ning õli taksituse vastu karteris, on ikka kuiv karter.
sisuliselt, R4'ja puhul pidi asi 1:1 olema (kolb ja keps Xg kergem - Xg ka vastukaalust maha).
Ning õli taksituse vastu karteris, on ikka kuiv karter.
Kuivkarter ei õigusta ennast tänavasõidu auto puhul: kallis hind ja selle raha eest väike efekt. Väntvõlli tegemine seeeest ei maksa meil eriti midagi 

http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Knife-edge väntvõlli plussid-miinused?
Sorry, et vana teema elustan kuid otsisin ja see oli ainus teema, kus "Shot peening" ust juttu tehti. On see endiselt Eestis kättesaamatu? Oleks tarvis kepsusid kergendada kuid pidi nõrk jääma kui järeltöötlust ei tehta? On see vahe väga suur, kui tulemuseks jääb lihtsalt poleeritud pind?
Sama teema vända lihvimisega, nitraatimine muu maailma järgi justkui must have, meil aga justkui ei tehta? või on siiski võimalik ka meil teha?
Knife edge asja uurisin siis kui volkarid meeldima hakkasid seoses sellega, et originaalis puuduvad väntvõllil vastukaalud sootuks. Mujal välismaal keevitatakse need ise peale, töödeldakse mis iganes kujusse tarvis ning nitraaditakse pritsitakse ja tehakse sada muud imet mida meil vist senimaani teha ei saa.
See, et vastukaalude mass = kolvi / kepsu kaaluga on kindlasti vale. Niipalju, ei kaalu ükski vänt, et 7000 pöörde juures lendavat kolbi / kepsu tasakaalustada. Hoorattaid te ju kergendate kolbe kergendamata...kui nüüd mõelda on see ju pmt väntvõlli osa kui meeles pidada mis kraadi all vastukaalud üksteise suhtes paiknevad ja mida see tasakaalustuse mõttes tähendab (Vähemalt neljasilindriliste puhul mis pole kunagi tasakaalus) Mitmetel tehasemootoril on sama vänt kasutusel erinev rod-ratio ja erineva kolb / keps. Vastukaalud on lihtsalt väntvõlli tugevuse nimel lisatud asjad, mis tagavad ka stabiilsema ja ühtlasema käigu jne. Õigesti tehtud knife edge seda tugevust aga ei nõrgenda. Kindlasti kannab selline vänt ka vähem õli.
Rootsis pöörleb 1 ILMA vastukaaludeta väntvõll 8000 pöördega samas kui originaal kolbide ja kepsudega ei soovitata üle 5000 lasta sest on mõned pooleks läinud. (Mina lasin 6400ni probleemideta)
1 ilus näide teemast, kus mina seda esimest korda kohtasin:

PS! Peep kui tead üht sciroccot siis tead ka kedagi kes ühe vända teritamisega hetkel tegeleb
Sama teema vända lihvimisega, nitraatimine muu maailma järgi justkui must have, meil aga justkui ei tehta? või on siiski võimalik ka meil teha?
Knife edge asja uurisin siis kui volkarid meeldima hakkasid seoses sellega, et originaalis puuduvad väntvõllil vastukaalud sootuks. Mujal välismaal keevitatakse need ise peale, töödeldakse mis iganes kujusse tarvis ning nitraaditakse pritsitakse ja tehakse sada muud imet mida meil vist senimaani teha ei saa.
See, et vastukaalude mass = kolvi / kepsu kaaluga on kindlasti vale. Niipalju, ei kaalu ükski vänt, et 7000 pöörde juures lendavat kolbi / kepsu tasakaalustada. Hoorattaid te ju kergendate kolbe kergendamata...kui nüüd mõelda on see ju pmt väntvõlli osa kui meeles pidada mis kraadi all vastukaalud üksteise suhtes paiknevad ja mida see tasakaalustuse mõttes tähendab (Vähemalt neljasilindriliste puhul mis pole kunagi tasakaalus) Mitmetel tehasemootoril on sama vänt kasutusel erinev rod-ratio ja erineva kolb / keps. Vastukaalud on lihtsalt väntvõlli tugevuse nimel lisatud asjad, mis tagavad ka stabiilsema ja ühtlasema käigu jne. Õigesti tehtud knife edge seda tugevust aga ei nõrgenda. Kindlasti kannab selline vänt ka vähem õli.
Rootsis pöörleb 1 ILMA vastukaaludeta väntvõll 8000 pöördega samas kui originaal kolbide ja kepsudega ei soovitata üle 5000 lasta sest on mõned pooleks läinud. (Mina lasin 6400ni probleemideta)
1 ilus näide teemast, kus mina seda esimest korda kohtasin:

PS! Peep kui tead üht sciroccot siis tead ka kedagi kes ühe vända teritamisega hetkel tegeleb

DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.