BMW M30B34 mootor ja turbo?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

hilisemaks peab siis minema kui tekib detonatsioon...
:)
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Kuuno kirjutas:hilisemaks peab siis minema kui tekib detonatsioon...
:)
Ja vabalthingava stock süüteseadetega on taolise 2v kaane puhul detonatsioon boosti-situatsioonis enamasti garanteeritud.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

Raceboy kirjutas:
Kuuno kirjutas:hilisemaks peab siis minema kui tekib detonatsioon...
:)
Ja vabalthingava stock süüteseadetega on taolise 2v kaane puhul detonatsioon boosti-situatsioonis enamasti garanteeritud.
jah kindlasti...
soovitaks igal juhul kylmemaid kyynlaid ja det kuulamiseks klappe!!
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

Mootori sisedetailide kestvuse koha pealt ei ole suurt vahet, kas on algselt turboga või vabalthingav.

Kolvipõhjade jahutus on võimalik seal väga lihtsasti juurde ehitada.

Turbospetsiifiliste asjade nagu pritse, väljalase jm osas on mõistagi 745 mootor odavam võimalus.

Kuigi see K27 turbo selle kollektorijurakaga on tõsiseks võimsuseks liiga lahja. 350 hj küpsetatakse ära selle hinnaga, et kollektor on permanentselt punane ja turbo eluea osas illusioone teha ei maksa.

Kui midagi tõsisemat plaanis ehitada, siis pole sügavat vahet, kas alusmootor on vabahingav või turbo. Pritse, kolvid, tihend, väljalase, turbo ja veel sada asja tuleb nii ehk naa sobivamad panna. Näiteks tarvitab 745 seerias samasugust plokikaanetihendit kui tavaline 3.5, mis ilmselt esimese asjana lendama hakkab.
junsu
Postitusi: 541
Liitunud: 12.10.2006 20:47
Asukoht: tallinn/lähiümbrus

Postitus Postitas junsu »

ok.tänud :) viimased paar nädalat on päris harivad olnud :p sai sõbrale õlut tehtud,kes mulle pool ööd rootsi foorumeid tõlkis :-D sealmaal paistavad need M20 ja M30 mootorid päris popid turbotamiseobjektid olema.

kokkuvõttes jääb se 745 asi ära.30 lisakilovati pärast ei tasu se asi küll ära,ja süües kasvab isu...pärast peab hakkama ükshaaval juppe välja vahetama,mis kokkuvõttes kallimakski läheb.M30 vabalthingav pidavat kannatama originaalsisuga 350hp kanti,mis mulle esialgu rohkem kui piisav on.Aga jah,eks se eelarve tuleb 2,5-ga korrutaga ja korralik aju vaadata :) jõudis lõpuks kohale :lol: ja siis ei tohiks uljast sõitu enam miski segada :-D
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

junsu kirjutas:ok.tänud :) Aga jah,eks se eelarve tuleb 2,5-ga korrutaga ja korralik aju vaadata :)
Aju suhtes saan sind ilmselt parima hinna/kvaliteedi suhtega kaubaga aidata (vt. mu signatuuri). Rootsimaal on BMW-del see aju üks populaarsemaid.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

M30B34 kannatab täpselt niikaua, kui detonatsioon sisse ei tule, esimese asjana lähevad kolvirõngaste vahekohad katki, kärssavad rõngastega kokku ja edasine on teada.

M30 on valmistatud väike-kuuesest (2,0, 2,5) märgatavalt suurema varuga ja parema kvaliteediga. Kõige nõrgem lüli on ilmselt tehase kolvid (mis tavaliselt on kõigele lisaks ka väsinud). Näiteks on hammasrihmaga väike-kuuese kaan kuumakartlikum, väntvõll valumalmist ja kepsud näevad välja nagu komöödia. M30 väntvõll on põhimõtteliselt purunematu (äärmiselt kvaliteetne sepis), normaalsed kepsud, korralik paks plokikaas.

Kui panna sinna paremad kolvid, lahendada kolvipõhjade õlijahutus ning panna ühepoolsed O-ringid (plokki poolele), siis isegi 450 hj üle ei ehmataks. Väntvõll ja plokk ise kannatab ilmselt 1000 hj no problemo.

Seeriakolbidega (millest saab vabalt maha treida, kuna kolvipea on ca 3 cm paks) ja korraliku pritsega (nt eespool ridade vahel nimetatu) võib sealt isegi 350-380 hj tulla. Sõltub, kui kaua detonatsiooni suudad vältida.
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Lisaks kolvipõhja jahutusele on erinevad ka 745i klapid. Need kes on pannud tavalise pea 745i mootoril on kurtnud et vabalthingava väljalaske klapid kipuvad ära põlema...
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
junsu
Postitusi: 541
Liitunud: 12.10.2006 20:47
Asukoht: tallinn/lähiümbrus

Postitus Postitas junsu »

esialgu siuke tagasihoidlik plaan rõhu suhtes kindlalt alla 1 baari jääda,ei tea,kas sellega nii kurjad tüsistused kaasnevad,et klappe põletama hakkab :roll: tahaks asja lihtsalt nii teha,et mis küljes,se kestaks ja oleks ka varuga,et ei peaks mitu korda ümber tegema.

ahjaa,se kolvipõhjade õlijahutus...kuidas selle teostus välja näeks :shock:
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

igast masti paremaid klappe on sellele mootorile saada küll ja rohkem ka ning need ei maksa miljoneid

kuigi selliste autodega ei sõideta tempoga 100 000 km aastas, et suvel paar kuud paarutada pole sinna küll midagi erilist tarvis, nagunii sõidetakse need 20 000 poolkõvad projektid kiiresti laiali ning kaan käib kord aastas vähemalt maha.

tegelt on need klapi ja kolvi jahutused teisejärgulised, kui ei ole adekvaatset mootori juhtimist. nagu enamik isearetatud projekte tehtud on, saab sellest ruttu lahti. keeratakse seeriapritsel surve üles, nii et tagant tomu lendab ja arvatakse, et on OK

ise arvan, et kui võtta aluseks heas korras katiga vana 535 mootor (8,5 surveastmega), teha kaan korralikult korda, panna adekvaatne management, pihustid ja kütuse etteanne, siis kannab see mootor 300 hj ilma mingite sisemuudatusteta ära

ega sa baarise boostiga pidevalt ei küpseta

küsimus on, kui täpne on segu/süüde ja kuidas kontrollid detonatsiooni

ja kaanetihend las jääda esialgu stock - kui pauk käib, lendab tihend esimesena ja muu mootor jääb ehk terveks. stock tihend on nagu sulavkaitse - vastasel juhul leiatakse järgmine "nõrgim lüli".

nagu ütles Bell oma raamatus - ega turbo mootorit ei lõhu, detonatsioon lõhub
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

rookie kirjutas:ise arvan, et kui võtta aluseks heas korras katiga vana 535 mootor (8,5 surveastmega), teha kaan korralikult korda, panna adekvaatne management, pihustid ja kütuse etteanne, siis kannab see mootor 300 hj ilma mingite sisemuudatusteta ära
Nõus, aga rõhk on siis väljendil "adekvaatne management"... :)
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Vasta