Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

ITB-de põhieelis tulebki esile madalatel ja keskmistel pööretel, seal see "kolletäis õhku" end ära tasubki.
Noh, ega see auto päris on/off-tüüpi gaasiga tule, ikka igapäevasõiduk suviti ju :)
Ma ei ole ilmselt nii pädev, et portimise teemas kõvasti sõna võtta, progetavate ajude teemas võiks juba kaasa lüüa :)
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
rookierice
Postitusi: 133
Liitunud: 29.11.2004 16:18

Postitus Postitas rookierice »

Aga kui üks seguklapp, siis ikkagi kehtib põhimõte, et pikk ja kitsas runner=low rpm torque lai ja lühike=high rpm torque.
Seal portimise teemas tundus see päris asjakohane ja poleks ot nagu siin.
Sinu sisselase on mingite kindlate jooniste järgi tehtud või osa juppe kohe valmiskujul ostetud? Päris ise dyno peal katsetamas ei käinud nagu ma aru sain.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

miks ITB mitte üks (Single-TB)!?
See on just sõidu mugavus. Tavaautodel on üks siiber, suhteliselt mugav ja loogiline sõita, aga kui mootorist viimast võtta siis saab siibrist tihtipeale nn pudelikael(kitsas koht), tuleks siis suurem siiber panna, aga suurel siibil on üks viga - teda on raske natukene avada. Vajutad pedaali väikese varbaga, aga siibri avatud osa läbilaske võime on siis juba nii suur, et võib kohe piirajasse saata. Selleks siis ITB - täpsemad. Kusjuures kõik bmw M-mudelite mootorid(ehk siis "S"iga algavad tähistused) omavad eraldi siibreid e. ITB.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Sellepärast on enamikul üks seguklapp, et ITB-d on OLULISELT kallimad.
BMW-d on vabalthingavad ja ITB-dega, aga näiteks Skyline GTR kasutab ITB-sid turboga.
Mis seal sõidumugavusega pistmist on? Niikuinii on throttle gear progresseeruv, mitte lineaarne.

Sisselaske pikkus on arvestatud algul väikeste arvutuste järgi (minu mootori resonants), ja veidi "korrigeeritud" ruumi järgi (märksõnaks pidurivõimendi) :roll:
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
rookierice
Postitusi: 133
Liitunud: 29.11.2004 16:18

Postitus Postitas rookierice »

Mismoodi see mootori resonantsi abil arvutamine käib ja kuidas selle omakorda teada saab?
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Pikk jutt ja niisama raske seletada :)
Aga see sagedus sõltub pordi suurusest, soovitud pööretest resonantsi-efekti esile kutsumiseks ja veel miljonist asjast (nt mitmendat resonantsi astet soovitakse jm). Valemit käepärast pole praegu.
Ise uuristasin teemast targa raamatu abil läbi, sealt ka valemid jm. Raamatu sain Kuuno käest, andsin tagasi ka juba :)
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

Miq kirjutas:miks ITB mitte üks (Single-TB)!?
See on just sõidu mugavus. Tavaautodel on üks siiber, suhteliselt mugav ja loogiline sõita, aga kui mootorist viimast võtta siis saab siibrist tihtipeale nn pudelikael(kitsas koht), tuleks siis suurem siiber panna, aga suurel siibil on üks viga - teda on raske natukene avada. Vajutad pedaali väikese varbaga, aga siibri avatud osa läbilaske võime on siis juba nii suur, et võib kohe piirajasse saata. Selleks siis ITB - täpsemad. Kusjuures kõik bmw M-mudelite mootorid(ehk siis "S"iga algavad tähistused) omavad eraldi siibreid e. ITB.
Näiteks enamus ferrari mootoreid on tehtud 1 TB-ga silindrirea kohta. Samamoodi on Honda S2000 mootor ühe siibriga. Siibrite arv ja võimsus ei ole omavahel otseselt seotud ja tänaval kasutatava NA mootori, mille liitrivõimsus on kuni 120 hj/l (muide enamik BMW M-mootoreid on way alla 100 hj/l), ei vaja neid ITB-sid. BMW kasutab neid seepärast, et ta on BMW ja moraalne kohustus on kliendile pakkuda kõige keerukamat ja eesrindlikumat tehnikat, mille kasuteguris see peegelduda ei pruugi.

