1. leht 1-st

Kuidas nimetatakse ingliskeeles lülitit.....

Postitatud: 09.12.2011 17:01
Postitas ahto42
Kuidas nimetatakse ingliskeeles sellist lüliti tüüpi, et kui surulülitit vajutad, siis jääb lüliti järel olev seade(vooluring) tööle, ja kui lülitile minev vool katkeb, siis lüliti läneb ka OFF asendisse.

Re: Kuidas nimetatakse ingliskeeles lülitit.....

Postitatud: 10.12.2011 13:18
Postitas onesuspect
Magnet lülitit pead silmas?
siis on Magnetic switch

Re: Kuidas nimetatakse ingliskeeles lülitit.....

Postitatud: 10.12.2011 15:54
Postitas ahto42
Ei tea ebay, ega ka google sellisest asjast midagi. P11 primera tagaklaasi soenduse lüliti on samal põhimõttel, läheb seda teed.

Re: Kuidas nimetatakse ingliskeeles lülitit.....

Postitatud: 12.12.2011 0:24
Postitas taxu
Oled kindel et sellise funktsiooniga lülitile kohe omaette termin? Kui mingi voolutuvastusega tegu, siis ega vaevalt seda lülitisse sisse ehitatakse. Juhtvärgid kuskil mujal ja lülitiks tavaline mittefikseeruv nupp. Või milles üldse teema, tahad sellise funktsiooniga lülitust tekitada kuskile?

Re: Kuidas nimetatakse ingliskeeles lülitit.....

Postitatud: 12.12.2011 11:01
Postitas ahto42
Olen ise ka kunagi kutsekas vooliringi ehitanud, kus on see sees. Igatases primeral toimib selline tagaklaasi lüliti, et kui sisse lülid ja auto seisma jätad, uuesti süüdet keerad, siis on lüliti off asendis.
PM nagu manuaalselt toimiv relee.

Re: Kuidas nimetatakse ingliskeeles lülitit.....

Postitatud: 12.12.2011 11:47
Postitas Tim0
selle saab ju tavalise normaalselt avatud lülitiga, mis ainult vajutades ühendust annab ja releega ka lahendada.

Re: Kuidas nimetatakse ingliskeeles lülitit.....

Postitatud: 12.12.2011 16:55
Postitas ahto42
No, aga kui lüliti vabastan, siis ju relee lülitusvool katkeb? Miks leiutada uuesti ratast, kui on valmistoode olemas.

Re: Kuidas nimetatakse ingliskeeles lülitit.....

Postitatud: 12.12.2011 19:02
Postitas Fog
ahto42 kirjutas:No, aga kui lüliti vabastan, siis ju relee lülitusvool katkeb? Miks leiutada uuesti ratast, kui on valmistoode olemas.
Kui õigesti juhetad siis ei katke.

+12V lüliti ühele otsale ja relee "30" otsale
lüliti teine ots, relee "87" ja "86" kokku
relee "85" massi.

Tarbija ühendad massi ja lüliti teise otsa vahele.

Re: Kuidas nimetatakse ingliskeeles lülitit.....

Postitatud: 13.12.2011 13:17
Postitas ahto42
Nii sain nüüd ka oma masina elektriskeemi. Selgub, et klaasisoojenduslüliti juhib massi läbi TCU(time control unit), see omakorda annab releele massi. õnneks on sellel lülitil tarbijaks ON indikaatorlamb, selle saan 10A(skeemil) kaitsmega eraldada pea tarbijast(lisasoojendus, mis tarbib u 40A), pärast sisselülitusreleed tuleb veel katkestusrelee, mida juhitakse ventika andur/lülitiga, et õigel tempil välja/sisse küte lülitataks. Tänud Fogile seletamast, püüan lauapeal kõigepealt asja toimima saada. Sealt on pm vaja pluss 12 edasi saata releele, mis lülitaks aku voolu otse katkestusreleele ja sealt tarbijale, mis saab massi mootorist.

Seade ise selline
Pilt

Re: Kuidas nimetatakse ingliskeeles lülitit.....

Postitatud: 13.12.2011 15:56
Postitas taxu
Fog kirjutas:
ahto42 kirjutas:No, aga kui lüliti vabastan, siis ju relee lülitusvool katkeb? Miks leiutada uuesti ratast, kui on valmistoode olemas.
Kui õigesti juhetad siis ei katke.

+12V lüliti ühele otsale ja relee "30" otsale
lüliti teine ots, relee "87" ja "86" kokku
relee "85" massi.

Tarbija ühendad massi ja lüliti teise otsa vahele.
Nojah, selle asja nimi on "endahoidele jätmine", ehk et mähise ette pannakse relee enda üks kontakt jadamisi. Juhtnupp asub selle kontaktiga rööditi. Kui vajutad, tõmbab relee kontakti kinni ja jääb oma toidet ise peal hoidma. Kui kuskilt eestpoolt toide katkestada, jääb ahel pingetuks ja vabaneb. Väljalülitus on selle aga vaja eraldi lülitiga teha, mis ahela toite korraks katkestab.

Re: Kuidas nimetatakse ingliskeeles lülitit.....

Postitatud: 16.12.2011 11:53
Postitas ahto42
Tegin massi lülituse peale ringi, nii on mul lihtsam, sest originaallüliti lülitab massi.