
K: surveastme arvutus valem...
K: surveastme arvutus valem...
vitsib äkki keegi panna kadus ära leht kus see kirjas oli... 

Siin on ka link kuidas seda täpsemalt arvutada: http://www.imperialclub.com/Repair/Engi ... ession.htm
Kuid tavaliselt on küsimus selles et kui kui soovid näiteks surveastet tõsta et siis palju on vaja pead/plokki madalamaks teha. Probleem on selle silindri ruumala mõõtmisega mis jääb kolbi ülemises asendis. Kuid kui on teada originaalmootori kubatuur, surveaste ja silindri läbimõõt siis saab seda kõike suht lihtsalt arvestada...
Üks näide:
Mootori surveaste 9,7
Silindri diameeter 84mm
Mootori kubatuur: 2497cc
Ühe silindri ruumala: 2497 / 6 silindrit = 416,17cc
Soovitud surveaste: 11,0
Ülemise osa ruumala = ühe silindri ruumala / (surveaste -1)
Ülemise osa ruumala originaalis = 416,17 / (9,7-1) = 47,84cc
Kui soovime surveastmeks 11 siis peab olema ülemise osa ruumala järgnev:
Uus ülemise osa ruumala = 416,17 / (11-1) = 41,62cc
Järelikult on vaja vähendada ruumala 47,84-41,62 = 6,22cc võrra
Nüüd arvutame palju muudab ruumala 1 mm plokist või peast mahafreesimine:
Silindri ruumala valem: Pii*r2*h
Kus:
Pii = 3.141593
r = pool silindri läbimõõdust = 84mm/2 = 42mm
h = mahafreesitava osa kõrgus
1 mm freesimise puhul:
cc = 3.141593 * 42*42 * 1mm / 1000 = 5,54177 cc
* 1000 jagame kuna tahame saada tulemust kuupsentimeetrites.
Lõpetuseks võtame et meil oli vaja vähendada ruumala 6,22cc võrra ehk siis jagame selle 1mm freesimise tulemusega:
6,22cc / 5,54177 = 1,122
Järelikult on vaja antud mootoril maha freesida plokist või peast 1,122mm.
Lihtne?
PS! sama moodi saab ka arvestada mis tuleb surveastmeks kui kasutada näiteks originaalist paksemat / õhemat plokikaane tihendit.
Kuid tavaliselt on küsimus selles et kui kui soovid näiteks surveastet tõsta et siis palju on vaja pead/plokki madalamaks teha. Probleem on selle silindri ruumala mõõtmisega mis jääb kolbi ülemises asendis. Kuid kui on teada originaalmootori kubatuur, surveaste ja silindri läbimõõt siis saab seda kõike suht lihtsalt arvestada...
Üks näide:
Mootori surveaste 9,7
Silindri diameeter 84mm
Mootori kubatuur: 2497cc
Ühe silindri ruumala: 2497 / 6 silindrit = 416,17cc
Soovitud surveaste: 11,0
Ülemise osa ruumala = ühe silindri ruumala / (surveaste -1)
Ülemise osa ruumala originaalis = 416,17 / (9,7-1) = 47,84cc
Kui soovime surveastmeks 11 siis peab olema ülemise osa ruumala järgnev:
Uus ülemise osa ruumala = 416,17 / (11-1) = 41,62cc
Järelikult on vaja vähendada ruumala 47,84-41,62 = 6,22cc võrra
Nüüd arvutame palju muudab ruumala 1 mm plokist või peast mahafreesimine:
Silindri ruumala valem: Pii*r2*h
Kus:
Pii = 3.141593
r = pool silindri läbimõõdust = 84mm/2 = 42mm
h = mahafreesitava osa kõrgus
1 mm freesimise puhul:
cc = 3.141593 * 42*42 * 1mm / 1000 = 5,54177 cc
* 1000 jagame kuna tahame saada tulemust kuupsentimeetrites.
Lõpetuseks võtame et meil oli vaja vähendada ruumala 6,22cc võrra ehk siis jagame selle 1mm freesimise tulemusega:
6,22cc / 5,54177 = 1,122
Järelikult on vaja antud mootoril maha freesida plokist või peast 1,122mm.
Lihtne?

