Imelik heli turbo juurest (vist)
Imelik heli turbo juurest (vist)
Täheldasin umbes nädalakese tagasi, et tühikäigul teeb mu Impreza mootor mingit imeliku kriginat/kiuksumist.
Kuna seda tuli algul suht harva, siis mõtlesin, et äkki genekarihm ja pingutasin seda natuke peale.
Eile aga kui see hääl kohati uuesti tuli avastasin, et hääl ei tule üldse rihmast vaid mootori tagant otsast.
Esialgu tundub nagu turbost.
Ise hakkasin kahtlustama, et äkki kompressori ratas käib korpusesse, kuna downpipe-i tehes katsusin turbo loksu ja see pani toona natuke muret tundma.
Loksu oli omajagu aga samas oli motoor juba paar tundi seisnud ka.
Õige oleks lõtku katsuda kohe peale seiskamist, kuna siis on veel õlikiht pukside vahel.
Nagu eile avastasin, siis sisselaske toru/lõdvikut enne sisselaskekolle mahavõtmsit kätte ei saa.
Seega on see töö ilmselt täna ees.
Vilin oli nagu ebaühtlane, just nagu rihma vilin kui rihmaratas viskab (muutuva tooniga).
Kas vigaste puksidega turbo võib hakata sarnast häält tegema?
Summutist nagu õlilekkele viitavat suitsu ei tulnud.
Krt samas valget tossu ajab turbo siis kui õli lekib otse väljalaskesse ja seda võib ta isegi teha.
Halliakt valget auru tuleb summutist nagu küll aga mitte metsikult.
Pealegi kui seda vaatasin, siis ei olnud mootor veel töötemperatuuril, just garaažist võetud.
Kompressori väljamineku ots oli ka nagu kuiv kuigi cooler on seest ikka omajagu õline.
See võib ka karterituulutuse voolikute sisselaskesse suunamise probleem olla.
Peaks kohe oil-catch tank-i ka vahele panema.
Kuna seda tuli algul suht harva, siis mõtlesin, et äkki genekarihm ja pingutasin seda natuke peale.
Eile aga kui see hääl kohati uuesti tuli avastasin, et hääl ei tule üldse rihmast vaid mootori tagant otsast.
Esialgu tundub nagu turbost.
Ise hakkasin kahtlustama, et äkki kompressori ratas käib korpusesse, kuna downpipe-i tehes katsusin turbo loksu ja see pani toona natuke muret tundma.
Loksu oli omajagu aga samas oli motoor juba paar tundi seisnud ka.
Õige oleks lõtku katsuda kohe peale seiskamist, kuna siis on veel õlikiht pukside vahel.
Nagu eile avastasin, siis sisselaske toru/lõdvikut enne sisselaskekolle mahavõtmsit kätte ei saa.
Seega on see töö ilmselt täna ees.
Vilin oli nagu ebaühtlane, just nagu rihma vilin kui rihmaratas viskab (muutuva tooniga).
Kas vigaste puksidega turbo võib hakata sarnast häält tegema?
Summutist nagu õlilekkele viitavat suitsu ei tulnud.
Krt samas valget tossu ajab turbo siis kui õli lekib otse väljalaskesse ja seda võib ta isegi teha.
Halliakt valget auru tuleb summutist nagu küll aga mitte metsikult.
Pealegi kui seda vaatasin, siis ei olnud mootor veel töötemperatuuril, just garaažist võetud.
Kompressori väljamineku ots oli ka nagu kuiv kuigi cooler on seest ikka omajagu õline.
See võib ka karterituulutuse voolikute sisselaskesse suunamise probleem olla.
Peaks kohe oil-catch tank-i ka vahele panema.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Ausalt öeldes ma sõidu ajal ei kuule peale boxeri müdina suurt midagi.
Selles on süüdi 3" otseläbi väljalase.
Väljast pole ka sõiduajal nagu autot näinud.
