1. leht 1-st

W123 616 mootorile turbo

Postitatud: 13.12.2011 23:30
Postitas canyondrift
Põhiteooria, kuidas asi tööle hakkab on selge, kollektori teen, õlituse toon rõhuandurist ja viin karterisse, aga küsimus on sisselaskes.
Kuna W123'l on iseloomulik diislite puhul, et sisse ja väljalase on ühel pool, siis seal on natuke raskendatud vähemalt minu jaoks õhu külmana hoidmine. Turbo läheb sisselaske kollektori alla, vajadusel võin ka asja ära teipida, aga pigem paneb muretsema intercooleri teema. Kuna mul ruumiga kuskil eespool väga priisata ei ole, siis otsin väikest, kuid parat coolerit mis mahuks nt radiaatori kõrvale püsti, siis oleks mugav õhu küsimus lahendada vaid paari toru vedamisega, mitte üle klapikambri kaane. Hetkel pole veel sellise otsa sattunud mis mahuks antud kriteeriumitesse. Käes on üks 525bmw cooler, mis mahub radiaatorile täpselt ümber, umbes nagu bemmilegi. Aga kas oleks mõtekas näiteks torude vedamisel viia toru radiaatori põhjavannist mööda, siis alles üles sisselaskeni või viia kohe üles ja diagonaalis sisselaskeni?
Ideaalis otsiksin teissugusemat coolerit, mis mahuks ära porikoopasse või coolerit mis mahuks ära radiaatori ette, aga omaks ühelt poolt mõlemat väljavõtet, max 7cm paks. Ehk on mõnel autol säärane? Kui suur mõte oleks õlijahutusel kui autost ei saa rajapill?
Pilt

Re: W123 616 mootorile turbo

Postitatud: 14.12.2011 1:20
Postitas KaroK
Vahejahuteid saab teha ju igasuguseid. Kasvõi kahest sellisest bemmi coolerist panna üks kokku ja ongi otsad ühel pool.
Saab teha ka uuest kärjest jne. Ka saab teha vesi-õhk vahejahuti - see ei pea ise õhuvoolus olema.
Õlijahutuse mõttekusest saab siis aru, kui peale vähe kiiremat sõitu peaks tühikäigul õlitule põlema panema.
Õli temperatuuri saab muidugi ka mõõta.

Re: W123 616 mootorile turbo

Postitatud: 14.12.2011 16:27
Postitas martinjev
canyondrift kirjutas:
Ideaalis otsiksin teissugusemat coolerit, mis mahuks ära porikoopasse või coolerit mis mahuks ära radiaatori ette, aga omaks ühelt poolt mõlemat väljavõtet, max 7cm paks. Ehk on mõnel autol säärane?
mu V40-l on selline IC ja Galant TD-l ka selline rattakoopas

Re: W123 616 mootorile turbo

Postitatud: 14.12.2011 17:23
Postitas ValgeKotkas
Kõige kergem leida vast VAG grupi 1.9tdi dislade SMIC või siis oli vist kellegil siin foorumis 180 või 200sx'ilt ka selline müüa?

Re: W123 616 mootorile turbo

Postitatud: 14.12.2011 17:58
Postitas canyondrift
KaroK kirjutas:Vahejahuteid saab teha ju igasuguseid. Kasvõi kahest sellisest bemmi coolerist panna üks kokku ja ongi otsad ühel pool.
Saab teha ka uuest kärjest jne. Ka saab teha vesi-õhk vahejahuti - see ei pea ise õhuvoolus olema.
Õlijahutuse mõttekusest saab siis aru, kui peale vähe kiiremat sõitu peaks tühikäigul õlitule põlema panema.
Õli temperatuuri saab muidugi ka mõõta.
Õlituld sellisel autol ei ole, on mehhaaniline näidik, töösooja mootoriga kuskil 90C alla on õliõhk üle 2bar'i


Ideaalis keevitaks küll kaks kärge kokku, aga alumiiniumi keevitus on suhteliselt võõras teema ning kärge ka vist väga niisama ei vedele kuskil. Pean enamvähem mõõdud võtma, kui suur cooler mulle koopasse mahub. Kui palju see üldse reaalselt juurde annab? Olen kuulnud et BMW'del osadel pole vahel ja jõuvahe ligi 20kw?

Re: W123 616 mootorile turbo

Postitatud: 16.12.2011 10:25
Postitas Raceboy
Ilma vahejahutita tehakse küll, kuid vahejahuti paigaldamine on üks odavamaid võimalusi per kW jõudu juurde saada.