PS! sama moodi saab ka arvestada mis tuleb surveastmeks kui kasutada näiteks originaalist paksemat / õhemat plokikaane tihendit.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
väga suured tänud silwer!!!
minul siis vaja 11,15 cc'd juurde saada
minu arvutsed siis
s/a 9,8:1
silindri diam. 80mm
kubatuur 2300
ühe silindri ruumala: 383,3cc
orig 383,3/(9,8-1)= 43,56cc
soovitav surveaste 8:1
383,3/(8-1)= 54,71cc
54,71-43,56=11,15cc
ehk siis vaja 11,15cc juurde saada
siit edasi mõistus katkes silwer sul oli valem siis kui tahan maha freesida minu küsimus oleks palju pean põlemis kambrit suurendama, et tuleks see lisa 11,15cc
minul siis vaja 11,15 cc'd juurde saada
minu arvutsed siis
s/a 9,8:1
silindri diam. 80mm
kubatuur 2300
ühe silindri ruumala: 383,3cc
orig 383,3/(9,8-1)= 43,56cc
soovitav surveaste 8:1
383,3/(8-1)= 54,71cc
54,71-43,56=11,15cc
ehk siis vaja 11,15cc juurde saada
siit edasi mõistus katkes silwer sul oli valem siis kui tahan maha freesida minu küsimus oleks palju pean põlemis kambrit suurendama, et tuleks see lisa 11,15cc
1 mm paksema tihendi puhul oleks juures:
cc = 3.141593 * 40*40 * 1mm / 1000 = 5,02655 cc
* 1000 jagame kuna tahame saada tulemust kuupsentimeetrites.
Sul oli vaja 11,15cc, siis arvutame:
11,15/5,02655 = 2,22
Ehk siis oleks vaja originaalist 2,22mm paksemat tihendit, kas ka sellist saada on - pole õrna aimugi.
Aga ma veel tiba mõtlen mis on veel variandid...
cc = 3.141593 * 40*40 * 1mm / 1000 = 5,02655 cc
* 1000 jagame kuna tahame saada tulemust kuupsentimeetrites.
Sul oli vaja 11,15cc, siis arvutame:
11,15/5,02655 = 2,22
Ehk siis oleks vaja originaalist 2,22mm paksemat tihendit, kas ka sellist saada on - pole õrna aimugi.
Aga ma veel tiba mõtlen mis on veel variandid...
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Võimalus oleks panna terve uuema tüübi 2,5 alumine osa - surveaste ka 8,8...
Kõige parem oleks võtta see uuema tüübi 2,5 ja panna sinna disla vänt (sepistatud). Sellega saad kubatuuri 2,7-seks ja ilma et peaksid plokist midagi maha võtma saad surveastmeks 8,15.
Samas jääb selle viimase variandiga kolb oma praegusest ülemisest punktist 3mm allapoole - mis kah ei ole väga hea...
Kõige parem oleks võtta see uuema tüübi 2,5 ja panna sinna disla vänt (sepistatud). Sellega saad kubatuuri 2,7-seks ja ilma et peaksid plokist midagi maha võtma saad surveastmeks 8,15.
Samas jääb selle viimase variandiga kolb oma praegusest ülemisest punktist 3mm allapoole - mis kah ei ole väga hea...
Viimati muutis Silwer, 13.12.2005 2:04, muudetud 2 korda kokku.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Ajasin ise jama. 2,0 ja 2,5 ikka päris erineva käiguga...
Õiged mootorite andmed on:
Mootor Bore*Stroke
M20B20 80*66
M20B23 80*76,8
M20B25 84*75
M20B27 84*81
M21 Diesel 80*81
M52B28 84*84
Seega kasutades oma olemasolevaid kolbe saad 2,5 vändaga surveastmeks ikkagi 8,8 ja kubatuuriks saad 2262cc.
320i ja 323i pead ja plokid on samad. 320i surveaste on 9,3. Seega on 320i kolb kõrgem, kui 323i kolb - 320i põlemiskambri ruumala on 40cc.

Õiged mootorite andmed on:
Mootor Bore*Stroke
M20B20 80*66
M20B23 80*76,8
M20B25 84*75
M20B27 84*81
M21 Diesel 80*81
M52B28 84*84
Seega kasutades oma olemasolevaid kolbe saad 2,5 vändaga surveastmeks ikkagi 8,8 ja kubatuuriks saad 2262cc.
320i ja 323i pead ja plokid on samad. 320i surveaste on 9,3. Seega on 320i kolb kõrgem, kui 323i kolb - 320i põlemiskambri ruumala on 40cc.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Viitsib keegi matemaatik mulle öeda mitu kuup sentimeetrit pean igas silindris põlemiskambrit suurendama kui tahan surveastet tuua 9le/9,5le/8le
kolb 100mm
stroke vist kolvikäik
- 78,9mm
Kubatuur 2479 cm3 (4 silinrit)
originaal surveaste 10,6 :1
Pean ma veel mõningaid andmeid teadma?

kolb 100mm
stroke vist kolvikäik

Kubatuur 2479 cm3 (4 silinrit)
originaal surveaste 10,6 :1
Pean ma veel mõningaid andmeid teadma?
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Palun aidake mul kontrollida, kas minu arvutused vastavad tõele.
s/a= 10:1
kubatuur= 1781 (4 silindrit)
Ühe sil. ruumala= 445,25
orig.= 445,25/(10-1)=49,47cc
Soovitav s/a 8:1
445,25/(9-1)=55,66cc
55,66-49,47=6,19
6,19/5,02655=1,23
Et saada surveaste 8:1-e peale on mul vaja 1,23mm paksemat tihendit. On nii???
s/a= 10:1
kubatuur= 1781 (4 silindrit)
Ühe sil. ruumala= 445,25
orig.= 445,25/(10-1)=49,47cc
Soovitav s/a 8:1
445,25/(9-1)=55,66cc
55,66-49,47=6,19
6,19/5,02655=1,23
Et saada surveaste 8:1-e peale on mul vaja 1,23mm paksemat tihendit. On nii???
- collaracer
- Postitusi: 34
- Liitunud: 13.03.2006 15:21
- Asukoht: Tallinn