Rohkem on oluline sisselaskerunneri ruumala (mitte ainult pikkus) ning võrdne runnerite pikkus.

ITB ei ole mingi kohustuslik atribuut. Ka võib arvata, et kaheklapimootoril, kus runneri ristlõige on enam-vähem ümmargune, tekitab selles kohas asuv siiber lisatakistust. 4V mootoritel on runner horisontaalis välja venitatud ja selle "efekt" ei ole nii suur.

ITB on tulnud autospordist, kus tema mõte on anda tavamõistes hiigelsuurte sisselaskekanalitega mootorile throttle response, mis muidu oleks ideaalpööretelt alla lastes olematu. Selleks vähendatakse siibri abil runneri efektiivset ristlõikepindala, mis tõstab voolukiirust ja parandab täiteastet. Kuna vanasti pidi ringrajahomologatsiooniks tegema N arvu tehaseautosid sama tehnikaga, siis pääsesidki nood tavakasutusse ja said M-mootori kaubamärgiks.

Samas näitab elu, et tänavakasutuses ei ole ükski kanal nii suur, et on vaja seal kunstlikult ristlõiget vähendada. Pigem vastupidi - kui toppida kanalisse üks lisatakistus, võib asjast vähe tolku olla.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Jajah, ja sellepärast, et nendest kasu pole, kasutatakse ITB-sid vormelitel, rinkaautodel (FIA GT sarjas nt.) ja ka turbomootoritega dragsteritel?

Ma pole öelnudki, et ITB-d ise absoluutvõimsuse poolest tavalisest 1 TB-ga süsteemist oluliselt paremad on, aga mid-range ja throttle-response on täiesti võrreldamatud.
Oled sa, rookie, kunagi mõne autoga sõitnud, millel ITB-d on? Mina olen ja see on ka üks põhjustest, miks enda autole neid tahtsin.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

Raceboy kirjutas:Jajah, ja sellepärast, et nendest kasu pole, kasutatakse ITB-sid vormelitel, rinkaautodel (FIA GT sarjas nt.) ja ka turbomootoritega dragsteritel?
Ma ju kirjutasin selges emakeeles eelmises postis, kus ja miks neid tarvitatakse. Keegi pole öelnud, et neist pole võidusõidus kasu, vaid tänavasõidus on kasu kahtlane.
Oled sa, rookie, kunagi mõne autoga sõitnud, millel ITB-d on? Mina olen ja see on ka üks põhjustest, miks enda autole neid tahtsin.
Olen. 91. aasta BMW M5. Samas ka analoogse erivõimsusega Civic Type-R-ga ja vähemalt selle paari põhjal ei julge küll väita, et ühe siibriga masin kuidagi tuimem või keskpööretel lahjem oli.

Et nende kasutegur tänavasõiduks on olematu, näitab ka väga hästi ITB levik sportlikematel masinatel, kus BMW ongi ainuke, kes neid igale autole paneb. Teised teevad võrreldavaid masinaid ka ilma selleta.

BTW, kogu OT ei olnud mõeldud Su tehtud suure töö kritiseerimiseks, vaid eespool olnud arutelule, kus IMHO järeldused päris tegelikkusele ei vasta.

Sinu auto puhul on ITB õigustatud juba seepärast, et ise tehes on väga keerukas saada ühe siibriga sisselaset, kus runnerid saaks ühepikkused (tegelikkuses oleks siibri ja runneri otsa vahe samapikk). Vaata nt vanemate kaheklapiste bmw pritsemootorite sisselaset - ussipesa.

