Nagu näha, kõigil on oma arvamus, üldiselt iga lit* kiidab oma ... , üritan minagi objektiivne olla
Esiteks nii lühidalt esitatud küsimusele oleks ainus konkreetne vastus: "Palun, täpsustada!". Kuigi võibolla teemaalgatajat asi enam ei huvitagi, on see siiski oluline ja lõpmatuna tunduv teema.
Kuna tahetakse 500hj ja 500Nm, siis saab järeldada, et max-Nm ei saa olla kõrgemal kui 7143RPM peal, sest siis oleks hj juba rohkem kui 500
Samuti ei saa olla max-hj madalamal kui 7143RPM, sest siis peaks vääne sel hetkel olema üle 500nm.
Oletame, et see ei hakka ringi ajama mingit generaatorit, ja soovitakse mingit paindlikust, näiteks max-hp soovitatakse saavutada 20% kõrgemal kiirusel kui max-Nm.
500hj @ ~7500RPM (476Nm) ja 500Nm @ 6250RPM (437hj).
See graafik üldiselt piirab juba ära, et me ei saa eriti üle 5L mootoreid arvesse võtta, sest nm väljuks soovitud piiridest
. Võis olla, et küsijal vaid sattus võhiklikult tiba väiksevõitu Nm number.
Kuna pöörduti turbo-klubisse, siis võiks oletada ka, et silmas peetakse turbo-mootoreid. Arvestades, et alla 0.7bar me eriti ei räägi, ja et mootoritel on ~100Nm/L, siis ~3L oleks maksimaalne kubatuur.
Küsida tuleks ka: "Milleks 500hj, kas mingi kiuks"? "Kus seda kasutataks? Jäärajal?". "Kui selline mootor olemas, siis kui palju ülejäänud autosse on plaanis investeerida, võibolla üldse esiveoline ning 200hj-ja-näitab-hambaid-käigukast ja investeerida ei plaani, et seda 500hj kasutada saaks." "Kas legaalselt?" "Kas autol on kere juba olemas?" "Kas jõuülekannet on kah vaja?" "Automaat, manuaal?" jne jne
* Töökindluse nõue tuleks täpsemalt kirja panna. Kui "hj saavutamine" on omaette eesmärk, siis vast mõni suvaline 2L 50eur mootor ja 400hp nitro-kit võiks suht odavalt tekitada selle hetke. Kui on aga vaja, et kestaks 1M km, siis paraku alla 400kg mootorite poole ei saa vaadata.
* Sõltub, kuhu see mootor läheb, kui tsikli peale, siis 450kg mootor jääb välja, kui aga paadi peale, siis teine jutt.
* Kui võrrelda 100kg mootorit 200kg mootoriga 1000kg kere peal, siis esiteks peaks raskem mootor olema 10% võimsam, et enda massi sirgel kiirendades kompenseerida. Siis peab ta veel selle võrra võimsam olema, et kurvis ja pidurdamisel kaotatud aeg sirgel tagasi võita. Seega võime võrrelda näiteks 400hj R4, 425hj R5, 450hj R6'ega, 475hj SBC ja 500hj BBC V8'ga.
* Samuti tuleb arvestada ka näiteks mootori juhtimisega. Suuremale mootorile võib piisata 500eur jagu toite ja süüte upgrade'ist või ainult chipi paigaldusest, kui samas 1.3L mootorist sama võimsuse arendamiseks võib kulutada 100x rohkem, ja siiski saamata sama töökindlust.
* R6 mootoril on üldiselt klappe, kolbe, kepse 50% rohkem ja see kajastub ka kuludes. Näiteks: 2.0 V6 tuleb kallim kui 2.0 R4. Kui võimalik, siis valida vähem silindreid, rohkem töömahtu.
* 1 põhiparameetreid on saadavus. Kui elaksime üle lombi, siis 600hj V8 ehitamine oleks odavam kui väiksema mootori turbotamine, järgmine konkurent olekski vast SBC. Meil siin näiteks nädalase "tarneajaga" ei leidnud ma paremat pakkumist kui kap-remonti-vajava 454 BBC, mis maksis 1000eur (palja hoonimist vajava ploki eest küsiti 300eur).
* Umbes nagu orginaal-mootori/osade saadavus, on vist isegi veelgi tähtsam aftermarket tuuning-jubinate saadavus.
* Ainuüksi suure mootori peale/maha tõstmine võib osutuda endal üle jõu käivaks, ja tuleb mootori soetushinna jagu teenust sisse osta.
* Samuti suurem mootor võib projekti kuludesse kirjutada olulises koguses kõrgemad kütusekulud (10000 km 9L vs 15L sajale = ~1000EUR). Kindlustust ei hakka siia vist lisama
*
Know-how - kui sul on hea lahke tuttav, kes Jawa mootoritest 500hj pressib, siis miks mitte temaga koostööd teha. Kui meil parim töökoda oskab näiteks ainult Fordidest 500+ pigistada, siis vali Ford. Kui valida on rohkem, siis vali. Midagi uut ära õppima hakata võib võtta aega, tuua üllatusi jne. Kui kuskilt firmast ametlikult konsultatsiooni telliks, siis keriks projekti eelarve kiirelt 10000EURi peale.
* Poolike projektide ostuga on võimalus see 500hj märksa odavamalt saada. Kui saad kõik jutud kaasa, ja inimest tunned usaldad, siis miks mitte - odavam ikka kui nullist alustada.
Omast kogemusest võin öelda, et nii kurb kui see ka pole, siis 400hj 1.8T Nissani mootor vs 400hj 7,4L Chevy mootor, tuleb siin Eestis kätte praktiliselt sama hinnaga. Aga üle 600hj puhul võib näiteks ülepuuritud CA18DET plokk lihtsalt murduda ja odavam oleks suurem kubatuur võtta.
Kuna viisakas pole oma perset kiita, siis mina soovitaks Audi R5 valida. Pealegi CA18DET nõuab alates 400hj juba sepiskolbe ja kepse, mis on aga mõneti raiskamine kui vaid 500hj plaanis ja pikaajaline töökindlus pole argument. Audil aga pole liiga palju silindreid, kubatuuri tiba rohkem kui R4'del, siinne saadavus 1 parimaid ja know-how'd peaks jaguma - pealegi tundub, et neil 1 paremini toimivaid kommuune.
* Samuti ka valmis projekti kalduvad maksma vaid osa sinna investeeritud summast
http://www.auto24.ee/used/539404 . Ei tea antud isendi kohta rääkida, et palju sellest hinnast seal mootor ise on. Mäletan veel seda, et kas mitte Puhmas ei müünud oma masinat ligi poole odavamalt? Tuleb silmad lahti hoida, eriti sügiseti.