Milline turbo?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Aga kas Te oleksite nõus aitama mind seda turbot valida, varjante on palju ja eksida ei tahaks. On plaan paigaldada turbo BMW 2,8 mootorile (m52) ja olen kindel, et ei soovi suuremat boosti, kui 0,5-0,6 bar`i. Auto jääb igal juhul tänavakasutusse ja peab olema mugav sõita (enamus ajast sõidab naine). Kuna ruumi on väga vähe ja erilist performance`t ei soovi oleks vist mõistlik, et WG oleks sisene. Ise arvan, et garett t28bb, mida arvate Teie.

Erik
Z3

Audiophile kirjutas:

(copy)
Sa peaks süvenema millise geomeetriag turbiin kui palju CMF-mi teatud rõhu juures toodab. Sa võid ka 0,5 bar-i juures juba midagi iali lasta. Korraliku turboprojekti nr.1 asi on ENGINE MANAGEMENT. Ma arvan et avamata mootoriga saab korralikus seades mingi 1 bar üle vabalt sõita. GT28RS on mõeldud kuni 2 liitristele mootoritele ehk siis mootorid mis on väikese töömahu ja suure efektiivsusega. Sina pead vaatama rohkem stiilis K27 poole! Või siis analoogse suurusega midagi!

M

Mina kirjutasin:

(copy)

Seda T28bb pakutakse koos sellele mootorile mõeldud turbo kit`ile. Jah tean et Alpina kasutab K27`t ja sama on ka 745IT`l. Aga äkki on mingi hübriid mõtekam? Hea ku kellegi vedeleks mingi surnud K27 siis saaks vaadata selle gabariite nagu oleks vaimusilmas et K27 on jube suur. Management on loomulikul tähtis aga seda juba teistes teemades.

Erik
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Kas sa sellise asja peale pole mõelnud : http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=1414 ?
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
jk
Postitusi: 250
Liitunud: 29.11.2004 21:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas jk »

erik kirjutas: Audiophile kirjutas:

(copy)
Sa peaks süvenema millise geomeetriag turbiin kui palju CMF-mi teatud rõhu juures toodab. Sa võid ka 0,5 bar-i juures juba midagi iali lasta. Korraliku turboprojekti nr.1 asi on ENGINE MANAGEMENT. Ma arvan et avamata mootoriga saab korralikus seades mingi 1 bar üle vabalt sõita. GT28RS on mõeldud kuni 2 liitristele mootoritele ehk siis mootorid mis on väikese töömahu ja suure efektiivsusega. Sina pead vaatama rohkem stiilis K27 poole! Või siis analoogse suurusega midagi!

M

Mina kirjutasin:

(copy)

Seda T28bb pakutakse koos sellele mootorile mõeldud turbo kit`ile. Jah tean et Alpina kasutab K27`t ja sama on ka 745IT`l. Aga äkki on mingi hübriid mõtekam? Hea ku kellegi vedeleks mingi surnud K27 siis saaks vaadata selle gabariite nagu oleks vaimusilmas et K27 on jube suur. Management on loomulikul tähtis aga seda juba teistes teemades.

Erik
Managmenti osas Audiophilega nõus, aga sinu süsteem oleks midagi Saabi LP (low pressure) süsteemi sarnast. Seal kasutakse ka ilgelt väikeseid turboid (2.3 mootoril turbo, mida mina paneks 1.3 mootorile). GT2871R 52 trim on veidi suurema kompressoriga kui GT28RS, aga välismõõtmetel on see sama suur kui T28. GT3267 on sarnane, aga ligi poole odavam.[/url] Mõlema turbod on kogu pööretevahemiku enamvähem effetiivsed (sinu mootoriga oleks optimaalne ~1.0bar) ja peaks 0.6 bariga üle 300hp välja puhuma. Väikse turboga powerit eriti juurde ei saa, aga momenti peaks madalal küll juurde tulema. See link võib sind ka huvitada http://autospeed.drive.com.au/cms/article.html?&A=2863

Edit: T28BB aka GT28RS aka GT2860RS on ka täitsa sobilik (engine flow 0.75 barini) , kuna BMW M52 mootorid ei käi 8000rpmini nagu mõned jaapanlased ;).