Jõudu ja kannatlikku meelt 8)
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Selle auto teema on küll vahepeal soiku jäänud, kuid tegelikkuses käib kõva ehitustöö.
Vahepeal sai tehnika omale uue vihmavarju, milleks on 1982.a 924S. See on juba ringrajaks kohandatud kere (FIA nõuetele vastav turvapuur jm).

Pidurid: Brembo 4kolvilised, ees 305 mm, taga 292 mm kettad, pärinevad Porsche 944 Turbo S-ilt.
Veermik: ees MacPherson püstikud (varsti teen coil-overiks ümber), kogu esisild uniballidel, taga torsioon (esialgu), ees 28 mm, taga 20 mm stabikad. Koni kollased amortisaatorid.
Veljed: BBS RS kolmeosalised, 8x16/9x16.
Tühimass: 920 kg.

Auto väljundiks oleks esialgu lihtsalt sellega südamerahus rinkal sõita, nt open-tracki, rajapäevad jm. (mitte tänavaautoga võimelda). Kunagi võibolla ka "päris" võidusõitu kui mingi klass sobivaks osutub. GT-sse oleks ta nõrk, muudesse ei kvalifitseeru.

Väike pilt vanade velgedega:
Pilt

Veidi roostes esikettad:
Pilt
ja veel mitteroostes tagakettad:
Pilt

Pilt
Pilt
Pilt

Pilt
Pilt

Pilt

Vaakumikollektor ITB'de jaoks (jäme ots on pidurivõimendi jaoks, peenike FPR'i, MAP sensori jm tarbeks). Pole hetkel võimalik lihtsalt korralikku pedal-boxi osta, kuigi see on üks prioriteete järgmiseks talveks:
Pilt


Tagarattad on küljes:
Pilt
Viimati muutis Raceboy, 17.11.2011 14:28, muudetud 1 kord kokku.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Täna tegelesin näidikuplokiga, heleduse poolest seasilma meenutavade 1.2W pirnide asemele jootsin LED-id koos takistitega, sama lugu kõikide märgutuledega. Originaaljuhtmete asemele tegin uue juhtmestiku koos uute klemmide jmga.

Suurte kellade vahel on progresseeruvad shift-light'id (esimesena hakkab põlema kollane, siis liitub sellega ka punane).

Otsustasin originaalnäidikud jätta, kuna on väga funktsionaalsed ja hästi jälgitavad, lisaks täpselt silma ees. Väikeste näidikute plokk (õli rõhk ja temperatuur, voltmeeter) ja LCD displei tulevad lisaks, aga see omal ajal.

Vahepeal on mootoriteema päris jõudsalt käivitamise poole liikunud, varsti ka pilte.

Pilt

Pilt
Viimati muutis Raceboy, 17.11.2011 14:28, muudetud 1 kord kokku.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Dc85
Postitusi: 259
Liitunud: 29.08.2005 19:56

Postitus Postitas Dc85 »

gulf on õli firma?
on see hea? eeldan, et see auto "nimega" kuidagi seotud..
Kasutaja avatar
prr
Postitusi: 160
Liitunud: 17.12.2004 13:37
Asukoht: tar2

Postitus Postitas prr »

esimene pilt meenutab vasaku kellaga vägisi AZLK 2140 omi :)

just remembering :)
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Mingi sarnasus on neil tõesti :-D

Gulf on jah õlifirma, kuid minu puhul pole see kuidagi autoga seotud, see on rohkem eelmise omaniku teema (tema peasponsor).
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Õlipüüdur:
Pilt

Kütuse lisapaak+pump:
Pilt

Kollektor hetkeseisuga. Kuna suur tahtmine mootor kiirelt käima saada, võtsin valge 924-ja pealt kütuselati ajutiselt kuniks leian kuskilt korralikku alumiiniumist kütuselati materjali, mille eest mõttetult kallist hinda ei küsita. Ilmselt tellin USA-st.
Pilt

Armatuur+näidikud prooviks sees (armatuur alcantaraga kaetud):
Pilt
Viimati muutis Raceboy, 17.11.2011 14:29, muudetud 1 kord kokku.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasta