Küsimus sis selline miks e36 (M50 mootor) 325 te ei ole veel eestis turbotatud samas kui e30 on juba igapäevane asi.Neid nokkasid on ju linnapeal ni palju,ning kallis se auto ka pole kui on seda tehtud siis kes kus mis ja kuidas tulemused olid.Endal suur huvi.
BMW keskmisest kõrgem hinnatase korralikel autodel. Mõistlik töömaht juba tehasest, mistõttu keskmisest enam ruulivad bemmidel kompressorid. 6 silindrit on paratamult ka veidi kallim kui 4 ja ilmselt ka ajaloolised põhjused.
samas m50 mootorid väga sobivad ülelaadimiseks. madalalt väänet tahtes tuleb küll investeerida uude mootori sisusse aga stripil paugutamiseks stock sisuga m50b25 mootorist 400rwhp pole probleem
Üheks probleemiks on see, et antud mootori kõigepealt korraliku tehasekonditsiooni viimine ja
siis lisaks turbotamiseks muudatuste tegemine maksab kordades rohkem kui see auto ise.
Ja ruumiga pole ka E36 kapoti all just hõisata.
Endal on plaanis antud mootorit turbota aga asi lükkus sellelt talvelt järgmisse talve, kuna igapäeva auto remont võtab oma osa.
Kui tahad korraliku (vähe sõitnud) plokki koos sisuga, siis mul on 1 pakkuda.
Tehase hoonimisjäljed veel väga tugevalt näha.
OT aga nendest hoonimisjälgedest ei saa suurt midagi järeldada. see on pigem bmw mootorite (malmplokk!) featuur
ostsin mingite rullnokkade käest vanakooli M20 kahepoolese. hästi edasi käiv mootor osutus lahtivõtmisel selliseks, et nuka tööpinnast oli 0,5mm kulunud samas silindriseintel oli kaunis hoonimisjälg nagu oleks alles sisse töötanud mootor. kevadel ostetud m52 ja nüüd ostetud m50 täpselt sama ilusate silindriseintega
muidu olen arvamusega nõus, lisaks on bmw euroopas ja usas ikkagi keskmisest rikkama inimese auto ehk nende ehitajaid kooritakse ka rohkem ning performance tükid on ka rohkem $$$
Aga alumine osa võib ju OK olla.
Ega üle mõõtmata ma selle peale mürki ei võta aga sitt ta nüüd ka pole.
Olen näinud VW PG mootori plokke mille võib küüntega üles tõsta.
Ma ei usugi eriti, et need alumised osad BMW-l nii väga kuluvad.
Samas ühel M20 mootoril oli juba käega kolbide loks silindris tunda.
Kui ta oleks tõsiselt kulunud, siis oleks ilmselt silindri seintel sellest ka jäljed.
See sõltub rohkem aju võimalustest ja häälestajast. Ilma on lihtsam häälestada, aga tegelikult saab korralikult väljahäälestatud VANOSega rohkem jõudu ja parema driveability.
Sisu täpselt sama, niipalju, kui ühele m50 mootoriga e30 cabriole VEMSi paigaldusel uuritud sai. non-VANOS m50-l on cam sync trigger VR, VANOS-ega versioonil aga HALL, see on aju paigaldusel suurimaid erinevusi.
Häälestamisel on keerukaim osa tavaliselt see, et VANOS'e lülitamise momendist alates tahab auto hoopis teisi süüte- ja seguseadeid ja kogenumatul häälestusel võib koostöös turbotamisega sealtmaalt alguse saada hävitav detonatsioon
Mihkel kirjutas:Seda muidugi aga kas seal mitte sisus ka mingeid erinevusi polnud.
Kindel ma muidugi pole, kuna pole otseselt uurinud asja.