Pilt
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Tänud, väga asjalik selgitus. Paistab et see GT2871 on rohkem kurjadele riisidele ja muidu terastele mootoritele aga see GT3267 on sihuke vanaisa turbo ja vist rohkem sobilikum minu projektile. Mis te arvate, see hinna vahe tuleb vist vesijahutuse puudumisest?
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Leidsin sellise huvitava lehe, siin samas ja hinnad pole üldse hullud.
http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet ... ng=0&tid=4
Kasutaja avatar
Raimo
Postitusi: 160
Liitunud: 13.04.2006 19:04

Postitus Postitas Raimo »

paistab et M52 mootori taluvuspiir on 700rwhp

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=572535

http://www.bmwturbo328.com/page2.html

http://bmwturbo328.com/704.wmv
The best part is, it is a all stock motor except a m50 manifold and low compression gasket.
edit: varajased m52 plokid olid nikasiliga aga see konkreetne on hülsitud nagu ka hilisemad 528, z3 jne paigaldatud mootorid. meil on 328 aga nikasiliga ning plokk sellest võibolla veidi nõrgem.
Viimati muutis Raimo, 26.08.2006 10:30, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Ja seda originaalaju ja APEX`i kontrolleriga.
Kasutaja avatar
Raimo
Postitusi: 160
Liitunud: 13.04.2006 19:04

Postitus Postitas Raimo »

uurisin siis natuke ja see 328i on ikkagist malm plokiga. arvati, et suurema boostiga on siinsete alu m52 puhul oht, et plokikaan läheb "lindude juurde jalutama". niipalju rõhku küll plaanis pole aga ...

mida sellest arvata ?
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Nii palju kui ma lugenud ja uurinud olen, on enamus arvamusel, et kuni 0,5 - 0,6 baari rõhku pole vaja mootorit avada, kui üle selle siis tikkpoldid ja kõrgem tihend. Kolb, keps ja vänt on M52`l sepistatud, nii et mingit kolvi vahetust pole nagu vaja. Mingist N hetkest hakkavad kõvemad boostijad nukkasid vahetama ja VANOST "killima", ei tea, nii kaugele ise ei plaani minna.
Lepin täiesti 300 +hj ja 350 Nm, ehk kui saan töökindlalt ja kasutusmugavuseg natuke paremad andemd kui Z3M`l siis oleks super.

Ehk kevadel on komplekt koos ja masinal peal.
Kasutaja avatar
Raimo
Postitusi: 160
Liitunud: 13.04.2006 19:04

Postitus Postitas Raimo »

Jah, see 0,5-0,6bar on täitsa tavaline sellise kõrge surveastme puhul ning midagi muutmata. ainult et pigem kasutatakse kompressorit, enda meelest ka veidi mõttekam kui boost nii väikeseks jääb. ega Z3 erilise ruumiga kapoti all just ei hiilga ka
puna
Postitusi: 522
Liitunud: 28.06.2006 11:38
Asukoht: Tallinn - Helsinki

Postitus Postitas puna »

erik kirjutas:Tänud, väga asjalik selgitus. Paistab et see GT2871 on rohkem kurjadele riisidele ja muidu terastele mootoritele aga see GT3267 on sihuke vanaisa turbo ja vist rohkem sobilikum minu projektile. Mis te arvate, see hinna vahe tuleb vist vesijahutuse puudumisest?
Vaatasin, et GT2871 võikseid erinevusi:
GT2871R - 472560-15
GT2871R - 743347-1
GT2871R - 743347-2
ja GT 3267 ka erinevad:
GT3267 - 452233-5
GT3267 - 452234-2
Neil on tegelikult kõigil väikesed erinevused.
Tel. 5654585
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

tsiteerin:

ja GT 3267 ka erinevad:

GT3267 - 452233-5 wg on sisene
GT3267 - 452234-2 ilma wg`ta
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

jkas hr puna oskab lahti seletada miks gt2876r -2 ei sobi üldiseks kasutamiseks tänavaautole v misks eda vähemalt garrett ei soovita ?
tänud
puna
Postitusi: 522
Liitunud: 28.06.2006 11:38
Asukoht: Tallinn - Helsinki

Postitus Postitas puna »

Kuuno kirjutas:jkas hr puna oskab lahti seletada miks gt2876r -2 ei sobi üldiseks kasutamiseks tänavaautole v misks eda vähemalt garrett ei soovita ?
tänud
Ilmselt seetõttu, et tava mootorid ei pea vastu.
Kolvid hülsid põlevad ära.
Tel. 5654585
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

puna kirjutas:
Kuuno kirjutas:jkas hr puna oskab lahti seletada miks gt2876r -2 ei sobi üldiseks kasutamiseks tänavaautole v misks eda vähemalt garrett ei soovita ?
tänud
Ilmselt seetõttu, et tava mootorid ei pea vastu.
Kolvid hülsid põlevad ära.
misiganes turboga (gt28rs jne) võib ära põletada kolvid ja hülsid kui segu jne paigast ära...arvan et see ei ole põhjus aga ei oska arvata mis võib olla :)
Vasta