freelander kirjutas:
Tere, kuna ma väga sinapeal ei ole vanade masinate turbodega, siis tekkis küsimusi.
Nimelt on mul üks metsamasin nissan terrano I , mida vaja erksamaks muuta.
Peal om mehaanilise juhtimisega küttepump ja elektroonikat mootori ruumis sisuliselt polegi.
Küsimus nüüd selline, kuidas turborõhku tõsta? Kas ma olen õigesti aru saanud, kui ütlen et muudetakse turbo ja wastegate vahelise vooliku takistus et saada rohkem rohku?
Kusagil oli kirjas ( usa foorumid ), et puuri 2mm auk sinna voolikusse ja saad rõhku juurde?
Kui ma nüüd õigesti aru saan, siis kui sinna sama vooliku vahele panna manual boost controller, siis seda reguleerides saab rohkem rõhku?
Mis siis saab kui ma selle wastegate varda üldse ära võtan?
Tavaasendis on rõhk kogu aeg peal ja maha lastakse siis, kui wastegate klapp liigub? Või vastupidi?
Vabandan võhiklike küsimuste pärast, auto ja tehnikaga sinapeal aga selline turborõhu muutmise viis ei ole päris arusaadav.
Madis
USA arusaamad võib enamasti kõrvust mööda lasta...
jah augu tegemine voolikusse töötab aga sellise lahenduse täpsus on küll olematu!
boost controller on esialgu ainuõige lahendus.
varda ära võtmine pole kah kuigi hea mõte.
see varras hoiab wastegate klappi kinni. kui ära võtad siis ei saa üldse rõhku enam.
klapiga turbodel jah hoiab kinni kuni rõhk aktuaatoris klapi avab.
geomeetriaga turbodel juhitakse mangetklapiga vaakumit, millega omakorda siis geomeetria labasid. keerulisem kontrillisüsteem enamasti.
Kuid enne kui midagi keerama hakkad kusagilt, palun tutvu turbo töö põhimõtetega ja ülelaadimise tulemustega.
pikalt ei seletaks aga rõhu keeramine võib sul paja kiirelt laiali lasta.
mõtle sedaspidi, et kui ei tea täpselt mida teed, siis ole valmis ka uue mootori ostuks.
_________________
"fast , cheap and reliable...you can only pick two"