1. leht 1-st
Turbo legaliseerimine?
Postitatud: 11.07.2011 12:20
Postitas makuke
Tervist
Kas Eestis on variant kuidas ise peale pandud turbo kuidagi legaalseks muuta? Auto kapoti all ei hakka see tõesti silma aga tsiklil on asjad vähe teised.
Re: Turbo legaliseerimine?
Postitatud: 11.07.2011 12:46
Postitas Raceboy
Kui samale mudelile pole turbomootorit paigaldatud, siis on ainuke võimalus võistlusautona arvele võtta. Ja seegi on uue liiklusseadusega parajaks jandiks aetud.
Re: Turbo legaliseerimine?
Postitatud: 11.07.2011 12:47
Postitas Oliver
aga kui on samale mudelile paigaldatud - kuidas siis?
Re: Turbo legaliseerimine?
Postitatud: 11.07.2011 12:56
Postitas Raceboy
Auto puhul vormistad mootorivahetuse. Välimuselt peaks asi ikkagi stock jääma, ehk siis võib tekkida probleeme igasugu isevalmistatud torustike, kollede jmga, kuid see pole üldiselt muret valmistanud.
Mootorratta puhul ilmselt on raske turboga varianti leida.
Re: Turbo legaliseerimine?
Postitatud: 12.07.2011 7:16
Postitas Maik
Kas omavalmistatuna ei saa arvele võtta?
Sellest on küll teemasid olnud,aga mitte vist siin foorumis.
Re: Turbo legaliseerimine?
Postitatud: 16.07.2011 16:06
Postitas makuke
Mõte mul muidugi endaarvates tore, et klopisin erinevate tsiklite osadest meelepärase ratta kokku ("streetfighteri") ja paneks siis turbo ka vahele puhuma. Mootorivahetus vist ei ole teemaks, kuna turboga tsikleid enam ei toodeta
Re: Turbo legaliseerimine?
Postitatud: 17.07.2011 11:42
Postitas mitsu_manic
Lähen küll kaherattalistest eemale, kuid jään teema pealkirja pidama.
Kui tehase poolt on paigaldatud antud sõidu autole sama kubatuuriga 2x võimsam mootor (turbo IC), kuid antud isendil ei ole hetkel see kõige võimsam. Siis minu teada tohib paigaldada antud isendile see kõige võimsam mootor, kui mootori kubatuur, kaal ja võimsus ei ole originaal mootorist teatud % võrra suurem. (LKS on kirjas a la 15, 20 ja 25% vms)
Kuid, kui paigaldan antud isendile selle võimsama mootori koos turboga jne. Originaal juppe kasutades, kas ja kuidas pean selle registreerima Maanteeametis???
Re: Turbo legaliseerimine?
Postitatud: 19.07.2011 15:46
Postitas makuke
Helistasin ARKI tehnilisse komisjoni selle teemaga seoses.
Kui teed avalduse mootori vahetamiseks võimsama vastu siis see uus mootor tohib erineda 30% töömahu, 20% võimsuse ja 10% massi poolest. Kui avaldus on vastu võetud siis tuleb tasuda riigilõin registriandemete muutmise pärast, mis oli 300kr vanas rahas.
Kuna mina peaks enda tsikli puhul vähemasti uue raami ise valmistama, et turbot ametlikult legaliseerida, siis on peas teine mõte. Tean, et ralliautod võivad teedel liigelda turvapuuriga. Kui ma registreeriks tsikli võistlusmasinaks siis ehk on selline variant võimalik, et iga kord kui politsei kinni peab, saan öelda, et sõidan ringrajale harjutama. Kuidas see täpselt on?
Re: Turbo legaliseerimine?
Postitatud: 19.07.2011 20:45
Postitas Maik
Kuskilt on meelde jäänud,et maanteel sõitmise teekonna pead nüüd kooskõlastama mingi ametiga ja seega kontrollitav politsei poolt !
Re: Turbo legaliseerimine?
Postitatud: 19.07.2011 21:28
Postitas KaroK
Värske liiklusseadus:
§ 82. Võistlusauto
(1) Võistlusauto on auto, mis on ette nähtud ainult autospordivõistlustel või -treeningutel osalemiseks ning mis vastab Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) või Eesti Autospordi Liidu kehtestatud nõuetele.
(2) Võistlusauto võib osaleda liikluses ainult seoses Eesti Autospordi Liidus registreeritud autospordivõistluste ja -treeningutega võistluse või treeningu juhendi kohaselt ja kooskõlastatult võistluse korraldajaga. Võistlusautot võib juhtida liikluses ainult Eesti Autospordi Liidu väljastatud sõitjalitsentsi omav isik.
Re: Turbo legaliseerimine?
Postitatud: 19.07.2011 21:38
Postitas juss
Rallikatel on kindlaks määratud marsruut mida nad peavad läbima kui sõidavad ühel kiiruskatselt teisele ja poksi aladele. Minuteada ei tohi rallikaga tänaval liigelda ''niisama''
Kui ise uurisin mootori vahetust siis ca. 3a. tagasi õeldi, et margipõhist mootorit võib vahetada aga kui paned mootori, mida sell masinal pole tehasest pandud siis on 30%, 20%, 10%.
Mina rõhuks juba siis omavalmistatu peale. Soovitatav oleks ikka seal ARK-i tehnoosakonnas kohal käia, saab täpsemalt rääkida ja arutada asja.
Re: Turbo legaliseerimine?
Postitatud: 19.07.2011 22:05
Postitas mitsu_manic
Siiani on kõik allikad öelnud, et lõpuks ei huvita kedagi see, mis sul kapote all on.
Peaasi et heitgaasid normis on ja ei lärma.
Sport kat alla, turbole katted peale, värvilised voolikud-torud tumedate vastu ja kõik. Vähemalt ma teeks nii oma autoga.
Re: Turbo legaliseerimine?
Postitatud: 19.07.2011 23:34
Postitas makuke
Ainuke probleem on selles, et tegu on tsikliga ja seal seda turbot niisama kuhugi ära ei peida just.. Kui omavalmistatud masina tahad arvele võtta siis peab olema raam omavalmistatud...
Re: Turbo legaliseerimine?
Postitatud: 25.07.2011 18:45
Postitas enrico6655
ka siin foorumis on üks isik kes ennem sõitis igapäevaselt turbo bikega ja ei tekkinud mingeid probleeme va.üv.
aga mis ta praegu teeb sellest info puudub.