K: pidurid paremaks

Kuidas oma auto dünaamikat paremaks muuta ?

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

K: pidurid paremaks

Postitus Postitas Kuuno »

paljud teevad autot kiiremaks jak ui tooriks on olnud lahja mootoriga, siis on ka pidurid ilmselt kehvemad.

Mida on keegi teinud, et pidurdamist tõhusamaks muuta?

endal esialgu ette zimmermanni kettad mis läbi puuritud ja ferodo sport piduriklotisd. Tahaks panna ka 2 kolviga supportid ette...
Teist pidurivedelikku on keegi kasutanud?
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Ate Super Racing Blue on juba ammusest ajast rinkasõitja sõber olnud.
Maaletoojaks on Balti Autoosade AS (edasimüüja Automaailm, endine Salome IIRC) ja hinnaks midagi 350kr. Müüakse liitrises plekkpurgis.
Väga hea vedelik on, esiteks eluiga pikem, teiseks keemistemperatuurid (nii "kuiv", kui "märg") on väga kõrged. Samuti pole probleeme pidurimansettide söömisega vms.

Kindlasti on veel teisigi performance-pidurivedelikke, kuid Atega on mul otsesed kogemused.

EDIT: Kui tahad pidureid parendada, siis Wilwood pakub päris häid neljakolvilisi sadulaid ja mis seal salata, palju tuunijaid ostab Porschedelt pärit neljakolvilisi Brembosid, mis tulevad odavamad, kui uued Wilwoodid.
Arvesta sellega, et kui pidureid kõvasti paremaks teed, pead ka peasilindri peale tähelepanu pöörama.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
jk
Postitusi: 250
Liitunud: 29.11.2004 21:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: pidurid paremaks

Postitus Postitas jk »

panter kirjutas: Mida on keegi teinud, et pidurdamist tõhusamaks muuta?
Nissani (s14/z32)/Subaru(Impreza) 4pot sadulad ja suuremad kettad ette, koos s14 peapidurisilindriga + Ferodo DS2500 klotsid.

Põhim võiks vahetükiga ükskõik mis sadulad külge saada, eriti kui ketas oluliselt suurem on. Ketta pead ainult enamvähem sobivad leidma (ketaste spekid leiad http://www.dba.com.au/dba_catalogue_2004/index.html) ja kettaaugud võib ümber puurida.
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Re: K: pidurid paremaks

Postitus Postitas Kuuno »

jk kirjutas:ja kettaaugud võib ümber puurida.
palju se kettaid reaalselt nõrgemaks teeb? ise ei teeks sellist asja eriti...
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Postitus Postitas Ar21 »

Endal ka kogemus ATE Blue Racinc´uga. Sellega muutub isegi pedaalitunnetus veidi tugevamaks muust rääkimata.
Aga osta võib teda näiteks ladu24.ee -st, kus ta on tunduvalt odavam, kui eespoolnimetatud kohas.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Ketastele saab adaptereid ka vahele lasta teha.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

262eek liiter siis ate super blue racing.
selle peab kah kindlasti ostma...

Kellelgi on reaalselt kogemust väiksematelt ketastelt suurematele minekuga? Kui suur on vahe pidurdamisel. Siin tuleb mängu vist kõvasti temperatuur...suurem ketas peaks paremini jahtuma ja seetõttu ei teki pidurite pehmenemist ni kergesti? Sest reaalselt auto panevad seisma ikkagi rehvid...
Kasutaja avatar
crisp
Postitusi: 221
Liitunud: 27.02.2005 1:18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas crisp »

siis ainult asjal mõte, kui rinkat sõidad. vaata neid eesti teid pohui mis pidurid sul on kui "aukudesse" pidurdad siis anyway venib see pidurdusmaa...

isiklikult usun, et bmw omal ajal mõtles sellele ja minu masin omab korraliku originaal süsteemi. samas mootor kah originaalis niiet ei tea kas kuluks ära suuremad pidurid :?:
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

no minul ongi eesmärk kohandada auto rinkal sõitmiseks...
linnas ei ole tõesti mingit vahet kuna ei tohiks sõita kiiremini kui ~60 jne
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Minu autol sai paigaldatud Ferodo DS 2500 klotsid ja lisaks veel Castrol SRF pidurivedelik: http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7001576 See on siis vist kõige parem pidurivedelik üldse. Hind on ka palju kallim kui konkureerivatel toodetel.

Samas praegu tundub et mingit täiendavat pidurite upgrade vaja ei olegi - pidur säilitab ka pikemal ringraja nühkimisel oma algsed omadused.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Kõik oleneb sellest, kui hea on pidurid juba tehasest. 931 originaalis on 282mm 4x vent ketas ja need on juba ise suht head, aga kui korra oled väga võimsa autoga sõitnud, siis oskad veel paremaid pidureid tahta.
Kui aga taga trummel, siis vajab asi kiiremas korras tegutsemist :)

Ja enamik autodel on stockis siiski ikka väga alamõõdulised pidurid, eriti rinka jaoks. Lausa hale on vaadata ilgelt tuunitud autosid, kus 18-19tollise velje taga vahib välja 200mm läbimõõduga vms ketas, mis pole veel ventileeritud ka. Veel hullem lugu muidugi kui seal veel väike trummel on (lätis täiesti tavaline civicute ja 3-seeria BMWde puhul, millel lausa DTM-stiilis body-kit :lol: ).
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Postitus Postitas Ar21 »

See on tõsimeelse kihutaja jaoks jah naljakas vaadata neid välimuse poolest kusagile 500 hj. auto kanti kiskuvaid tegelikult 100hj. tehnikaga
kunstiimesid.
Jaan
Postitusi: 644
Liitunud: 21.04.2006 18:45
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Jaan »

Pilt
Pilt
velg on min 17 mis alla läheb...loodan,et omanik ei solvu linkimise pärast
JustMe
Postitusi: 86
Liitunud: 17.02.2006 23:40

Postitus Postitas JustMe »

Enda endisel Mazda rallikal sai vahetatud klotsid, kettad ning voolikud.

Ate Racing Blue'd kasutasin juba varem ning selle kohta negatiivset küll miskit öelda ei oska.
Klotsid olid KVR omad. Kettad lihtsalt parema jahutuse eesmärgil läbi puuritud. Suuremaid panna ei saanud, kuna vaja oli , et 15" velg alla mahuks. ( Suurus oli neil niigi 270+ vist, nii et 14" alla ei mahtunud )
Voolikud sai lastud teha Dunlop Hiflexis, põhimõtteliselt samad mis Goodridge omad, kuid siin tehes tulid kallimad kui tellides oleks olnud. Kahjuks oli kiiresti vaja ning valida ei saanud.

Ütleme nii, et vahe oli ikka öö ja päev. Rahvaralli katsetel (k.a. ca. 6 km katsel) ei tekkinud mingeid probleeme. Kordagi ei täheldanud, et pidurid oleks pehmeks muutunud või vedelik oleks keema läinud.
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

Üllatavalt isase pidurikomplekti leiab haininaga viiese bmw alt (82-87), ketaspiduritega mudelid, ees 280, taga 286 mm

Küll ühe kolviga, aga esiklotside karbi peal on kirjas autod, millele need klotsid sobivad: bmw, porshe 928 S2, Ferrari 346 :shock:

(kontrollige, kui ei usu)

Neid pidurisüsteeme saab õllehinnaga igalt poolt osta.
Vasta