Sumuti kaitseplekkide krigin see ei tohiks olla, kuna mootori välja suretades muutub ka hääl selliseks, nagu mingi asi kaotaks pöördeid.
Ainukesed asjad mis seal krigiseda saavad on turo või nukkvõllid.
Alt otsast see hääl vaevalt tuleb kuna õlisurvega kõik korras ja kohapeal pööret andes ei ole ka mingeid kõrvalisi helisid, mis alumise otsa veale viitaks.
Turbiini vuhinat või undamist olen täheldanud aga mitte kriginat.
Mõtlesin, et see on normaalne. Hääl meenutas salongis lennuki turbiini heli.
Summutist tuleb küll mingi imelik õhu vuhin aga see on võibolla tingitud hiina pütist, millel nõme kael enne summutiotsa.
Pole jõudnud seda veel maha freesida (läheb teine 2.5" enne lõppu, õhuke serv).
Eespoolt summutit meenutab hääl osaliselt nagu vee mulinat.
Krt väga raske on nii kirjeldada asja.
Siiani olen täheldanud vilinat ainult tühikäigul käies (foori taga) aga see võib olla tinigtud sellest, et üle summuti pole häält enam hiljem kuulda.
Selles on süüdi 3" otseläbi väljalase.
Väljast pole ka sõiduajal nagu autot näinud.
Sumuti kaitseplekkide krigin see ei tohiks olla, kuna mootori välja suretades muutub ka hääl selliseks, nagu mingi asi kaotaks pöördeid.
Ainukesed asjad mis seal krigiseda saavad on turo või nukkvõllid.
Alt otsast see hääl vaevalt tuleb kuna õlisurvega kõik korras ja kohapeal pööret andes ei ole ka mingeid kõrvalisi helisid, mis alumise otsa veale viitaks.
Turbiini vuhinat või undamist olen täheldanud aga mitte kriginat.
Mõtlesin, et see on normaalne. Hääl meenutas salongis lennuki turbiini heli.
Summutist tuleb küll mingi imelik õhu vuhin aga see on võibolla tingitud hiina pütist, millel nõme kael enne summutiotsa.
Pole jõudnud seda veel maha freesida (läheb teine 2.5" enne lõppu, õhuke serv).
Eespoolt summutit meenutab hääl osaliselt nagu vee mulinat.
Krt väga raske on nii kirjeldada asja.
Siiani olen täheldanud vilinat ainult tühikäigul käies (foori taga) aga see võib olla tinigtud sellest, et üle summuti pole häält enam hiljem kuulda.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Turbo hääl kui see on mida kirjeldasid siis käivad labad ilmselt korpusesse.
Või kui puksid siis mustus vahel ja see häälitseb.
Sanas lugesin kuskil teemast, et kasutad üht ja sama õli ja hooldus ka tihedalt.
Või kui oled õlimarki vahetanud siis äkki tõmbas kuskilt miski sodi laiali.
Kui puksidevahel lõtk suur siis on miski sodi sealt ikka läbi käinud ja asja kulutanud ja ilmselt häälitsevad labad mis korpusesse käivad.
Samas ei pane juttu lukku võib ka midagi muud olla.
Või kui puksid siis mustus vahel ja see häälitseb.
Sanas lugesin kuskil teemast, et kasutad üht ja sama õli ja hooldus ka tihedalt.
Või kui oled õlimarki vahetanud siis äkki tõmbas kuskilt miski sodi laiali.
Kui puksidevahel lõtk suur siis on miski sodi sealt ikka läbi käinud ja asja kulutanud ja ilmselt häälitsevad labad mis korpusesse käivad.
Samas ei pane juttu lukku võib ka midagi muud olla.
Tel. 5654585
Eile tegin just õlivahetuse ja hääl tekkis juba enne seda.
Õlivahetusega midagi minu arust ei muutunud.
Kui muutus, siis võibolla hakkas hääl tihedamini käima.
Enne oli sees Mobil 1 Rally Formula 5w-50, nüüd läks sisse Liqui Moly Race Tech GT1 10w-60.
Vanal õlil oli viskoosusindeks 100 kraadi juures 17, uuel on 24.
Seega uus õli on viskoosem.
Õlivahetust tehes tundus ka nagu oleks seest mingid kõrbenud tükid tulnud ~1mm paksud, pealt punakad.
Aga samas ma ei teinud anumat algul päris puhtaks kuhu õli lasin.
Samas enne nagu sellises suuruses tükke seal küll polnud.
Võib-olla oli lihtsalt mustus mis auto alt kukkus.
Õlivahetusega midagi minu arust ei muutunud.
Kui muutus, siis võibolla hakkas hääl tihedamini käima.
Enne oli sees Mobil 1 Rally Formula 5w-50, nüüd läks sisse Liqui Moly Race Tech GT1 10w-60.
Vanal õlil oli viskoosusindeks 100 kraadi juures 17, uuel on 24.
Seega uus õli on viskoosem.
Õlivahetust tehes tundus ka nagu oleks seest mingid kõrbenud tükid tulnud ~1mm paksud, pealt punakad.
Aga samas ma ei teinud anumat algul päris puhtaks kuhu õli lasin.
Samas enne nagu sellises suuruses tükke seal küll polnud.
Võib-olla oli lihtsalt mustus mis auto alt kukkus.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Sain sisselaske kolle maha ja turbo võllile ligi.
Ristilõtk on IMO päris suur, pikkilõtku nagu ei tuvastanud (downpipe-i tehes minuarust oli väike pikkilõtk)..
Kui võll ühte nurka suruda, siis on tunda, et tiivik käib vastu korpust õrnalt (raske keerata).
Kui lõdviku küljest ära võtsin, siis tundus nagu oleks mingi saastatükk täpselt tiiviku ja korpuse vahel olnud.
Kui enne pühastamist ringi keerasin võlli siis nagu korra kriuksus.
Korpusel on kohati õrnad jäljed ka peal.
Pärast siesenmisava puhastamist näpuga tiivikut ringi ajades on angu vaikus, samas vahel nagu käiks korra õrn kriuks läbi.
Ei saa ju mootorit tööle ka panna ja kolle tagasipanemine võrdub kõige kokku tagasi panemisega.
Ristilõtk on IMO päris suur, pikkilõtku nagu ei tuvastanud (downpipe-i tehes minuarust oli väike pikkilõtk)..
Kui võll ühte nurka suruda, siis on tunda, et tiivik käib vastu korpust õrnalt (raske keerata).
Kui lõdviku küljest ära võtsin, siis tundus nagu oleks mingi saastatükk täpselt tiiviku ja korpuse vahel olnud.
Kui enne pühastamist ringi keerasin võlli siis nagu korra kriuksus.
Korpusel on kohati õrnad jäljed ka peal.
Pärast siesenmisava puhastamist näpuga tiivikut ringi ajades on angu vaikus, samas vahel nagu käiks korra õrn kriuks läbi.
Ei saa ju mootorit tööle ka panna ja kolle tagasipanemine võrdub kõige kokku tagasi panemisega.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Võtan täna ilmselt turbiini maha ja mõni kogenum inimene võib seda loksu katsuda, kui huvitatud on.
Olen ka päris mitmeid turbosid paari aasta jooksul läbi loksutanud aga juhe suht koos.
Mõni loksub rohkem kui teine ja samas pole midagi viga, kuid mõni juba väikse loksuga käib korpusse.
Olen ka päris mitmeid turbosid paari aasta jooksul läbi loksutanud aga juhe suht koos.
Mõni loksub rohkem kui teine ja samas pole midagi viga, kuid mõni juba väikse loksuga käib korpusse.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.